|
Petalouditsa
|
 |
« Gepost op: Maart 03, 2011, 22:01:49 » |
|
Hoe en hoe vaak verzorgen jullie het gebit van jullie honden? Tandenborstel? Snacks?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jill
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 03, 2011, 22:13:37 » |
|
Ik doe wel redelijk veel voor de tandjes te verzorgen van lana  ze krijgt sowieso dagelijks haar dentastix maar dit is meer als snoep want onze dierenarts zegt dat dit eigenlijk te zacht is en dus niet echt helpt. Daarom poets ik Lana haar tandjes 1 keer per week en krijgt ze af en toe een bijtspeeltje van rawhide  een verwende hond dus 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 03, 2011, 23:32:34 » |
|
Dagelijks eigenlijk. Speciale puppybrok wat goed is voor gebit van bij de DA. Bijtspeeltje van Kong en nog af en toe een speciaal koekje voor het gebit. Als hij straks gewisseld heeft ga ik iedere andere dag poetsen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 04, 2011, 11:51:08 » |
|
Dixie heeft nog nooit wat gehad - buiten die dentastix (waar ik niet in geloof dat dat helpt voor de tanden) - en zijn tanden zijn beter dan die van een doorsnee (bijna-)15jarige...
dus of dat dat 'tanden poetsen' echt van nut is... ik heb er m'n vragen over...
Hij kreeg als jongeling veel ruig materiaal om op te knagen... Zo'n dingen zijn ruim voldoende.
Chucky had wat meer last van zo'n ruige zaken en heeft bijgevolg slechtere tanden, omdat we hem dat minder gaven...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 04, 2011, 15:06:27 » |
|
Elke dag tanden poetsen met kindertandpaste op kruidenbasis. Af en toe iets om op te knagen, harde dingen zoals een kauwbot, haaikraakbeen of een gevulde kong. Elke dag tanden poetsen is hier een absolute noodzaak en dan nog moet ik elke week tandsteen weghalen op de achterste kiezen, ook bij Dino (9 maand oud) en hij heeft dan nog al zijn kiezen dus ook dat kleintje achteraan en daar verzamelt veel tandsteen. Geregeld dingen om op te kauwen of verse vleesbotten elke dag zijn hier niet voldoende.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 04, 2011, 18:54:57 » |
|
Niet buiten wat knaagspul... Het rare is dat aanslag erg verschilt van hond tot hond bij ons. Ons Zohra is het ergst versleten maar heeft wèl nog de beste tanden. Borus had al veel jonger aanslag maar bij de laatste DA controle vonden ze het in feite nog doenbaar voor zijn leeftijd 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 05, 2011, 23:55:18 » |
|
Kobbe krijgt veel sneller aanslag op zijn tanden dan Charlie, nochtans zelfde voeding en knabbelmateriaal. Speciale brok voor tandenpoetsen zou bij hem geen effect hebben, hij knabbelt er gewoon niet op. 1 keer per week poetsen met hondentandpasta en met een gaasje, minstens twee keer per week hondentandpasta met tandenborstel en dagelijks speciaal zeewier.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
patje
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 15, 2011, 00:40:46 » |
|
ik kom daar nie aan maar sinds ik vers geef zijn iedereen zijn tanden ( van de honden dan  ) opmerkelijk verbeterd !!!! maar joe , als uitgangsbord van de dentastickreklame ; lust iedere avond zijn stickje 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
orinake
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 17, 2011, 16:27:10 » |
|
Ik geef geen brok maar vers voer. de honden houdne hun tanden dus zelf proper  Ik geef 2x per week vleesbot en 1x per week een lap pens. Tandjes zijn mooi schoon; Nu zal je zeggen toch hebben ze wat aanslag... de 3 oudste hebben tot hun 5 - 6 jaar brok gehad. Maar als je ziet van waar ze komen... Dan zijn hun tandjes nu mooi proper ;)
|
|
|
|
|
|
gevraagd op 06/07 om banner aan te passen. Nu 14/07 werd hij verwijderd door admin, vanwege de overschrijding van zeven dagen
|
|
|
Tommelein
Ploeteraartje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 18, 2011, 07:57:17 » |
|
Ik geef aan beide brokken om te eten en knaagmateriaal. En elke dag hun dentastix verstopt in een Kongspeeltje. Hier zijn ze echt verzot op dentastix. Als ik dat woord nog maar zeg  worden ze 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 20, 2011, 10:59:03 » |
|
wij doen niets speciaal , af en toe wat knaagmatriaal ik denk dat tandbedref ook erfelijk is bij honden Meeste honden hun tanden zien er nog heel goed uit enkel de sheltie heeft tandaanslag
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moozer
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 28, 2011, 22:24:02 » |
|
De DA raadde ons aan de tanden van de cockers te poetsen. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst hondentandpasta laten proeven met de woordjes 'lekker é' Uurtje later nog eens maar op een vingerborsteltje en geen probleem om te poetsen. Zal dit nu, volgens bijsluiter, twee maal per week doen. Dinsdag en vrijdag.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ziggy
Ploeteraartje
Geslacht: 
www.dogvision.be
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 29, 2011, 00:47:00 » |
|
ik geef gewoon knauwdingen. Vas vond het tandenpoetsen vreselijk. Zig was er ook niet echt dol op. en die binnenkant kreeg ik nooit deftig gedaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|