Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Fietsersforum  (gelezen 529 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: April 05, 2011, 14:34:29 »

De eerste reacties zijn natuurlijk weer de leukste om te lezen...

http://www.vakantiefietser.be/forum-bericht.asp?berichtid=6284

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
desperate housewive
Krullebolleke

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: April 05, 2011, 14:43:17 »

Ikke kan er niet op : de server van "het werk" blokkeert de boel "access denied".

jill
Krullebolleke

« Antwoord #2 Gepost op: April 05, 2011, 14:45:24 »

vooral de reactie van die sven is er ferm over!
gewoon voor de fun op alle honden een "dazer" uittesten  muur
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #3 Gepost op: April 05, 2011, 14:58:24 »

@DH:

een vrouw van 55 zag in de verte een grote hond. Grote hond was zonder baasje. In de verte wandelen ook nog twee dames met een kleiner hondje. Grote hond pakt kleine hond - en zij veronderstelt dat klein hondje dood is.

Ze heeft angst van honden vraagt aan de  mensen op die site wat ze zou kunnen doen tegen honden die naar haar toekomen
(let wel: deze grote hond lijkt haar niet lastiggevallen te hebben! )

De één stelt voor om met een dazer de hond weg te jagen...

wat is een dazer?
Citaat
Een 'Dazer' is een apparaat dat een zeer hoge toon geeft. De meeste honden vinden dat beangstigend en stoppen met blaffen en dreigen en gaan dikwijls lopen.

Anderen geven het idee om met een stok naar de hond te slaan (of dat dat een hond niet nog agressiever maakt, laat ik in het midden)

of 'ik heb es een hond in de vaart gesmeten, steile wand... geen last meer van gehad'

zo'n soort uitspraken.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #4 Gepost op: April 05, 2011, 15:27:51 »

Was wel al een oude discussie - misschien zijn de heethoofden al wat tot de jaren van verstand gekomen ondertussen.

In praktijk valt het nog wel mee, ik heb het in al mijn kilometers toch nog maar 1 keer echt aan de stok gehad met éne die afstapte en met vanalles dreigde  eehm
En éne die overkop gegaan is maar die snapte toch dat het een accident was door samenloop van omstandigheden zullen we maar zeggen grijns

Te dichtbevolkt, we lopen gewoon allemaal in elkaars weg...

jill
Krullebolleke

« Antwoord #5 Gepost op: April 05, 2011, 15:55:59 »

Mijn vader is zelf een mountainbiker en komt af en toe eens een loslopende hond tegen maar is nog nooit aangevallen geweest.
Als er een hond hem echt achterna loopt dan draait hij zich gewoon om en begint naar de hond toe te fietsen en te roepen en dit werkt blijkbaar altijd.
Hij heeft er nog nooit over gedacht om met iets te smijten of te slaan naar die beesten.

Ik denk dat het vooral te maken heeft hoe je tegenover een hond staat.
Mijn vader is een echte hondenvriend en probeert de hond eerst weg te jagen op een iets hondvriendelijkere manier.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #6 Gepost op: April 05, 2011, 15:59:19 »

Het beste is natuurlijk nog altijd dat je je hond aanleert niet achter een fiets aan te gaan...

maar je hebt overal egoïsten en vooral onder de hondeneigenaars

Al die klachten... denk je maar eens in

loslopende honden
hondenpoep
fietsers belaagd door honden
joggers belaagd door honden
bijtende honden

Moest een hond beseffen wat er hem allemaal werd verweten, pleegden ze massaal zelfmoord...

en dat terwijl het eenvoudigweg bij de mentaliteit van de eigenaar te zoeken valt.

jill
Krullebolleke

« Antwoord #7 Gepost op: April 05, 2011, 16:02:45 »

volledig mee eens!

Maar het is gemakkelijker natuurlijk om de schuld bij de hond te leggen en te zeggen dat de hond agressief is in plaats van de hond een degelijke opvoeding te geven  zucht
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #8 Gepost op: April 05, 2011, 16:16:27 »

Tja, met het risico het forum op mijn nek te krijgen. Maar als een hond op me af komt zonder baasje, of 1ne die niet naar het baasje wil luisteren heb ik toch ook een stok klaar zenne. Dat baasje zal het zijne ook wel krijgen, maar ik ga mijn hond niet laten bijten door een ander onbenul zijne hond. Heel erg dat die hond niet beter weet, maar mijn hond zal ik met hand en tand beschermen tegen andere honden. Ik zal eerst roepen ja, maar als dat niet werkt, jammer zenne. Zou ik op een gegeven moment nergens meer rustig kunnen lopen, dan komt er hier ook een teaser in huis hoor.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #9 Gepost op: April 05, 2011, 16:24:10 »

het gaat hier meer over andere bevolkingsgroepen (als ik het zo mag omschrijven) tegenover de bevolkingsgroep met honden.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #10 Gepost op: April 05, 2011, 16:24:26 »

laughing  

zoals ik al zei - ettelijke bottines versleten in alle mogelijke hoeken van 't land op alle mogelijke soorten wegen - al dikwijls gevloekt - nog nooit ernstige problemen gehad ondanks zelf ambetante honden - ik heb er geen nood (meer) aan om straffe uitspraken te doen  weetniet

en ik zou ook niet weten wat mijn hond toevallig meer waard is dan die van een ander - maar da's een andere discussie zeker...

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #11 Gepost op: April 05, 2011, 16:26:32 »

De reaktie's inderdaad:  rologen.
Ik denk dat velen van die gasten met hun grootspraak hun broekske mogen uitkuisen als ze een hond tegen komen die groter dan 40 cm is.
Goh, en die Sven. Met een mailadres als: het_godenkind@hotmail.com ... .  ojee rologen
Ik moet zo'n zaken altijd eerst zien voor ik ze geloof hoor. Sommigen vinden zich op die manier interessant . Leuke manier om zichzelf te profileren niet ?

Dat de hond het altijd gedaan heeft... .
Ja , dan kan je ook zeggen: het kind heeft het altijd gedaan , want, er zijn tig mensen die ook geen kinderen velen, het is ook altijd het kind dat het misdaan heeft.

En, zoals Els zegt:
Citaat
Te dichtbevolkt, we lopen gewoon allemaal in elkaars weg...

Net zoals ik vind dat mensen hun kinderen moeten manieren leren vind ik dat ik , als hondeneigenaar ook mijn verantwoordelijkheid moet dragen en niet moet vinden dat mn honden alles mogen en kunnen ook al gaat dit ten koste van anderen.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #12 Gepost op: April 05, 2011, 22:54:30 »

Het beste is natuurlijk nog altijd dat je je hond aanleert niet achter een fiets aan te gaan...

maar je hebt overal egoïsten en vooral onder de hondeneigenaars

Al die klachten... denk je maar eens in

fietsers belaagd door honden
joggers belaagd door honden
bijtende honden

Moest een hond beseffen wat er hem allemaal werd verweten, pleegden ze massaal zelfmoord...

en dat terwijl het eenvoudigweg bij de mentaliteit van de eigenaar te zoeken valt.
danku Dat kan ik dus in mijn zak steken  hmpf

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #13 Gepost op: April 06, 2011, 00:51:11 »

't Is niks Riet, wij hebben ook een enkeljager  hihi

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: