Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: jodiumtabletten voor honden  (gelezen 477 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ximmeke
Deugenietje
*

« Gepost op: April 01, 2011, 06:18:30 »

Wij kregen verleden week de folder in de bus dat we onze jodiumtabletten mochten gaan halen
omdat we in de straal van 30 km woonden van een kerncentrale ,,,,
eigenlijk is de angst toen een beetje toegeslagen en nu ben ik er bijna dagelijks mee bezig ...

wat als er toch iets moest gebeuren met de kerncentrale , ik weet het ,  de kans is klein
maar wat met onze honden en katten ( andere dieren) 
werken die jodiumtabletten ook voor hun en kan je ze zomaar kopen  weetniet

hopelijk gebeurt er nooit iets maar Japan zit nu echt in de knoei  eek
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #1 Gepost op: April 01, 2011, 13:42:34 »

Familie van mij had dat aan de apotheek gevraagd en die zei dat je de verlopen jodiumtabletten kan houden voor de hond, voor de mens werkt het niet meer hard genoeg maar voor een hond nog wel. Als je al jodiumtabletten gehad hebt dan, wij hebben die al enkele jaren omdat we binnen de 20km van Mol wonen en nu kregen we een brief dat we deze over datum tabletten konden inruilen voor nieuwe (maar je kan ze dus ook gewoon houden voor de hond).
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #2 Gepost op: April 01, 2011, 15:41:39 »

blijkbaar om de één of andere reden hebben wij de vorige keer de tabletten niet gaan halen
dus die heb ik niet ...

ik heb op internet al eens gekeken voor jodiumtabletten maar ze zijn uitverkocht
waarschijnlijk door Japan
ja wij zaten blijkbaar op 22 km van Mol
ik snap niet dat wij daar de vorige keer niets van gehoord hebben weetniet
Binno
Bolletje Wol

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3 Gepost op: April 02, 2011, 11:10:14 »

interessante vraag, ik hou in elk geval mijn vorig pakje tabletten bij

zou dan nog weleens moeten uitvissen hoeveel je precies aan een hond mag geven dan
vooral aan kleine hondjes kan je al snel veel teveel gaan geven en dat lijkt me toch ook niet goed denk

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #4 Gepost op: April 06, 2011, 13:00:42 »

Wat dat: "Ze zijn nog goed voor de hond na de vervaldatum"  betreft is er daar wetenschappelijk onderzoek naar gedaan of is dit een los uit de hand conclusie ?
Hoe sterk zijn die pillen op dit moment nog ? Hoeveel jodium krijgt de hond binnen ? Je hebt honden van minder dan 4 kg en je hebt honden van , om maar iets te zeggen: 80kg .
Mag je dan zomaar zeggen : "Geef ze maar ad hond " als ze over datum zijn ?
Hebben ze onderzoek gedaan naar het effect dat jodium heeft op de hond op zich ?

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #5 Gepost op: April 17, 2011, 22:33:47 »

interessante vraag, ik hou in elk geval mijn vorig pakje tabletten bij

zou dan nog weleens moeten uitvissen hoeveel je precies aan een hond mag geven dan
vooral aan kleine hondjes kan je al snel veel teveel gaan geven en dat lijkt me toch ook niet goed denk

Je zou niet kunnen overdoseren, omdat de schildklier jodium opneemt totdat ze verzadigd is en de rest verlaat het lichaam terug. Weet er verder ook niet veel over, heb er ook nog niets over opgezocht ofzo.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: