Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Diverse problemen met 2 jack russels  (gelezen 1320 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #15 Gepost op: April 07, 2011, 21:43:28 »

Dat plassen  weetniet Doet ze dat moedwillig of is het van opwinding als ze jullie zien?
Charlie heeft dat lang gedaan als we aandacht gaven aan haar na het thuiskomen. Wij liepen dadelijk naar de tuin met haar en deden daar de begroeting, moest je niks opkuisen  hihi

Samtje
Puppedup
*

Geslacht: Man

« Antwoord #16 Gepost op: April 09, 2011, 10:51:27 »

ja ze doet wel haar best hoor, maar die 2 blijven met haar spelen. Volgens mij ligt dit aan het feit dat ze "te lief" praat tegen hen. Als ze hen bv. vraagt om in hun mand te gaan zitten/liggen, dan doet ze dit met een zacht lief stemmetje, ik zou ook niet luisteren. Als ik hen dit vraag is dit op een manier dat ze weten dat ik de baas ben, ze horen dat ik boven hen sta en dit lukt ook.

baasje van 2 jack russels: Max & Snoopy
Samtje
Puppedup
*

« Antwoord #17 Gepost op: April 09, 2011, 10:56:16 »

Dat plassen  weetniet Doet ze dat moedwillig of is het van opwinding als ze jullie zien?
Charlie heeft dat lang gedaan als we aandacht gaven aan haar na het thuiskomen. Wij liepen dadelijk naar de tuin met haar en deden daar de begroeting, moest je niks opkuisen  hihi

dat doet ze volgens mij omdat ze denkt dat zij de baas is, thuis is het ook altijd snoopy die blaft en van haar neus maakt. Ze blaft zelfs in Max zijn gezicht hé!! Wat ze hem duidelijk wil maken weet ik niet, maar ze is bazig.

Als we nu thuiskomen negeren wij ze tot dat we onze jassen uit hebben. Maar soms is het voor Max al te laat, van hem is dat van opwinding. Zijn plasje begint van aan de deur tot waar we stilstaan. Ik ben zeker dat dit niet expres is en van Snoopy is dat wel expres. Zij doet enkel binnen als wij er niet bijzijn. Er is reeds 1 tafelpoot "kapot" door haar plassen. Ze zoekt steevast meubels op om tegen te plassen.

baasje van 2 jack russels: Max & Snoopy
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #18 Gepost op: April 09, 2011, 11:53:04 »

In zijn geval is het van blijdschap. Ook in dat geval is het beter dat je hem meteen buiten laat, begroet hem daar en kuis binnen de plas op.

Altijd zorgen dat hij het niet ziet (negatieve aandacht = aandacht )

je mag enkel aandacht geven als hij iets goed doet. Hij doet het dan misschien wel niet met opzet, hij heeft wel negatief gedrag gedaan... en als je daar aandacht aan geeft, zit de kans er sterk in dat hij het blijft doen.

Misschien is het beter om met hem meteen naar buiten te gaan, nog voor je je jas afdoet. Meteen naar binnen, direct naar de achterdeur (ondertussen zeg je niets) en buiten kan je hem dan belonen.

En altijd alles op- of afbouwen.

't Zijn honden eh, die moeten dingen aangeleerd worden of afgeleerd worden (in geval van negatief gedrag)

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #19 Gepost op: April 09, 2011, 21:56:02 »

Een Jack die niet bazig is, sorry dat is geen Jack maar een schotelvod  hihi
Charlie is ook bazig, maar naar ons toe onderdanig. Is niet in één stap gebeurt, was een meerjarenplan  grijns
Wat Charlie in het begin deed was haar plas ophouden, na thuiskomst gingen we met haar naar buiten om te plassen en madam ging doodleuk binnen plassen.
En ja, we zagen het haar niet doen, maar het was wel duidelijk dat het onze straf was om weg te gaan.
Eén keer hebben we haar op de daad kunnen betrappen en, in tegenstelling tot alle eerder gegeven opmerkingen, we hebben er haar met haar neus ingeduwd. Nadien hebben we alleen nog maar deemoedplasjes gehad.
Positieve aandacht, belonen als ze iets goed doen, tsja de voorwaarde is dan wel dat ze ooit iets goed doen  hmm
In het begin was ik zoals je vriendin, een zachte aanpak ( en foei voor jou dat jij ook niet zou luisteren als ze je iets met een zacht, lief stemmetje vraagt  hmpf ).
Ze moet, net als ik vroeger op haar tanden bijten en kordater worden. Bevel is bevel, ze moeten luisteren.

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: