Vicky
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Gepost op: April 07, 2011, 16:36:31 » |
|
Prada heeft een hevige angst voor deltavliegers en luchtballons. Nu met het mooie weer komen deze natuurlijk meer tevoorschijn. Haar angst uit zich in rillen, willen vluchten, weg kruipen in een hoekje...en dan daarna niet meer in de tuin durven gaan, dan zit ze van binnen door het raam ongerust naar de lucht buiten zitten zien of er niks 'vliegend' in de lucht hangt. Zijn er hier nog baasjes van honden met zo'n angsten? hoe pakken jullie dat aan? De trainer zegt dat het best is om met haar aan de lijn buiten te gaan, haar angst overwinnen door er haar mee te confronteren. Wat denken jullie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tommelein
Ploeteraartje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 07, 2011, 17:43:17 » |
|
Ik zou dit geluid eens opnemen of zo'n CD halen met zulke geluiden op. Af en toe dan eens binnen opleggen en hierop oefenen. Associëren met iets leuk, een lekkernij ofzo. Dit zou ik doen.  Veel succes! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 07, 2011, 21:19:42 » |
|
Kobbe blaft ze allemaal weg, schrik heeft hij er zeker niet van 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vicky
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 07, 2011, 21:24:06 » |
|
Bedankt voor je reactie maar dat hebben we reeds gedaan. Net zoals CD's van vuurwerk, daar reageert ze niet op, op echt vuurwerk daarentegen wel, daar is ze ook serieus bang van. Ze weet dus duidelijk het verschil tussen CD-geluid en echte geluiden. Snoepjes of lekkernijen wil ze dan niet aannemen, ze is zodanig angstig dat we haar dan met niets kunnen verleiden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vicky
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 07, 2011, 21:25:41 » |
|
Kobbe blaft ze allemaal weg, schrik heeft hij er zeker niet van  Onze reu, Héros, ook niet. Die is eigenlijk nergens bang van, een echte macho 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 07, 2011, 21:31:39 » |
|
Rot als ze zo angstig zijn, reageert ze zo op nog andere zaken (openende paraplu's...) ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 07, 2011, 21:34:59 » |
|
Onze oudste heeft dit ook zeer erg met luchtbalonnen en vuurwerk, ze kan niet vatten dat er iets in de lucht hangt blijkbaar. Thuis hebben we van luchtbalonnen geen last, ik veronderstel door de aanwezigheid van de snelweg dat alles hier ruim hoog genoeg of ver genoeg blijft. Op wandeling moet ze uiteraard gewoon mee, staart tussen de poten en beetje bibberend ja - als ik kan ga ik in een bos of wat uit het zicht lopen want ik denk niet dat het ooit nog overgaat. Vuurwerk met oudjaar laat ze dan binnenblijven met TV luid genoeg want ze legt ook de link met de knallen.
Het nadeel is dat je er niet echt op kan trainen, komt eigenlijk te weinig voor en je kan niet opbouwen enzo... Met een jonge hond zou ik dat anders wel durven proberen en het inderdaad wat gaan opzoeken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vicky
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 08, 2011, 08:36:35 » |
|
Rot als ze zo angstig zijn, reageert ze zo op nog andere zaken (openende paraplu's...) ?
Inderdaad heel rot! Nee, ze reageert niet zo op andere zaken, behalve dan op knallen en vuurwerk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 08, 2011, 09:16:31 » |
|
Shiba had destijds ook enorme schrik van luchtballons hij is een keer helemaal in paniek weggerend toen er eentje vrij laag kwam overvliegen, wij hadden 'm ook niet gehoord en al helemaal niet gezien omdat we toen tussen de bomen liepen hij moet toen geschrokken zijn van het plotse geluid van het "gas bijgeven" en dan de aanblik van die grote ballon die vlak boven ons hing sindsdien is hij er eigenlijk altijd schrikkerig op blijven reageren hij reageerde al als hij ze nog van vrij ver in de lucht zag hangen, en soms ook als hij de volle maan aan de hemel zag staan, dacht dan dat het ook een ballon was... je zag het aan zijn blik en zijn hele houding, bang en onrustig, of dan niet meer in de tuin of op het terras willen bvb heb hem ooit eens geconfronteerd, toen ze op een plein hier niet veraf, zo'n luchtballon nog helemaal aan het klaarmaken waren, dus vanaf hij nog helemaal leeg op de grond lag en ze de lucht er nog moesten inlaten enzo maar ik heb niet tot het laatst dichtbij kunnen blijven, hij had gewoon teveel schrik, wou de hele tijd vluchten (maar kon niet omdat hij aan de leiband was) en ik kon het niet meer aanzien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vicky
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 08, 2011, 09:36:12 » |
|
hij reageerde al als hij ze nog van vrij ver in de lucht zag hangen, en soms ook als hij de volle maan aan de hemel zag staan, dacht dan dat het ook een ballon was...je zag het aan zijn blik en zijn hele houding, bang en onrustig, of dan niet meer in de tuin of op het terras willen bvb
Da's hier dus ook, dan durft ze niet meer de tuin in om haar plasje te gaan doen 's avonds of 's nachts. Ik heb nu iemand gecontacteerd die met bachbloesems werkt, ik ben benieuwd of dat enigzins een beetje zal helpen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 08, 2011, 10:53:05 » |
|
Ik heb iemand gekend met een corgi. Alles wat rond was en in de lucht hing, daar had ie schrik van... ik weet wel dat ze achteraf lessen bij een gedragstherapeut heeft gevolgd, maar ik weet niet of ze daar op getraind hebben...
'k zal het es vragen...
Is hij eigenlijk bang van het geluid van de ballon of van de 'vorm'...? Die Corgi had bijv ook schrik van de maan... die associeerde dat daar blijkbaar mee...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
marijke
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 08, 2011, 14:46:57 » |
|
in theorie zou dat toch te trainen moeten zijn ; een soort doorgevoerde desensibilisatie techniek ,...
een beetje zoals binno heeft geprobeerd (naar het probleem toegaan , dus idd firma of luchtbalonclub contacteren ed naar daar gaan )maar dan de grens (zal in het begin wel ver vandaan zijn ) tussen blinde paniek en lichte angst opzoeken en dan belonen bij het negeren of een relaxe houding aannemen , en associëren met iets heel leuk of lekkers en zo elke keer wat dichterbij ,... of mss beginnen met tv beelden ed,...
maar in de praktijk natuurlijk zou dat héél veel tijd en moeite kosten vrees ik ,het is ook een beetje kijken wat je ervoor overhebt en hoe erg de hond eronder lijdt natuurlijk , ik let er nooit op ofwel hebben we hier geluk maar zoveel luchtballonnen komen wij hier niet tegen ,...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vicky
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 08, 2011, 15:56:12 » |
|
Tja, da's ook niet alles hé, altijd slecht weer  Hier bij ons komen de deltavligers en luchtballonnen spijtig genoeg wel veel voor aangezien wij niet ver van veld wonen. Volgens mij is het zowel het geluid als de vorm waar ze bang voor is. TV-beelden zijn geen probleem, daar mogen er zoveel vliegers en knallen zijn als maar kan, daar reageert ze niet op. Ik zou toch de doorgevoerde desensibilisatie techniek zoals Marijke beschrijft eens willen proberen. Ik ga uitzoeken welke club er hier in de buurt is en hen dan contacteren, zodat ik weet waar en wanneer ze vliegen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|