Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nare ervaring ...  (gelezen 1033 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 26, 2011, 13:18:01 »

Die 1500€ , dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. Voor sommige rassen is dit inderdaad zo , maar, er, is niemand die zegt dat je een pup van dit ras of die kleurslag moet kopen. Er zijn genoeg fokkers die geen zo'n prijzen vragen .
Ik heb ooit de prijs gevraagd voor een Harlekijn koningspoedel . 4 jaar geleden was dit. Toen vroeg men 1800 € . Aan de fokster heb ik dan ook eerlijk gezegd dat dit niet aan ons besteed was. En, dat was het.
Ik ga nog vaak op haar site kijken en vind nog altijd dat ze heel goed bezig is met haar honden.
Ik val eerder stijl achterover als ik de prijzen lees die broodfokkers voor de pups vragen. Wetende dat bij veel broodfokkers de moederteef al hormonen krijgt terwijl de pupjes nog aan de tepel liggen om maar weer zo vlug mogelijk loops te worden om maar weer een nestje te krijgen . Om nog maar te zwijgen van de huisvesting , de soort voeding , de medische zorgen die ontbreken (want dit kost geld niet ? ) . En, bovenal niet te vergeten het " leven "  dat ze bij hen leiden. Eigenlijk zou dit woord ( "leiden" ) mogen vertaald worden in "lijden". En, het woord "leven" is ook te veel gezegd .
Leven wil ook zeggen : genieten , gelukkig kunnen zijn. Kunnen rennen , geknuffeld worden , geliefd worden , kunnen spelen en nog zoveel andere zaken kunnen doen .
Als "leven" wil zeggen dat je van het begin van je dagen , tot je einde op enkele vierkante meters moet vertoeven . Wel , dan weet ik toch dat , moesten ze er zelf over kunnen beslissen liever niet geboren zouden geweest zijn.
Heel dit broodfokgebeuren gaat niet alleen over de pupperds, maar, ook over de teefjes en de reutjes die daar als fokteefje en dekreu gebruikt worden. En, wat hun " leven" op zich is.

« Laatste verandering: Mei 26, 2011, 13:38:56 door greatballsoffire » Gelogd

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: