|
losloper
|
 |
« Gepost op: April 27, 2011, 18:40:49 » |
|
Hej, Ik vind niet echt een ouder topic over dit onderwerp, daarom mijn vraag hier, heeft er soms iemand ervaring met BIODROPS van BIOPETS ? op de verpakking staat eco vriendelijk. ik vraag dit ook omdat op de verpakking staat " 1pipet voor +- 5kg, alleen mijn chi weegt 3kg, zou ik hem zo een ganse mogen geven?  grtjs
|
|
|
|
|
|
en een poot van Che mijn chi'ke
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 27, 2011, 18:44:01 » |
|
Ik haal mijn pippets alleen bij de DA vandaan, ik kan je helaas niet helpen, ken ze niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
losloper
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 27, 2011, 19:43:19 » |
|
Hoi, meestal ik ook, maar meende nu toch te proberen zonder te veel insecticide erin, maar toch bedankt hoor. grtjs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 27, 2011, 19:54:37 » |
|
Ik zou er gewoon een beetje minder op doen dan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 27, 2011, 20:05:05 » |
|
De pipetten van Advantix die wij gebruiken gaan ook van tot zoveel kg.
De kleinste zijn < 4 kg. Dan heb je van 4 tot 10 kg . Verder 10 tot 25 kg . En dan 25 tot 40 kg.
Dus ook hier is het dat honden met een kleiner gewicht evenveel krijgen als deze met het maximumgewicht per pipetje. Wij geven dit al jaren zo.
Bij de meeste pipetten heb je een vanaf tot ... . Natuurlijk staat er bij dit produkt : per 5 kg. Misschien eens contact opnemen met de firma zodat je toch zeker bent ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 27, 2011, 20:07:26 » |
|
Ik zou er gewoon een beetje minder op doen dan  ook mijn gedacht ja soms gebruik ik bij Gian (goeie 3 kg) Frontline pipetjes en dan doe ik er ook niet het volledige pipetje op omdat Frontline tenslotte wel chemisch spul is en teveel volgens mij nooit goed kan zijn, wil geen risico's lopen, bij natuurlijke middeltjes zal het risico wel kleiner zijn maar ik ken die Biodrops verder niet dus kan er dan ook verder niet veel zinnigs over zeggen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jill
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 27, 2011, 20:28:35 » |
|
Ons Lana weegt nu momenteel 23 kg en onze DA geeft altijd ene mee voor 25 kg. Ze zegt dat dit geen kwaad kan en dat ze liever iets meer geeft dan onder het gewicht geeft. Dit gaat natuurlijk over frontline, dus weet niet of je dit voor alle producten mag doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 27, 2011, 21:46:11 » |
|
BIO-DROPS zonder insecticide voor honden
Ecologisch verzorgingsproduct voor honden, houdt belagers op afstand
5 pipetten. Snelle werking. Op basis van natuurlijke plantenextracten. Dosering: 1 pipet per 5 kg lichaamsgewicht Plantenextracten kunnen even gevaarlijk zijn als insecticide, genoeg planten in de wereld waar je van kan doodvallen. Nu zullen ze die normaal wel niet gebruiken maar als het teken en vlooien moet weghouden... Zou er toch ook mee opletten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 27, 2011, 22:00:32 » |
|
producten die je koopt in een gewone winkel (zoals Maxizoo of een andere dierenwinkel) zijn wel minder 'werkend' dan dat je ze van de apotheek haalt, omdat je enkel bij de apotheek medische zaken kan/mag kopen...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 28, 2011, 06:40:13 » |
|
geen ervaring mee , ik koop ook alles bij de DA
ik heb toevallig van de week een website gezien waar ze dat Biodrops hadden maar heb of ken niemand die er ervaring mee heeft
Biokill (Zoomart) heb ik wel in huis maar word gebruikt voor de kippen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
losloper
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 28, 2011, 19:26:06 » |
|
Hoi, Ik ga normaal ook naar de dierenarts, maar nu wilde ik wat minder zwaar spul geven, natuurlijk blijf ik voorzichtig met het geven van (natuurlijke) middeltjes, Adventix heb ik al eens gekregen van de dierenarts, maar ik vond dat die niet echt bij Che hielpen, tot nu toe heb ik altijd Frontline gebruikt ( en alleen als ik echt de bos in ga wandelen) klinkt misschien gek maar, nu er op dit moment zoveel teken zijn blijf ik er liever ff weg. grtn
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
desperate housewive
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 28, 2011, 19:33:08 » |
|
Bij onze Martha gebruiken wij twee pipetten : één in haar nek, één aan haar staart. Normaal geven wij Frontline of Advantix. In Frankrijk hadden wij het vergeten, hebben daar in de carrefour pipetjes gekocht (de helft goedkoper) had onze trut daar wel teken opgescharreld. Eens thuis hebben wij er nog 2 rotbeesten gevonden en nu niet meer, dat spul zal helpen, denken we. In ieder geval ga ik toch 4 weken wachten tussen een nieuwe behandeling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 28, 2011, 20:27:32 » |
|
@DH . Als je vgs het gewicht geeft hoef en mag je er maar één geven hoor. Wij geven nu al jaren Advantix , nu en dan eens afgewisseld door Frontline combo. We geven altijd vgs gewicht en hebben nog nooit , maar dan ook nog nooit gezelschap gevonden bij onze honden. Wel eens een teek, maar, die was dan toch al dood . Is ook normaal en geen teken dat de pipetjes niet werken .Moesten ze niet werken dan zou de teek niet dood zijn, maar, lekker verder leven na zich eerst volgezogen te hebben met bloed van de doggies.  Je moet inderdaad 4 weken wachten voor de vg behandeling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 30, 2011, 12:19:25 » |
|
mijn honden zijn ondertussen resistent tegen al die bazaar, helpt allemaal geen zak... Ze blijven teken hebben... Frontline erop of geen...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Akasha
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 02, 2011, 00:44:10 » |
|
Hier Advocate, staat wel niet vermeld op de bijsluiter dat het tegen teken werkt, maar is wel zo volgens mijn DA (en Advocate werkt ook nog tegen andere zaken zoals vlooien, wormen, oormijt enz.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|