Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: waarom houden jullie van je honden ?  (gelezen 904 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marijke
Snoepertje

« Gepost op: Mei 01, 2011, 02:09:35 »

ergens las ik de vraag "waarom houden jullie van je honden ? " ttz ; welke specifieke maniertjes , gewoontes , karaktertrekken ed zorgen ervoor dat ze je ontroeren ?

melly is een nogal onzekere hond die het daarom tot een ware kunst heeft verheven uit zoveel mogelijk van onze handelingen zijn conclusies te kunnen trekken om zo alles een stapje voor te zijn  

bvb ,zo kijkt hij s'ochtends altijd welke broek ik aandoe en komt er aan ruiken , sommige kleren zijn om in te gaan wandelen andere doe ik daarvoor nooit aan , naargelang als ik beneden kom gaat hij in zijn bench of in de gang wachten ,... zo zijn er wel honderd dingen en ik vind dat schattig  eehm

de manier waarop hij alle wegen die we regelmatig nemen met de auto vanbuiten kent en als je een andere straat inslaat na vijftien meter verder het je toch wel laat weten dat er iets niet klopt volgens de "mel mel"  lol

een gat in de lucht springt als ik de klikker uithaal , of soms zich gewoon pontificaal midden in de tuin naast zijn wave gaat zetten en mij zonder meer héél indringend in de ogen kijkt omdat hij wat wil waven en jumpen ,...

op wandeling naast me komen volgen maar dan ook echt om wat te mogen trainen ,(door de benen lopen wat pirouettes , wacht en volgoefeningetjes ) en vooral beloond worden met zijn apporte

kortom zo graag samenwerkt en er voor bedelt dat ontroerd mij

bij zoë, is het de manier waarop ze in het leven staat , ze is relax , open en ongecompliceerd ,..
in het begin vond ik haar te weinig karakter hebben , maar pas nu "zie " ik haar en ook wat ze me kan leren !

hoe is dat bij jullie ?

« Laatste verandering: Mei 01, 2011, 02:12:29 door marijke » Gelogd
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 01, 2011, 06:54:13 »

Ik hou van mijn hond voor zijn onafhankelijkheid (lees koppigheid). Zijn doorzettingsvermogen en zijn blik die zo aandoenlijk is en waar je zoveel in kunt lezen. (vooral als 'm ondeugend is  hihi)

Ik vind het geweldig dat hij op alles en iedereen zo onverschrokken kan afstappen. Soms met nieuwe dingen de kat uit de boom kijken, effe wennen, maar eenmaal gewend niet meer weg te slaan  duim omhoog

Zijn moeilijke wakker worden 's morgens (hij kan daar echt een half uur of langer over doen), maar eens wakker zo vol energie zitten en die dan liefst met mij willen delen  grijns

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
jill
Krullebolleke

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 01, 2011, 22:29:37 »

heel simpel eigenlijk, ze brengt mij altijd aan het lachen en geeft 1000 keer meer liefde terug  blij

en natuurlijk omdat ze toch wel een serieus karakterke heeft en dat haar nieuwsgierigheid het altijd overwint van de schrik!

ze zeggen ook altijd dat een hond spraak tekort heeft, maar ik zie perfect aan ons Lana wanneer ze gelukkig is en wanneer ze droevig is omdat ze niet kan gaan wandelen  blij

en vooral omdat ze altijd dolgelukkig is om mij te zien, ook al ben ik maar 5 min weggeweest.

kortom omdat ze ons Lana is en onvervangbaar is lol
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 01, 2011, 23:45:32 »

ik vind dat dus een moeilijke vraag...

ben er al een ganse dag over aan het nadenken 'waarom' ik van m'n honden hou...

in feite kan je simpelweg zeggen: omdat ik op zich van honden hou... ik zie elke hond graag, maar die van mij het liefst van al... Gewoon omdat het mijn honden zijn.

Maar het 'waarom' over mijn eigen houden... daar moet ik toch even over nadenken.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 02, 2011, 11:54:41 »

laughing

Ons Zohra, geweldig arrogant typke zonder dat dat opvalt  grijns
Borus, grof geweld en peperkoeken hartje  hartje
Elbee, hij zou wat meer pit mogen hebben maar voor de rest is die gewoon perfect  hmpf
Fifi,  zucht voor niks goed maar 't is een lieveke  hardlachen
Jussi, pestjong maar tevens charmeur zonder blozen  knuffel

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 02, 2011, 21:43:28 »

Houden van Charlie en Kobbe, waarom?
Omdat ze zijn zoals ze zijn, niet volmaakt, niet wat ik misschien voor hen gewenst zou hebben. Omdat ze allebei zo charmant mijn leven weten te delen en me weten te verdragen en mij nemen zoals ik ben wat missschien ook iets anders is dan zij gewenst zouden hebben  hihi
Ik herinner me de eerste keer dat ik Charlie zag; veilig in de armen van Tine maar toch zich in allerlei bochten wringen om alles te zien.
De eerste keer Kobbe, twee pootjes rond mijn arm en niet loslaten.
Ik hou van hun tikje eigenwijze karakter (ben ik zelf ook  grijns), hun plezier in het leven en het plezier in het leven die ze aan anderen geven.
Kortom, ik hou van hen van het topje van hun neus tot het tipje van hun eigenwijze staartjes. Met alles wat er tussen in zit  joepie

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 03, 2011, 12:19:51 »

Citaat
Kortom, ik hou van hen van het topje van hun neus tot het tipje van hun eigenwijze staartjes. Met alles wat er tussen in zit

mooi gezegd  duim omhoog duim omhoog

dafkapin
Ploeteraartje
*

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 03, 2011, 19:46:52 »

ik vraag het me soms ook af  hmm

maar dan denk ik weer aan zotte Marthaboem die zo onstuimig is in haar liefde, zo onbevangen en onbevooroordeeld (euhm?)
aan de knuffels die ze geeft waardoor ze met haar kop boven de mijne uitkomt en zo eigenlijk dominant wil zijn
aan het tettenjong dat ze als pupper was
aan da uitdagend totje dat je staat op te wachten
aan de manier waarop ze achter haar oor schartelt en het vergeet dat ze aan het schartelen is en zo in slaap valt
.....

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 04, 2011, 12:59:04 »

Na lang denken

waarom ik van Dixie houd...

omdat hij mijn eerste eigen hondje was
omdat ik hem heb gered van de dood
omdat hij werd gepest door mijn vader
omdat hij werd gebeten door Tommy
omdat hij zo puppyachtig kan kijken, zelfs al is hij véél ouder dan dat
omdat hij een donzige 4-poter is, waar je gewoon niet kwaad kan op worden
omdat hij zot kan doen, zoals ik nog nooit een hond zot heb zien doen...

en de laatste tijd... vooral omdat hij precies terugkeert naar zijn 'kindertijd'. Het is een pup van bijna 15 jaar.
Hij is zotter, speelser dan Chucky... je zou niet zeggen dat hij de 15 nadert.

Waarom ik van Chucky houd...

omdat hij een kooiker is met karakter
omdat hij zo deugnieterig kan doen...
omdat hij kan verleiden (met z'n blik)
Omdat hij een nieuwsgierig aagje is (ziet graag wat je allemaal uitspookt)
omdat hij in de wagen graag op z'n twee poten staat om alles te zien (nieuwsgierig dus)
omdat hij graag probeert een pootje te geven (om aandacht te krijgen) en hem dan snel weer wegtrekt als je het toch eens waagt om die vast te nemen...
omdat hij 's ochtends zo heerlijk gromt als je hem streelt
omdat hij houdt van je warme handen die zijn lijf masseert...

Hij is helemaal anders dan Dixie... hij wil niet geknuffeld worden, want dat vind ie niet tof... hij geeft niet graag pootjes, hij doet niet zot, hij doet niet wild (zal wel met z'n HD te maken hebben vermoed ik)...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
heavenlysaints
Kwispeltje

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 05, 2011, 18:26:03 »

omdat ik elke x als ik mijn hondjes zie, dat warme en liefdevol gevoel heb, ze zijn zo mooi vind ik

We got rid of the kids, the dogs were allergic

http://s93.photobucket.com/albums/l42/Heavenlysaints/?albumview=grid
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 06, 2011, 06:36:46 »

omdat ze gewoon fantastisch zijn en zoveel vriendschap geven en der altijd zijn voor mij
ik heb 5 echte schatte van honden die ik voor al het geld van de wereld nie wil missen
alleen één voor één heel speciaal en uniek  knuffel
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 06, 2011, 19:23:56 »

Omdat Hinta mij zo veel plezier bezorgd en mij zoveel vriendschap geeft.
En ook omdat zij de eerste hond was die ik zonder hulp van mijn papa of nonkel heb getraind.
Maar ik ben Hinta nog dankbaarder voor het feit dat ze me terug wat zelfvertrouwen heeft gegeven.

Akasha
Jankertje

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 06, 2011, 20:42:16 »

Ik hou van mijn witjes omdat ze zo enorm aanhankelijk zijn (typisch witjes) én lief én betrouwbaar, mijn steun en toeverlaat, in goede en kwade dagen. Zij zijn er altijd voor mij en zien mij onvoorwaardelijk graag, no matter what.

jenny
dikkopske

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 07, 2011, 13:59:55 »

Ik hou van mijn honden omdat ze meer vriendschap geven dan mensen... tongetje
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 18, 2011, 12:25:57 »

Zoals Heavenly en Jenny al zeiden;

Ik hou van mijn honden omdat ze me zoveel liefde en vriendschap geven, een band die je met geen enkele mens zo intens kan hebben, naar mijn mening dan ...

Omdat ze niet kijken naar hoe je er uit ziet of hoe je bent.
Omdat ze altijd blij zijn als je er bent voor hen.
Omdat ze je aanvoelen wanneer je verdrietig bent en je dan proberen te troosten. ( Xkippy )
Omdat ze zo ondeugend zijn ( Cayenne )
Omdat ze altijd sociaal zijn naar elke mens en geen vooroordelen hebben.
Omdat ze zo'n lieve oogjes hebben waarin je smelt.
Omdat ze je nooit kwaad maken maar altijd aan het lachen doen brengen. ( Cayenne, altijd optimistisch )
Omdat ze je aanmoedigen om lange wandelingen te maken en andere mensen te leren kennen.
Omdat ze zo lekker in uw armen kunnen slapen en superzacht zijn.

enz...
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: