kan je de hond niet helpen uitbreken, dan kan hij naar een asiel?
Ik zou naar de garage gaan (als deze open is) en heel vriendelijk (geen verwijten maken) vertellen dat je daar regelmatig passeert en je de hond dus ook regelmatig ziet en nu gemerkt hebt dat hij een wonde heeft.
Als de mensen open staan voor gesprek kan je misschien wat zeggen over het drinken en het hok ook....
Misschien kan je door over je eigen honden iets te vertellen de problemen aankaarten?
Zo kwam ik een hele tijd geleden een hond tegen, oud dat zag je zo, overgewicht, en een vacht vol klitten.
Ik had hem al een paar keer gezien en men hart brak elke keer.
Tot die dag, de man die er mee wandelde stond aan de krantenwinkel, mijn vriend was binnen en ik stond te wachten met Tristan. De honden vonden elkaar wel leuk (ondanks dat het beide reuen waren).
Zo aan de praat geraakt over de honden, bleek dat het niet zijn hond was maar van de buren die slecht te been waren en hij ging er dus mee wandelen zodat hij zijn pootjes kon strekken. Heb dan even aangekaart dat de vacht dringend evrzorging nodig had en dat zjn gewicht niet zo goed was voor hem.
Resultaat: de week nadien heb ik de hond helemaal uitgekamt voor zover ik kon (en de rest kort geknipt) en heb hen een papier opgesteld met wat ze mogen geven van voeding.
Als je hem nu ziet zie je een hond die ik denk 5kg lichter is, een verzorgde vacht (ze zagen er toen geen beginnen aan, aangezien hij niet graag stilstond en ze de kracht niet hadden hem tegen te houden, maar nu is het gewoon dagelijks onderhoud en gaat het blijkbaar goed) en veel vrolijker.
Hij word wel heel oud nu, arm ding, baasjes weten zelfs niet meer hoe oud hij is...