In Hondenparlement - Hondenkrant stond ca 2 maand (?) terug een artikel over een man die zijn labrador vanuit het raam had gegooid...
Toen stond er ook dat Dora - zoals de bruine labrador heet - opgevangen werd door een politie-inspecteur...
Doch... blijkbaar kan deze de hond toch niet opvangen, waardoor zij een nieuwe thuis zoekt
de mail die ik vandaag ontving:
Beste,
Mijn naam is Ann Vrijsen, inspecteur bij lokale politie Antwerpen.
Ik heb uw emailadres verkregen van een dame op de hondenwei in Brasschaat.
Ik ben in het bezit van twee honden en vang een derde hond op die in beslag
is genomen bij ons op bureel.
Het gaat om een bruine labrador genaamd Dora.
Ze is mishandeld en verwaarloosd door de vorige eigenaar.
Dora is in verdachte omstandigheden uit het raam op de derde
verdieping gevallen en heeft hier een dijbeenbreuk en afgebroken hoektand
aan overgenomen. Het asiel kon ze niet overnemen daar de kosten te hoog waren.
Ik heb samen met een andere collega de operatie bekostigd. Dit is tevens in de media
verschenen en heeft enkele sponsers opgebracht wat zeer tof was. De operatie is
vijf weken geleden gebeurd. Vorige week is er een tussenevaluatie geweest. De breuk is
zeer goed aan het herstellen. Ze moet wel haar leven lang pilletjes nemen voor artrose.
Binnen vier weken wordt de staaf die het bot aan elkaar moest houden, definitief verwijderd.
Ik heb van de mevrouw op de hondenwei gehoord dat u af en toe probeert om een hond ergens
een goede thuis te geven, klopt dit? Moest ik ze zelf kunnen houden, had ik het zeker gedaan maar ik heb
reeds twee grote honden en een derde hond is praktisch en financieel niet altijd gemakkelijk.
Ik ben wel zeker niet van plan Dora naar een asiel te brengen omdat ze me zeer nauw aan het hart ligt.
Ze blijft bij mij tot ik een goede nieuwe thuis voor haar heb gevonden.
Er waren in het verleden reeds twee geïnteresseerden maar deze heb ik afgewezen omdat ik ze niet geschikt vond.
Achteraf waren mijn vermoedens ook correct,
Ik ben op zoek naar een goed baasje dat zachtaardig is omdat ze al heel wat heeft meegemaakt.
Het baasje moet er veel tijd insteken omdat ze wel wat aandacht nodig heeft. Ze mag dus niet te lang alleen zitten.
In het verleden heeft ze altijd dagen alleen moeten zitten op een appartement waardoor ze uit verveling
op haar staart en poten begon te bijten. Ik wil vermijden dat dit opnieuw gebeurt.
Dit is de situatie van Dora momenteel:
- Ik ben nog niet in het bezit van een geldig paspoort, dit is allemaal aangevraagd maar kan even duren
- Ik heb Dora opnieuw al haar inentingen gegegeven omdat ik niet wist wat ze in het verleden reeds gehad had
- Dora is ontwormd
- Ze is niet gesteriliseerd
- Ze is vijf jaar
- Dora zat toen ze bij mij kwam vijf kilo onder haar gewicht, dit is er ondertussen allemaal bijgekomen
- Het is een hele sociale hond, lief, aanhankelijk, kan met andere honden om ( met andere dieren heb ik geen ervaring), is lief tegen kinderen
- Ze heeft in het verleden weinig eten gehad dus ze kan heel hevig zijn (blaffen) als ze haar eten krijgt, mooi uit een hand eten is wat moeilijker voor haar maar dit is logisch als je haar verleden bekijkt
- Ze moet nu haar leven lang wel pilletjes tegen artrose nemen ( 160 euro per jaar)
- Dora kent de bevelen zit, lig, hier, poot. Ze trekt wel enorm aan haar leiband.
- Bij de vorige eigenaar mocht ze in de zetel zitten, bij mij mogen de honden dit echter niet. Ze probeert dit echter wel als ik niet thuis ben. Ik los dit voorlopig op door stoelen op de bank te leggen,

- Ze is zindelijk.
- Dora speelt enorm graag met balletjes die gegooid worden, takken, zwemt graag.
Ik kan besluiten dat het een pracht van een hond is en het doet mij pijn ze te moeten afgeven maar ik doe dit enkel wanneer ik echt een goed baasje voor haar heb gevonden die er echt veel tijd in wilt steken. Ze heeft al teveel meegemaakt!
Zou u mij hierbij kunnen helpen?
Mijn contactgegevens:
Ann Vrijsen
emailadres:
vrijsen.ann@gmail.com gsmnummer: 0496/80.29.57
Alvast bedankt, ook al is het niets, geen probleem
Het is niet dat ze onmiddellijk weg moet, we zoeken een oplossing voor de toekomst. Tot die er is, blijft ze bij ons.
Groetjes,
Ann