Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Puppy's krijgen epilepsie van hondenbrokken  (gelezen 759 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Mei 11, 2011, 15:56:24 »

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1045665/puppy-s-krijgen-epilepsie-van-hondenbrokken.aspx
« Laatste verandering: Oktober 21, 2011, 17:59:22 door els » Gelogd

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 11, 2011, 20:13:39 »

dit dus (topic geopend door iemand die het heeft meegemaakt met zijn pup)

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,8450.0.html

en zoals ik mailde naar de krant: 'is inmiddels ingelicht'... dat waren ze al van op z'n minst in april... ze zijn er vroeg bij om er nu pas correct op te reageren... klonken de stemmen ineens te luid?

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 11, 2011, 21:24:55 »

PERSBERICHT van het FAVV
RECALL van petfood van B.K. NV (Versele-Laga)
10/05/2011
Petfood Lamb & Rice van B.K. petfoods (Versele-Laga)
Daar er verschillende meldingen waren van gedragswijzigingen met soms
epilepsieverschijnselen bij opgroeiende pups gevoederd met Lamb & Rice Growth werd
beslist tot een terugroeping van bij de klanten van deze hondenbrokken.
Het gaat over volgende lotnummers : 
Nutritional Balance Lamb & Rice all breeds Growth 1 kg : lOW 246, OW 320, OW 321
Nutritional Balance Lamb & Rice all breeds Growth 3 kg: OW 221, OW 320, OW 321, OX
039, OX 040
 Nutritional Balance Lamb & Rice all breeds Growth 15 kg: OW 222, OW 249, OW 291,
OW 312, OW 336, OW 356, OX 025, OX 055
Gelieve deze producten niet meer te voederen aan uw honden !

denk mer info vind ik er niet zo dadelijk over

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 11, 2011, 23:20:17 »

10/05

en op 03/04 is er hier al melding... van iets dat al van in maart bezig is

zoals ik dus zei: 'nu het in de krant staat, gaan we der maar wat aan doen'

hmm

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 11, 2011, 23:28:45 »

Ik dacht al dat het me ergens bekend voor kwam. Die heeft dat toen op verschillende hondenfora gevraagd inderdaad.

Boxer 1984
Puppedup
*

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 31, 2011, 17:18:09 »

Heey hallo,

Ik wil toch nog even reageren op dit topic. Ik heb namelijk hetzelfde meegemaakt.

Ook mijn hond, inmiddels 11 maanden oud, kreeg op een dag vreemde aanvallen. Omdat ik mijn vorige hond heb verloren aan epilepsie wist ik zeker dat het dit niet was. Ik heb tevens de fokker ingelicht en hij is bij me langs geweest en is meegegaan naar de dierenarts. De eerste dierenarts waar we zijn geweest kon niks vinden en bestempelde het met epilepsie. Eenmaal thuis en de fokker rijd weg, krijgt onze Jinx wederom verschillende aanvallen. Ik heb toen meteen een andere dierenarts benaderd en we konden gelukkig meteen terecht. Omdat dit in de avond was kon de dierenarts niet veel doen, ik had valium meegekregen om de hond rustig te houden en moest de volgende ochtend terug komen.

Omdat de fokker graag mee wilden, ging ik hem in de ochtend eerst even ophalen. Op dat moment zat er iemand van Bento (wat ik niet wist) die mij vroeg naar de problemen omdat het verhaal bij hem bekend was. Hij vroeg mij verschrikt wat ik de hond voerde en adviseerde mij meteen contact op te nemen met de directeur van Bento. Dit heeft de fokker voor mij gedaan en de directeur gaf toe dat er iets mis was met het voer en adviseerde aquut te stoppen met dat voer en over te gaan op iets anders.

Ik ben toch voor de zekerheid van de dierenarts gegaan omdat nog niets zeker was, dit omdat het onderzoek bij Bento nog liep. De dierenarts heeft het verhaal aangehoord maar ging er niet automatisch van uit dat het aan de brokken lag. Zij hebben onze Jinx tevens behandeld voor een hersenvliesontsteking.

De fokker waar onze Jinx vandaan komt is een verschrikkelijk goede fokker. Vanaf het moment dat Jinx aan de brokken is gegaan hebben zij Bento gevoerd, maar de hond had nog niet eerder deze aanvallen vertoont.

Het is nu bijna een maand geleden dat onze Jinx zijn eerste aanval heeft gehad. De combinatie, medicatie voor hersenvlies ontsteking en het overschakelen naar ander voer heeft wonderen verricht. Jinx heeft geen aanvallen meer gehad en is gelukkig zichzelf weer.

Ik heb bij Bento een schadeclaim ingedient. Omdat er tijdens de aanvallen het een en ander is gesneuveld in huis. Ook de dierenartskosten etc heb ik ingediend bij Bento. Ik heb nog niets vernomen van Bento maar ik ga ervan uit dat zij mij financieel tegemoet gaan komen.

Groetjes Chantal en een poot van Jinx
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 31, 2011, 22:18:08 »

Ik duim voor jou dat die vergoeding er komt  duim omhoog

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 31, 2011, 22:25:16 »

Ik duim mee voor je  duim omhoog

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 01, 2011, 00:45:53 »

Vooreerst al een geluk dat het uitgekomen is waar het probleem lag

en hopelijk komt Bento met een schadevergoeding over de brug

bid

herman Bouvier
Puppedup
*

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 09, 2011, 23:01:03 »

Ik wens even te reageren ivm de problemen die er geweest zijn bij Bento Kronen Growth.
Ik geef als Bouvierfokker reeds 15 jaren Bento, en ben daar steeds erg tevreden over geweest.
Nu hebben ze de pech dat een leverancier een verkeerd bijprodukt geleverd heeft, waardoor er inderdaad problemen optraden bij jonge hondjes.
Maar zeggen dat Bento (Versele) hier niet professioneel op heeft gereageerd, is de waarheid geweld aandoen.
Vanaf het moment dat er een vermoeden was dat de epilepsie-aanvallen in verband gebracht werden met het voer, heeft Bento wel degelijk onmiddellijk een onderzoek gestart. Denk je nu echt dat zo'n firma hier geen topprioriteit aan gegeven heeft?
Ze hebben onmiddellijk een "recall" gedaan van het voer, en open gereageerd naar de gebruikers. Ze hebben zéér professioneel deze nare zaak aangepakt, en vergoeden de eventuele kosten.
Mag ik hier fijntjes aan toevoegen dat in het verleden andere producenten van hondenvoer dit NIET gedaan hebben wanneer er een probleem optrad bij hun voer?
De problemen zijn nu volledig opgelost, en Bento Growth voer ik opnieuw. De pups doen het uitstekend!
De publicaties in de pers bleken trouwens niet erg betrouwbaar. Dit moest me even van het hart!
desperate housewive
Krullebolleke

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 10, 2011, 09:20:40 »

Toen onze Martha nog een Martha'tje was kreeg ze naast "Hills" puppy-brokken ook Bento Kronen voor puppy's (zal growt) geweest zijn en ik heb nooit problemen gehad.

charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 11, 2011, 16:48:05 »

Niet alle honden reageren hetzelfde op iets. Ik heb een sheltie gehad die reageerde heel sterk op Royal Canin. Ze kreeg een gezwollen hoofd van Royal Canin, maar het bleek dus dat daar meer eiwitten in zaten als een gemiddelde voeding. En de anderen hadden er geen last van, niet elke hond is hetzelfde, en niet elke hond zal reageren op het zelfde.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 15, 2011, 21:18:01 »

Bouvierfokker mag zich gerust voorstellen hoor (geheel offtopic)... je mag zelfs je fokkerswebsite doorspelen, als die nog niet in de lijst (website - infotheek) staat wink

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: