Ynexes 02/04/08
Gisteren 1 april - het is geen aprilgrap - heeft Djessie 13 puppies ter wereld gebracht. Voor ons was het effen verschieten

De bevalling is heel vlot verlopen en alle puppies hebben een uitstekend geboortegewicht tussen de 450gr en 370 gr, 10 zwarte en 3 leverkleurige,5 reutjes en 8 teefjes.
De eerste 10 doetjes zijn vlug na mekaar gekomen maar nadien zijn de laatste 3 met grote tussenpozen te voorschijn gekomen, eentje zelfs zonder persen van de moeder en zonder moederkoek, die wilde absoluut de wereld zien

Djessie doet het schitterend, de puppies zijn rustig en voldaan. Moeder heeft dan ook een enorme melkerij. Nu krijgt Djessie meermaals geitenmelk te drinken per dag, ter ondersteuning.
Ik denk wel dat wij zullen moeten bijvoederen, voorlopig laten wij de moeder doen.
03/04
Wij hebben van morgen Djessie haar baby's gewogen en terug de grote meerderheid 30gr in gewicht toegenomen, uitgezonderd 2 die stabiel gebleven zijn, niets om zorgen over te maken want ze hebben een maximum gewicht, doch eentje....... :ween:
De pup, een reutje met het grootste geboortegewicht is al met ongeveer 100gr verminderd! Wij stellen vast dat het niet kan zuigen, nu proberen wij met het flesje maar dat is ook niet denderend, het heeft geen zuigmondje, het kan de tepel niet vasthouden, heel de tijd smekken. Van het ogenblik dat een andere pup duwt, is hij de tepel kwijt.
Wij hebben de proef gedaan met een ander pupje en in geen tijd is het flesje leeg!
Is er hier iemand van de fokkers die dat ook al heeft meegemaakt, is er een oplossing?
-
Ik heb intussen mijn DA gesproken, ze geeft dezelfde tip als Saskia. Nochtans is het een levendig hondje, die kruip overal door en kan zelfs andere pups wegduwen!
Als hij een tepel bemachtigd dan gebruikt hij ook zijn pootjes niet op te kneden, blijkbaar eentje die de truk niet kent

Wij hebben het vanavond gewogen en er zijn terug 30gr bijgekomen :handjes:
05/04
Fokken is nu eenmaal niet gemakkelijk, mijn wasmachine draait zot, de droogkast van het zelfde. Het is hier in huis een bende, pups wegen, werpkist verversen, moedertje haar poep wassen, intussen bijvoederen, stofzuigen, dweilen..... ben ik iets vergeten? Och ja, mails beantwoorden, telefoon opnemen en proberen het gesprek kort te maken, anders ben ik veel tijd kwijt.
06/04
Wij hebben vandaag ons sukkelreutje moeten afgeven :ween: het kleintje ging uit gelijk een kaarsje. De andere pups waren al dubbel zo groot, wij hebben ons best gedaan, het mocht niet zijn.
Djessie wist het dat er iets niet pluis was, ze wou niet meer in de werpkist.
Ik heb wel met mijn handen in het haar gezeten, altijd bijvoederen is niet goed, want djessie haar melkstuwing verminderd dan. De pups laten honger lijden of uitdrogen kon niet.
Nu gaat Djessie terug bij haar kinderen..... oef

28/04
Pfft....... 't was lekker !!!
(
http://i237.photobucket.com/albums/ff176/roljos/DSC01354.jpg)
08/05
ravotten in de tuin!
(
http://i237.photobucket.com/albums/ff176/roljos/DSC01485.jpg)