Ik heb iemand gekend met een corgi. Alles wat rond was en in de lucht hing, daar had ie schrik van... ik weet wel dat ze achteraf lessen bij een gedragstherapeut heeft gevolgd, maar ik weet niet of ze daar op getraind hebben...
'k zal het es vragen...
Is hij eigenlijk bang van het geluid van de ballon of van de 'vorm'...? Die Corgi had bijv ook schrik van de maan... die associeerde dat daar blijkbaar mee...
Nee, hier hebben we niet op getraind (waren gewoon gehoorzaamheidslessen). Elmo blafte vroeger inderdaad naar alles wat rond was en in de lucht hing. Zelfs naar lantaarnpalen met een bolle verlichting... Ben hem ook eens een uur kwijt geweest toen er een luchtballon overvloog. Er was nog een andere bevriende hond bij die niet bang was, dus we dachten dat Elmo zich hier positief door zou laten beïnvloeden, maar dat was serieus verkeerd gedacht... weg was Elmo...
Z'n angst voor luchtballonnen heb ik er nooit meer uitgekregen, maar gelukkig vliegen er aan de kust geen luchtballonnen en van zweefvliegers heeft hij geen last. 't Moest natuurlijk wel lukken dat er met de kranige pootjestocht van vorig jaar net ook een paar luchtballonnen overvlogen

. Naar de maan en lantaarnpalen blaft hij niet meer, maar die zijn natuurlijk een stuk minder schrikwekkend dan die luchtballons. Dat heb ik er uitgekregen met het te koppelen aan balspelletjes en lekkere dingen (bij een luchtballon zou hij zelfs een verse biefstuk niet willen).