|
*~*DF*~*
|
 |
« Gepost op: April 28, 2011, 12:40:19 » |
|
In De Panne binnenkort een boete omdat je hond blaft  en die gemeente zegt dan: "wij zijn hondvriendelijk, want..." want we hebben in 2009 een hondendag gehouden met tal van demonstraties en de Woefwandeling is in onze gemeente en hondjes mogen toch los aan de kant van het water? (zee) Een deel van het jaar ja. En ze hadden tot voor kort een losloopplaatsje in hun park, maar dat moet wijken nu ze er nieuwe plannen mee hebben. Wat is hondvriendelijk in jouw ogen? Is jouw gemeente dat denk je? Wat doet jouw gemeente om het je hond aangenaam te maken? Is er een losloopzone of een toegelaten omgeving waar je honden los mogen? Plaatsen ze hondentoiletten en worden die ook opgeruimd, als er al es ééntje blijft liggen van een luie burger? Geven ze gratis hondenpoepzakjes? Betaal je hondenbelasting? Mag jouw ras vrij op straat komen of mogen bepaalde rassen niet binnen in de gemeente? (muilkorf?) Hebben ze een gevaarlijke hondenlijst? Wordt je door een agent meteen beboet als je je hond toch los laat lopen? (bossen vallen niet onder het reglement van de gemeente, daarvoor moet je bij ANB zijn)
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 28, 2011, 13:05:51 » |
|
Wat is hondvriendelijk in jouw ogen? Dat je gewoon welkom bent met je hond op de markt, in het centrum, in het gemeentehuis enz, ik ben snel contentIs jouw gemeente dat denk je? Wat doet jouw gemeente om het je hond aangenaam te maken? Is er een losloopzone of een toegelaten omgeving waar je honden los mogen? Hier mogen honden nergens los, maar daar heb ik ook geen probleem mee. Dus ja, ik vind ze hier hondvriendelijk genoeg.  Plaatsen ze hondentoiletten en worden die ook opgeruimd, als er al es ééntje blijft liggen van een luie burger? Geen hondentoilettenGeven ze gratis hondenpoepzakjes? JaBetaal je hondenbelasting? NeenMag jouw ras vrij op straat komen of mogen bepaalde rassen niet binnen in de gemeente? (muilkorf?) Alle rassen mogen op straat komen zonder muilkorfHebben ze een gevaarlijke hondenlijst? Niet dat ik weetWordt je door een agent meteen beboet als je je hond toch los laat lopen? Ja(bossen vallen niet onder het reglement van de gemeente, daarvoor moet je bij ANB zijn)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
desperate housewive
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 28, 2011, 14:55:41 » |
|
Wat is hondvriendelijk in jouw ogen?
Is jouw gemeente dat denk je? Wat doet jouw gemeente om het je hond aangenaam te maken? Is er een losloopzone of een toegelaten omgeving waar je honden los mogen? Weet ik niet. Ik denk geen losloopzone maar op de buiten maakt niemand probleem van loslopende honden en ook aan de fiets- en wandelpaden staat er geen bord dat honden aan de leiband moetenl
Plaatsen ze hondentoiletten en worden die ook opgeruimd, als er al es ééntje blijft liggen van een luie burger? In Ieper centrum zijn er hondentoiletten, en ik denk wel dat ze opgeruimd worden, maar of ze veel gebruikt worden ? Geven ze gratis hondenpoepzakjes? neen Betaal je hondenbelasting? bestaat niet in Ieper Mag jouw ras vrij op straat komen of mogen bepaalde rassen niet binnen in de gemeente? In Ieper zijn pitbull en aanverwanten verboden. Heel gek natuurlijk als je dan ziet dan er dergelijke honden in het iepers asiel soms ter adoptie staan.(muilkorf?)
Hebben ze een gevaarlijke hondenlijst? ja, denk ik toch Wordt je door een agent meteen beboet als je je hond toch los laat lopen? zou het niet weten. Hangt zeker van de ene agent af die in een "onvriendelijke" bui is of hondenhater terwijl een andere het door de vingers ziet. Ik ben wel iemand die de hond aan de leiband heeft. Sorry Tim.(bossen vallen niet onder het reglement van de gemeente, daarvoor moet je bij ANB zijn)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jill
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 28, 2011, 17:57:49 » |
|
Is jouw gemeente dat denk je? Wat doet jouw gemeente om het je hond aangenaam te maken? Is er een losloopzone of een toegelaten omgeving waar je honden los mogen? voorlopig nog geen losloopzone, wordt verwacht in 2012  Plaatsen ze hondentoiletten en worden die ook opgeruimd, als er al es ééntje blijft liggen van een luie burger? nog geen enkel hondentoilet tegengekomen Geven ze gratis hondenpoepzakjes? één keer , ongeveer een jaar geleden Betaal je hondenbelasting? neen Mag jouw ras vrij op straat komen of mogen bepaalde rassen niet binnen in de gemeente? mogen niet vrij op straat (muilkorf?) Hebben ze een gevaarlijke hondenlijst? heb ik geen weet van, maar denk het niet want er lopen hier veel verschillende rassen rond Wordt je door een agent meteen beboet als je je hond toch los laat lopen? nog niet meegemaakt, maar wij wonen in een redelijk klein dorp waar iedereen elkaar kent, waaronder ook de politie en ze zien af en toe iets door de vingers (bossen vallen niet onder het reglement van de gemeente, daarvoor moet je bij ANB zijn)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 30, 2011, 07:04:39 » |
|
Is jouw gemeente dat denk je? Wat doet jouw gemeente om het je hond aangenaam te maken? Is er een losloopzone of een toegelaten omgeving waar je honden los mogen? volgens mij mag de hond nergens los in onze gemeente Plaatsen ze hondentoiletten en worden die ook opgeruimd, als er al es ééntje blijft liggen van een luie burger? die zijn der geen Geven ze gratis hondenpoepzakjes? Nooit meegemaakt Betaal je hondenbelasting? neen is lang geleden afgeschaft Mag jouw ras vrij op straat komen of mogen bepaalde rassen niet binnen in de gemeente?Muilkorf ? ik zou het niet weten Hebben ze een gevaarlijke hondenlijst? ik denk het niet Wordt je door een agent meteen beboet als je je hond toch los laat lopen? nog niet meegemaakt dus weet het eigenlijk niet  (bossen vallen niet onder het reglement van de gemeente, daarvoor moet je bij ANB zijn) bijna aan alle bossen staan borden dat honden aan de leiband moeten , van de boswachters heb ik al dikwijls naar mijn voeten gehad dat de honden aan de leiband moeten , maar vele dagen zijn ze der niet dus gaan ze los
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
desperate housewive
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 28, 2011, 19:42:13 » |
|
Uit de streekkrant van deze week :
"Zonnebeke : hondenbezitters die met hun beestje gaan wandelen, moeten op het openbaar domein alles opruimen wat hun lieveling achterlaat. Ieder baasje wordt verwacht om een zakje bij zich te hebben waarmee hij/zij trottoirs en wandelpaden proper kan houden. De hond moet ook aan de leiband. Dit geldt ook in het Zonnebeekse kasteelpark"
Zonnebeke : is Zonnebeke, Beselare, Geluveld en Zandvoorde : dus daaronder vallen m.i. de gasthuisbossen en het Doelbos.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
desperate housewive
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 01, 2011, 12:46:31 » |
|
Gisteren tijdens wandeltocht erop gelet : pictogram aan ingang van "honden aan de leiband" :
natuurgebied "verdronken weiden" in Ieper en het hoornwerkpark ook in Ieper.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 01, 2011, 13:13:19 » |
|
Ik moet me verbeteren. De Pittbull terrier mag in Lanaken niet gehouden of gefokt worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 01, 2011, 15:42:55 » |
|
@DH: zoiets lijkt me logisch.
Ik heb het meer over de algemene reglementering binnen de gemeente waar je woont
mag de hond los, hoe staat het op vlak van hondenpoep? (gratis poepzakjes, hondentoiletten), is er een hondenspeelweide, zoja hoe groot is die? Alst maar de grootte heeft van een keukentafel is dat bijv geen speelweide in mijn ogen maar een kakplek...
kortom: doen ze moeite voor hondeneigenaren?
dat ze in bossen ed niet los mogen is ondermeer ANB die daarvoor verantwoordelijk is en alle privé-eigenaren en gemeentes (want die hebben ook bossen in hun bezit)
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
Loetje
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 02, 2011, 12:48:09 » |
|
Wat is hondvriendelijk in jouw ogen? Dat honden overal mogen komen, dat er losloopweides zijn, dat ze alle rassen toelatenIs jouw gemeente dat denk je? Wat doet jouw gemeente om het je hond aangenaam te maken? Is er een losloopzone of een toegelaten omgeving waar je honden los mogen? Gemeente doet hier niks niemendal. Nikd positiefs, ook niks negatiefs en ze staan ook niet open voor suggesties.Plaatsen ze hondentoiletten en worden die ook opgeruimd, als er al es ééntje blijft liggen van een luie burger? Nog nooit iets gezien. opruimen doen ze ook niet, van geen enkel beest, en er ligt hier wat ze, van paarden, koeien, schapen, m****n, ook honden, Geven ze gratis hondenpoepzakjes? NeenBetaal je hondenbelasting? neenMag jouw ras vrij op straat komen of mogen bepaalde rassen niet binnen in de gemeente? Mijne cocker mag hier alles, maar er is wel ergens een politiereglement dat amstafs ed. niet mogen. Maar geen kat die het weet en de politieagent hier achter mijn deur heeft er zelf 2 en zal ook nooit iemand daarop aanspreken.(muilkorf?) Hebben ze een gevaarlijke hondenlijst? Ja dus, zie hierboven.Wordt je door een agent meteen beboet als je je hond toch los laat lopen? Helemaal niet. Maar ik denk dat dit luiheid is. (bossen vallen niet onder het reglement van de gemeente, daarvoor moet je bij ANB zijn) (HEUVELLAND)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Loetje
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 02, 2011, 12:54:51 » |
|
Mag jouw ras vrij op straat komen of mogen bepaalde rassen niet binnen in de gemeente? In Ieper zijn pitbull en aanverwanten verboden. Heel gek natuurlijk als je dan ziet dan er dergelijke honden in het iepers asiel soms ter adoptie staan.(muilkorf?)
Ze aanvaarden ze daar (soms), ze geven ze niet ter adoptie aan Ieperlingen, maar ze controleren andere adoptanten eigenlijk ook niet of die ze in hun gemeente mogen houden. Ik heb die "lijst" met "gevaarlijke en verboden" rassen gezien. Er staan 3 of 4 rassen op. Opgesteld door iemand die er niks van kent. Amstaf mag niet, pitbull ook niet, weet de rest niet meer, maar rotties stonden er niet op dacht ik. ook dogo's niet. of presa canario's bv. En de Engelse stafford ook niet, en ge denkt toch niet dat de politie het verschil kent tussen een amstaf en een gewone staf. De eigenaar meestal ook niet. Die wet rammelt aan alle kanten dus. Ze kunnen die stafkes die ze vonden toch geen spuitje geven , Of vind jij van wel , Het zijn meestal heel brave loebassen. Mijn Loetje is dan veel gevaarlijker. btw : ik ben van mening dt ze alle rassen moeten toelaten. Maar niet alle baasjes ....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
desperate housewive
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 02, 2011, 19:19:37 » |
|
Neen Loetje, ik vind niet dat die honden een spuitje moeten krijgen. Ik bedoel dat toen in Ieper in de plaatselijke pers gewag gemaakt werd van het verbod op gevaarlijke honden, er juist op dat moment pitbullen in het asiel ter adoptie waren. En ik ken ook het verschil niet in al die rassen. Ik zie wel een uiterlijk verschil maar vraag me niet in détail te treden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Caroline
Puppedup
Geslacht: 
My partners in crime!
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 20, 2011, 11:29:05 » |
|
Hier in Halen wordt er niet echt iets gedaan voor honden: geen losloopzones, geen hondentoiletten, geen gratis poepzakjes, zelfs zeer weinig vuilbakken onderweg zodat je een uur lang met je  kan rondlopen. Hondenbelasting is hier nog maar recent afgeschaft. Een "verboden lijst" is er niet, toch niet dat ik weet. Gelukkig maar, want zo te lezen aan de eerdere reacties zijn er al genoeg gemeenten waar ik met mijn hondjes niet welkom ben.  het zijn nochtans volleerde terrashonden die braafjes onder de tafel gaan liggen als we na een wandeling iets gaan drinken. Hondvriendelijkheid in mijn ogen is wanneer je je niet ongemakkelijk moet voelen omdat je je hond bijhebt, wanneer er rekening gehouden wordt met de behoeftes van je hond, vb fris drinkwater op een terras, de mogelijkheid om je hond eens stevig zijn pootjes te laten strekken,...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Caroline
Puppedup
Geslacht: 
My partners in crime!
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 22, 2011, 11:35:24 » |
|
Ga mij eens informeren, op de gemeente moeten ze mij da wel kunnen vertellen. Als ik meer weet dan post ik het hier wel effe 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|