Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Angst voor deltavliegers en luchtballons  (gelezen 1230 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
marijke
Snoepertje

« Antwoord #15 Gepost op: April 08, 2011, 22:51:16 »

goed naar je hond kijken en haar het tempo laten bepalen ,laat merken dat je er voor haar bent , zeker niet forceren en van ver genoeg beginnen dat ze niet onmiddellijk in de stress schiet maar de kans heeft om rustig te zijn en dus beloond te worden  duim omhoog
en als je mss niet zeker genoeg voelt kan je er een gedragstherapeut bijhalen  duim omhoog

heel veel succes !
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #16 Gepost op: April 09, 2011, 11:48:58 »

Ik ben even zo vriendelijk geweest om die gedragstherapeut die ik ken, te contacteren

Heykes Tim,

Kheb met veel aandacht de Topic gelezen.
Dit gedrag is inderdaad niet zo gemakkelijk op te lossen.  Wat bvb. kan lukken is werken met een 'sterke' hond en die situatie in scène zetten (maar dat is ook niet zo evident natuurlijk)
Uit ondervinding zie ik dat een angstige hond zich vaak gaat gaan optrekken aan een hond die absoluut niet onzeker is.
Voorwaarde is dan natuurlijk dat de hond van die mensen sociaal is naar andere honden.  Bij die training is verder ook heel belangrijk dat die mensen geen oogcontact, aanraking of verbaal contact maken met de hond maar zich zo natuurlijk mogelijk gedragen.  Verder moet er opbouwend gewerkt worden.  Ik zou in combinatie ook werken met hele sterke voeding - de kans dat de hond de voeding aanneemt is gering en mag niet geforceerd worden maar de combinatie geur(van bvb. vlees) kan een positief effect hebben. (vergelijk het met angst voor den tandarts en in een tandartsenkabinet zitten waar een hele mooie film speelt)

Groetjes,
Bruno.

Je kan natuurlijk ook afspreken met hem... hij is niet duur en toch goed...

Hij staat met een topicje bij 'Voordeelkaart' onderaan dit forum. (Doggy Talk)

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Tineke
Puppedup
*

« Antwoord #17 Gepost op: April 09, 2011, 18:52:01 »

Ik heb iemand gekend met een corgi. Alles wat rond was en in de lucht hing, daar had ie schrik van... ik weet wel dat ze achteraf lessen bij een gedragstherapeut heeft gevolgd, maar ik weet niet of ze daar op getraind hebben...

'k zal het es vragen...

Is hij eigenlijk bang van het geluid van de ballon of van de 'vorm'...? Die Corgi had bijv ook schrik van de maan... die associeerde dat daar blijkbaar mee...

Nee, hier hebben we niet op getraind (waren gewoon gehoorzaamheidslessen).  Elmo blafte vroeger inderdaad naar alles wat rond was en in de lucht hing.  Zelfs naar lantaarnpalen met een bolle verlichting... Ben hem ook eens een uur kwijt geweest toen er een luchtballon overvloog.  Er was nog een andere bevriende hond bij die niet bang was, dus we dachten dat Elmo zich hier positief door zou laten beïnvloeden, maar dat was serieus verkeerd gedacht... weg was Elmo...
Z'n angst voor luchtballonnen heb ik er nooit meer uitgekregen, maar gelukkig vliegen er aan de kust geen luchtballonnen en van zweefvliegers heeft hij geen last.  't Moest natuurlijk wel lukken dat er met de kranige pootjestocht van vorig jaar net ook een paar luchtballonnen overvlogen hmm. Naar de maan en lantaarnpalen blaft hij niet meer, maar die zijn natuurlijk een stuk minder schrikwekkend dan die luchtballons.  Dat heb ik er uitgekregen met het te koppelen aan balspelletjes en lekkere dingen (bij een luchtballon zou hij zelfs een verse biefstuk niet willen).
Vicky
Puppedup
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #18 Gepost op: April 12, 2011, 10:30:59 »

Bedankt voor jullie reacties!
Prada zou ook zelfs een verse biefstuk niet aannemen als ze in haar 'angst' is.  Onze andere hond, Héros, is totaal niet bang, van niets eigenlijk, dus ook niet van luchtballons of zo.  Maar toch lijkt dat voor Prada niets te veranderen.
Het rare is, van helicopters of vluigtuigen heeft ze geen schrik.  Als die passeren, kijkt ze gewoon eens omhoog en da's alles.

@dogsfriendly, zou je mij de gegevens van die gedragstherapeut eens willen doorsturen aub? want ik denk dat ik erover kijk  wink

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #19 Gepost op: April 12, 2011, 10:38:00 »

aub:

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,8179.0.html

natuurlijk, als ge vind dat hij te ver woont... er zijn natuurlijk nog andere therapeuten die u evengoed kunnen helpen eh.
(je moet kijken bij - Voordeelkaart - partners zonder aparte sectie of op de site bij Voordeelkaart, staat ie ook in de lijst)

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: