|
*~*DF*~*
|
 |
« Gepost op: April 03, 2011, 13:30:55 » |
|
Hondentoiletten…
Dat een mens een toilet heeft, daar kan ik nog inkomen… waar moeten we het anders doen hé? We zien onszelf niet achter struiken kruipen met een rolleke wcpapier
Honden daarentegen… dat is zoals een vogel… dat doet zijn behoefte waar hij daar nood aan heeft. Geen schaamtegevoel.
Dat eigenaren die vaak laten liggen waar het ligt… daar ben ik evenzeer (als hondeneigenaar) niet mee gediend. Zelf trap ik er ook in… en als je erin trapt, dan denk je: ik ruim die van mijn honden mooi op, waarom doet een ander dat dan niet
Maar hondentoiletten… ik vind dat een overbodige luxe voor hondeneigenaren…
Als mijn hond op 1m van dat toilet zijn behoefte wil doen, ga ik hem niet aan zijn nekvel tot daar sleuren en hem onder zijn voeten geven omdat ie niet kon wachten tot aan dat toilet. Mijn inziens doen andere hondeneigenaren dat net wel. Net alsof een hond weet dat hij DAAR moet kakken…
Ik zie veel meer heil in een hondenlosloopzone…
Niet zozeer voor de behoeftes natuurlijk, maar eerder wel voor het loslopen van de hond
De enigste plaats waar ze dat mogen… ze belemmeren er niemand. Er is een daling in de gemeente op vlak van loslopende honden (persoonlijk vind ik het jammer dat honden niet mogen loslopen, mais bon, geheel terzijde)
Ze kunnen daar ook geen kinderen bijten, want ze zitten in een veilige, omheinde omgeving…
Honden los zijn veel minder agressief dan honden aangelijnd.
En om goed te zijn, zou je er twee moeten hebben… niet alle honden appreciëren andere honden en als die ene hond net op dat gebied zit en er komt ongevraagd (jammer genoeg zondigen veel hondeneigenaren zich daaraan) eentje bij… tja, dan is het boel natuurlijk
Dat is zoals u bepaalde mensen ook niet kan uitstaan… dat zit in ons ingebakken, evenzeer als bij een hond.
Misschien is het een idee om die hondentoiletten af te schaffen – dat zijn onnodige kosten – en een hondenweide in de plaats aan te maken.
Daar heb je als enige kost: om de zoveel weken afrijden van het gras – dat hoeft ook al niet elke week, dus voor dat stukje gras heb je al een grasmachine gespaard (op termijn)
De omheining en de vuilnisbakken…
Op termijn ben je goedkoper af met een hondenweide dan met een stel hondentoiletten.
Groetjes,
Tim Meulemeester
gemaild naar een gemeente die (uiteraard) geen hondenweide heeft
Deel je mijn mening of vind je dat ik fout ben?
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 03, 2011, 13:49:16 » |
|
Ik deel je mening. Mijn hond mag trouwens helemaal niet op een hondentoillet komen van mij. Als je weet hoeveel kans op wormen en allerlei ziekten je hond heeft op een hondentoillet amai. De regen spoelt de pieskes weg en als er meer controle gehouden wordt op het opruimen van de  en er overal genoeg vuilbakken staan, dan is een toillet overbodig idd. Hier heb je bijna nergens vuilbakken staan dus moet je wel zakjes hebben die oplossen (speciaal plastiek of papier) anders loop je km-ters te stinken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 03, 2011, 14:12:10 » |
|
Ik vind hondentoiletten wél nuttig. Ook naast een hondenlosloopweide, begin anders maar gaan te zoeken waar juist dat hoopje ligt. Die van ons gebruiken ze iig op de hondenscholen, op commando - en de rest van de omgeving blijft proper.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jill
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 03, 2011, 17:19:47 » |
|
deel ook volledig je mening! Lana wil daar sowieso niet in, ze doet meestal haar behoefte net naast het hondentoilet  wat ik zeker niet erg vind, want het risico op ziektes is idd te groot. De gemeente zou dit geld beter investeren in andere dingen, zoals meer vuilbakken. Ik moet soms echt lang zoeken naar een vuilbak, maar ondertussen kom je wel genoeg bordjes met "ruim de poep op" tegen! Nu bij ons in de gemeente wordt er absoluut niet geïnvesteerd in het hondenwelzijn, wij hebben nergens een hondentoilet en zeker geen losloopweides.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yvy
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 03, 2011, 20:19:31 » |
|
Ik ben het volledig met je eens DF  Wat honden toiletten betreft,wij gaan er ook nooit op omdat we al ondervonden hebben dat onze honden er toch niks willen doen,behalve die op de HS. Van mij mogen ze er zeker zijn de hondentoiletten en het is misschien een goed idee van Els om naast een hondenlosloopweide een klein hondentoilet te plaatsen. En het is natuurlijk altijd jammer dat verschillende hondenbaasjes de  van hun hond niet opruimen  want als ik het zie dat ze die niet opruimen hoop ik altijd dat ze eens in zo'n vers gedraaide stappen als straf,ben dan ook benieuwd wat hun reactie zou kunnen zijn 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 03, 2011, 22:23:23 » |
|
Als je een paar honden meehebt en je laat die los op een weide à la Vrijbroekpark, Blaasveld ... dan vind je die hoopjes dus niet. Zelfs in eigen tuin in de herfst (bladeren) of in de winter (sneeuw) valt het soms al tegen. En met 5 honden is het wel gemakkelijk dat je dat op bevel en uur en tijd regelt - ik weet wel graag wat er uit welke hond komt en ik loop er ook geen hele dagen achter  Ivm hondentoilet niet proper en 'gevaarlijk' voor mijn hondeke - 't zal zijn. Maar ik geef jullie op een blaadje dat de eerste 200 meter Zennedijk niet veel beter zijn. En zo ken ik veel plaatsen die geen hondentoiletten zijn maar waar dagelijks heel veel honden uitgelaten worden. Je ziet trouwens vaak dat de buren van zo'n wegjes bordjes edm zetten - en terecht vind ik... In principe probeer ik andermans eigendom dus niet te misbruiken - behalve inderdaad de dijk waar we dan zelf de dichtste buren van zijn Op verplaatsing gaan wandelen - dan zijn ze vaak nog niet uitgelaten of ze zitten alweer een poos in de auto en dan kan ik ook niet vermijden dat er wat uitkomt - maar op straat wordt het opgeruimd, tegen alles waar mensenhanden moeten aankomen wordt niét geplast en op een verlaten veldweg zorg ik dat het ver genoeg in de kant ligt. Maar misschien is een hondentoilet aan elke kerk nog een idee, veel van die wandelingen vertrekken aan kerken, 'k zou al een probleem minder hebben 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 03, 2011, 22:42:18 » |
|
Maar ik geef jullie op een blaadje dat de eerste 200 meter Zennedijk niet veel beter zijn. en dat heb je op héél wat plaatsen. Net de reden dat de mens een hondentoilet heeft uitgevonden... maar de vraag is: helpt zo'n hondentoilet? Is er daarom minder hondenpoep op straat? In gans Zandvoorde geen enkele hondentoilet te vinden... Oostende zal van de veronderstelling zijn dat hier geen honden wonen... in Oostende - toeristisch - doen ze het wel... maar heeft het nut? Ik ging 2w terug naar 't stad (voor de weinige keren), ei zo na niet in een drol gestapt... Mijn inziens zijn die toiletten gewoon overbodig... Het is gewoon de hondeneigenaar die hun mentaliteit moet aanpassen... geen enkel hondentoilet kan daar verandering in brengen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 03, 2011, 22:46:28 » |
|
Ah natuurlijk helpt het niet als iedereen vindt dat zo'n hondentoilet gevaarlijker is dan het weggetje om de hoek 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 03, 2011, 22:51:48 » |
|
In een klein park of het weggetje om de hoek waar iedereen zijn hond laat  en het niet opruimd is ook verboden terrein voor mijn hondje. Idd, daar kan hij minstens even ziek worden als op een hondentoillet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 03, 2011, 22:54:46 » |
|
Els, je hebt me mis begrepen
het gaat hem niet over 'gevaarlijk' of 'overbodig'
het gaat hem om de mentaliteit
als iedereen zou doen wat ze vragen om te doen = poep opruimen
dan heb je geen hondentoilet nodig... punt.
En als ze het goed willen doen (daarom mijn schrijven over Zandvoorde en er wonen geen honden blijkbaar) zouden ze op elke hoek van elke straat, zo'n toilet moeten zetten... en graag ook op veel meer dan 2 of 3 plaatsen langsheen wandelroutes en in provinciale domeinen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 03, 2011, 22:56:12 » |
|
daarbij, geheel terzijde... ook in een hondentoilet moet je dat boeltje opruimen... nu zie ik nog minder het nut 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 03, 2011, 23:09:26 » |
|
Natuurlijk ruim je poep daar ook op ... Maar 't is niet alleen poep hé - ik zie het onmiddelijk aan onze honden als er éne tegen 'onze' lantaarnpaal geplast heeft hoor - en nee ik heb dat niet graag, die staat pal tegen onze gevel en dat regent daar dus totaal niet af. In een klein park of het weggetje om de hoek waar iedereen zijn hond laat en het niet opruimd is ook verboden terrein voor mijn hondje. Idd, daar kan hij minstens even ziek worden als op een hondentoillet Je weet dat vaak niet hé - Centrum Tervuren, begin van Kapboswandeling - berm ligt VOL - tussen 't gras dus daar wandel je zo voorbij terwijl hondje vrolijk snuffelt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 03, 2011, 23:13:22 » |
|
Ik ben al blij als ze tegen de lantaarnpaal piesen (en leer dat mijn hondje sook altijd aan), hier laten de meeste mensen hun honden tegen je auto/gevel of in je voortuin/oprit piesen, vind ik veel erger.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: April 03, 2011, 23:15:03 » |
|
tegen lantaarnpalen heb ik eerlijk gezegd ook geen probleem mee
gevels en omrandingen van tuinen probeer ik ook wel te mijden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|