ergens las ik de vraag "waarom houden jullie van je honden ? " ttz ; welke specifieke maniertjes , gewoontes , karaktertrekken ed zorgen ervoor dat ze je ontroeren ?
melly is een nogal onzekere hond die het daarom tot een ware kunst heeft verheven uit zoveel mogelijk van onze handelingen zijn conclusies te kunnen trekken om zo alles een stapje voor te zijn
bvb ,zo kijkt hij s'ochtends altijd welke broek ik aandoe en komt er aan ruiken , sommige kleren zijn om in te gaan wandelen andere doe ik daarvoor nooit aan , naargelang als ik beneden kom gaat hij in zijn bench of in de gang wachten ,... zo zijn er wel honderd dingen en ik vind dat schattig

de manier waarop hij alle wegen die we regelmatig nemen met de auto vanbuiten kent en als je een andere straat inslaat na vijftien meter verder het je toch wel laat weten dat er iets niet klopt volgens de "mel mel"

een gat in de lucht springt als ik de klikker uithaal , of soms zich gewoon pontificaal midden in de tuin naast zijn wave gaat zetten en mij zonder meer héél indringend in de ogen kijkt omdat hij wat wil waven en jumpen ,...
op wandeling naast me komen volgen maar dan ook echt om wat te mogen trainen ,(door de benen lopen wat pirouettes , wacht en volgoefeningetjes ) en vooral beloond worden met zijn apporte
kortom zo graag samenwerkt en er voor bedelt dat ontroerd mij
bij zoë, is het de manier waarop ze in het leven staat , ze is relax , open en ongecompliceerd ,..
in het begin vond ik haar te weinig karakter hebben , maar pas nu "zie " ik haar en ook wat ze me kan leren !
hoe is dat bij jullie ?