Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: DNA testen  (gelezen 560 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Gepost op: Februari 01, 2009, 09:37:31 »

Was te verwachten maar allé voor de goeie fokkers toch weer een extra kost  bloos

http://www.srsh.be/documents/doc_nl/ADN%20Procedure%20NL%2020080319.pdf

Riet:
De grootste kost is in het begin.
Fokteef en  dekreu moeten normaal maar één keer getest worden.
Waarom is minimaal één pup voldoende;
bij een ernstige fokker zullen er zich geen ondergeschoven pupjes bevinden waarom zou je die mensen dan extra op kosten jagen.
Ik kan me voorstellen dat als diegene die de stalen komt afnemen twijfels heeft over de gelijkvormigheid van het nest er dan op meerdere of op alle pups getest zal worden.

GBOF:
Persoonlijk vind ik het helemaal niet slecht.

Het is inderdaad zo dat de goede het met de slechte moeten bekopen, maar, de ouderdieren moeten maar 1maal getest worden .
En, de foefelaars worden toch op die manier een hak gezet.

Zal dus ook voor de honden die in het buitenland leven en hier als dekreu gebruikt worden moeten gebeuren.

Je kan ervoor kiezen om het volledige nest te laten controleren, maar, normaal zal het een pup zijn die uit het nest gekozen wordt door de controleur identificateur .

Wat ik wel vindt is dat het voor alle landen zou moeten zijn.Want, als het alleen hier is dan hebben ze elders toch weer de mogelijkheid om te sjoemelen.
Maar, wij zijn er helemaal niet tegen.

Riet:

Is dus inderdaad een RISH stamboom dat ze krijgen maar daarvoor moeten ze minstens twee keer een zeer goed krijgen op shows met verschillende keurmeesters.
Meer info moet je maar eens vragen aan Sylvie die dat gedaan heeft met Copin.

Copin:

ja, een RISH stamboom, ik kan er uuuren over vertellen...

nu is er wel een verschil om een hond te laten aankeuren, die in zijn boekje bvb al labrador of poedel of sheltie heeft staan...

Het is een ander maneuvre om de rasnaam eerst officieel te laten veranderen en dan nog een stamboom te laten aankeuren...
« Laatste verandering: Februari 28, 2009, 00:42:55 door dogsfriendly » Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: