Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoi, ik ben Whisper de sheltie, vriendje van Xkippy  (gelezen 600 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Gepost op: Februari 01, 2009, 09:38:33 »

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 10, 2007

Tromgeroffel graag, handengeklap  klappen  !!!!

Na 1,5 maand onderhandelingen, beraadslagingen, twijfelingen, enz...

Stellen wij u met grote trots voor aan onze nieuwe huisgenoot, die we zaterdag gaan ophalen in de kennel !

Hij luistert naar de naam "Whisper", met stamboomnaam "Why Not From Shamrock River".

Geboren op 16 april 2007 samen met één blue merle broertje Wonder Why From Shamrock River.

Trotse zoon van mama Angie ( Bi No Angel From Shamrock River ) en papa Lars ( Vom Rindsberg )

Angie

Lars

Hij is één dag voor Xkippy geboren, en heeft 8 weken samen met Xkippy in de kennel vertoeft. Toen hebben we Xkippy meegenomen en Whisper is bij de kennel gebleven. Maar het goede nieuws is, dat hij dus ook bij ons thuis komt. We hebben hem en mama en papa gezien op de kennelmeeting, en tussen Xkippy en Whisper klikt het nog steeds goed. Hij is open van karakter en héél leergierig !

Wij zijn dus in blijde verwachting van ons klein venteke  joepie

:wav:

15/10
Whisper is inmiddels thuis, een verslag volgt nog: maar heb al even tijd gemaakt om zijn foto's te tonen:

Eén week:

Twee weken:

Drie weken:

Vier weken:

Vijf weken:

Zes weken:

Zeven weken:

Acht weken:

Negen weken:

Leeftijd niet bekend:

Whisper zes maand ( nu ):

Whisper en Blue:

Twee dagen:

Vier weken:

Zes weken:

Acht weken:

Groetjes

15/10/07

Het verslag:

Eind augustus zijn we drie dagen naar Niederkleen getrokken waar de kennel van Xkippy is. Het was er een heel gezellige kennelmeeting waar rond de 70 sheltie’s bijeengekomen zijn. Het was een zonnige dag met veel plezier en lekker eten. Ik had nog nooit zoveel bluekes bijeen gezien als toen die dag. Onze ogen zijn toen op Whisper gevallen ( Why Not From Shamrock River ). Hij is één dag voor Xkippy geboren  ( 16 april 2007 ) samen met één blue merle broertje Blue ( Wonder Why From Shamrock River ) Het werd jammer genoeg een keizersnede, maar zowel mama als pups stelden het gelukkig goed. Whisper en Blue mochten toen samen in de werpkist bij het X-nest waar Xkippy een pupje van is, met deze 8 en Whisper en Blue, was het wel knus in de kist denk ik zo. Op 5 weken zijn wij gaan kijken naar de pupjes, en toen hebben we voor Xkippy gekozen omdat ik dolgraag een blue merle teefje wou, en ze ook open en vrij van karaktertje was. We wisten toen al dat ze te groot zou worden waarschijnlijk omdat ze één van de zwaarste pupjes was. Maar dat gaf ons niets, wij vinden het karakter belangrijkst. Whisper was ons toen nog niet opgevallen. Toen Xkippy  8 weken was, had de kennel al vermeld dat er enkele pupjes nog even bij hen zouden blijven om te kijken hoe ze zouden uitgroeien, Whisper was één van hen. Wij dolblij natuurlijk met Xkippy en tevreden naar huis.

Toen we terugkwamen voor de kennelmeeting zag mijn vriend Whisper, een lief klein manneke, de rust zelf. Wij hebben toen gevraagd wat men met Whisper zou doen. Ze wouden nog even wachten aangezien de balletjes niet wilden uitdalen, wanneer de balletjes zouden dalen, dan zou hij naar fokkers gaan aangezien hij héél mooi is en goed van grootte zou worden. Wanneer de balletjes niet zouden dalen dan mochten wij hem hebben, ondanks ze toch wel wat twijfelden aangezien we Xkippy nog maar hebben en pups nu éénmaal tijd en opvoeding kosten. Zo hebben we ( tot vorige woensdag onderhandeld en alle voor – en nadelen afgewogen. Uiteindelijk hebben ze beslist na tal van dierenartsbezoeken om hem een leventje bij ons te geven. We waren wel nogal hardnekkig om hem te hebben ook, als je verliefd geworden bent, kan je dat moeilijk uit je hoofd zetten. Ondertussen is Whisper 6 maand oud, heeft hij één balletje, en het tweede komt soms eens piepen en gaat soms weer weg. Ze hadden er goed oog in dat het tweede waarschijnlijk ook zou zakken, maar aangezien onze hardnekkigheid, mocht hij toch bij ons komen.

Zo zijn we op zaterdag 13 oktober 2007 terug naar Niederkleen getrokken. We zijn om 08.00h vertrokken en aangekomen om 12.30h, waar ze ons buiten al stonden op te wachten. We hebben daar dan ook een middagmaal gekregen en nogmaals alles besproken omtrent Whisper. Het was duidelijk dat het enorm lastig was om hem af te geven. Hij is enorm mooi en heeft  pracht van een karaktertje. Je zag duidelijk dat hun hart hem wou houden, maar dat het verstand hem toch moest meegeven. Ze hebben immers al 14 sheltie’s.  We zijn dan om 15.30h terug naar huis getrokken, waar we nog eens in de file in Köln stonden zodat we pas om 21.00h zijn thuisgekomen. De autorit was duidelijk niet leuk voor Whisper, hij heeft twee keren overgegeven en enorm veel gezeverd, héél zijn buik en poten baadden in het nat. Toen we thuis kwamen moest  het arme drommeltje al in bad aangezien hij zo ziek was geweest in de auto. Het bad vond hij wel plezierig. Daarna is hij dan gaan slapen in de bench en heeft héél de nacht doorgeslapen zonder ook maar eens te jammeren. Het is een lief knulletje, hij moet wel nog even aan de drie katten wennen die bij ons thuis duidelijk de baas zijn. De kleinste poes Serenity is geen probleem, die is immers even oud of hen. Sarah die klopte al naar Xkippy, die inmiddels dat al gewend is en een bocht maakt wanneer ze komt. En Foust, die heeft eens geblazen, maar Whisper gaat dan mooi aan de kant, Foust is trouwens groter of Whisper. Hij was direct al thuis, lekker spelen met Xkippy botjes afnemen van Xkippy doet hij ook graag. Ik kan alleen maar zeggen dat we dolgelukkig zijn met ons tweede knuffelbeertje.  Het was nog niet zo vroeg voorzien, maar tsja wat doe je nu als je verliefd geworden bent hé…  En ze zeggen altijd, twee is altijd leuker dan één hé...

Een keimooie foto die Els maakte:

25/10/07

FF updaten:

Met alle 5 gaat alles goed.

Whisper is wel duidelijk het kleine baasje in huis, de katten gehoorzamen zelfs hem  lol . Serenity speelde al van in het begin met Xkippy, die zijn nog steeds beste maatjes, die loopt ook zonder problemen tussen Whisper en Xkippy door. Wanneer Whisper te moe is of geen zin heeft om te spelen met Xkippy gaat Xkippy spelen met Serenity. Haar door de tunnel jagen, met het muisje waar een touwtje aanhangt samen rondhuppelen in huis. Xkippy hapt haar in de nek, bijt in der poten, allemaal geen probleem. Whisper en Serenity kunnen ook makkelijk neus aan neus staan. Foust begint ook al zonder problemen tussen de honden in te lopen, zeker als er eten bij te pas komt, dan staan ze alle drie te kijken in de keuken aan de koekenkast  lol . Sarah is echt mijn kleine meid. Die komt nog steeds elke avond knus bij mij op mijn buik liggen zo hoog mogelijk aan mijn kin om dan te liggen kronkelen en spinnen. De hondjes liggen dan meestal op de grond of spelen met elkaar. Sarah is wel tegenover de honden de grootste brompot, maar uiteindelijk betert dat héél klein beetje per beetje. Xkippy is echt de alleractiefste thuis, die moet steeds bezig zijn. Whisper daarentegen die luiert liever. Als ze in het bos lopen, rent Xkippy steeds grote rondjes rond mij, zo hard loopt ze dat ze er soms van moet overgeven  :roll: . Whisper probeert haar dan bij te benen maar die kan bijlange zo snel niet lopen als haar, en zoals Xkippy der bochten neemt, doen er dat niet velen  lol . Whisper is zo zindelijk als maar kan zijn, zijn we superblij mee! Xkippy heeft het nog steeds niet goed door hoe dat nu werkt. Ze plast niet veel meer in huis, denk nog 2 à 3 keer in de week 1 plasje, maar wel bijna elke dag nog een kakje in huis  :roll: . Ze gaan 4 keer per dag wandelen. En ja, ik weet dat het niet aangeraden is, maar ze slapen allebei op bed  bloos . Xkippy ligt tussen ons in, meer aan ons hoofdeinde, en Whisper altijd aan het voeteneinde. Als het tijd is om op te staan komt Xkippy altijd kusjes geven  lol . Dan gaan we samen naar de badkamer, kleed ik me om en maak ik me klaar. Dan gaan we samen wandelen, geef ik ze eten en dan gaan werken. Mijn vriend gaat er dan s'middags mee uit, ik wanneer ik van het werk kom, en ik dan weer voor het slapen gaan. Soms zelfs in mijn pyama  lol Gelukkig plassen ze dan allebei snel. Ik heb ook een hele vuilniszak speelgoedje gekregen voor hen, waarvan ik de helft aan Gina gegeven heb voor de colliepups en de andere helft ligt overal in huis. Alles waar geluidjes inzitten is Xkippy dol op, Whisper heb ik nog niet zien spelen met speelgoed eigenlijk. Hij is enorm rustig.
Vorig weekend zijn we naar Vlissingen geweest en het was reuzeleuk aan zee. Volgende week zijn er drie avondwandelingen, een halloweenwandeling, een dropping van de hondenschool en een spokentocht, ik ben eens benieuwd  :!:
« Laatste verandering: Februari 28, 2009, 00:36:32 door dogsfriendly » Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: