Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vlamertinge - (DF) Galgebossen-route (8km)  (gelezen 545 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Mei 06, 2011, 16:00:06 »

De DF-Galgebossenroute start vanaf de St.-Pietersstraat, parkeerruimte is voorzien aan de Militaire Begraafplaats. Van daaruit stap je via de Galgestraat naar het bos.

De wandeling omvat ca 8km over voornamelijk bospaden. Enkel de start en het einde is veldweg. Men dient 2x (door en terug) de baan over te steken. Bij regenachtig weer raad ik aan om waterdicht schoeisel te voorzien (vanwege de drassige stukken)

In het bos bevinden er zich verscheidene poelen...

foto's van de DF wandeling:
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,8689.0.html

(gps)kaartje:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1684690

Er is ook een wandeling van de provincie ( www.westtoer.be ) dat start vanaf de Bosparking, langs de Gasthuisstraat te Elverdinge. Deze wandeling omvat 6.5km

Vanuit Vlamertinge werd in oktober 2010 tevens 2 wandelwegen gecreeërd, waardoor u ook vanuit Vlamertinge tot het bos kan wandelen. De wandelpaden starten in de Poperingseweg en dragen de naam Cayennedreef en Bontes Weugel.

geschiedenis van het bos (bron: Natuur en Bos)

De naam ‘Galgebossen’ verwijst naar een donkere bladzijde in de geschiedenis van deze streek. In 1463 schonk Hertog Philips De Goede, Graaf van Vlaanderen, de Heerlijkheid Elverdinge-Vlamertinge, met de Galgebossen, aan zijn onwettige zoon Cornelius van Bourgondië. Tot begin de 18e eeuw beslisten de Heren van Vlamertinge over leven en dood van hun onderdanen. Terechtstellingen werden uitgevoerd aan de rand van de Galgebossen. Het Galgeveld bevond zich nabij de Brandhoek, dat toen aan het bos grensde. De galgen stonden er langs de zuidelijke zijde van de huidige Poperingseweg, in het verlengde van de Galgestraat.

« Laatste verandering: Mei 11, 2011, 14:13:40 door *~*DF*~* » Gelogd

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: