Het zal in de aard van het beestje liggen dat de hondenliefhebber liever meteen de tanden laat zien.
en aangezien jij je tanden niet laat zien, zoals je het zelf zo mooi zegt... dan zeg je eigenlijk van jezelf dat je geen hondenliefhebber bent...
niet dat ik die mening met je deel

maar ik vind dat je moet stoppen met te veronderstellen dat ik denk dat de wereld enkel om mij draait...
---
Als ik vind dat kiters of buggy'ers (mij om het even) gevaarlijk zijn, dan heb ik dat goed recht... en ze zijn ook gevaarlijk. Dat hebben jullie (althans XT) zelf verklaard in eerdere postings...
en toch zit jij hen te verdedigen...
ik heb nog in geen enkele van je posts ook maar één positieve noot gezien richting hondeneigenaar... altijd maar
'de wereld draait niet enkel om jou' en 'de hondeneigenaar droeg zelf geen leibanden (kijk naar het filmpje' en 'hondeneigenaren dit en hondeneigenaren dat...'
en wat dan nog of de hondeneigenaar nu een leiband rond haar hals had of niet... de honden liepen los op het moment van gebeuren...
en of ze nu ver of dicht liepen, zal weinig uitmaken, mijn gedacht... Zelfs als de honden dichtbij liepen, kon ze er nog niet op tijd bij zijn, omdat een kiter sneller is dan een hond.
En ge moet mij niet zeggen dat je als kiter niet ziet dat er een hond loopt en dat je die niet kan ontwijken, zonodig afremmen, uitwijken...
dat is hetzelfde als een kind op uw zebrapad zien staan en met een wagen niet meer willen uitwijken, want zie dat je zelf overkop gaat met je wagen... dan nog liever iets doodrijden om jezelf te redden...

veel sympathie heb ik dus inderdaad niet voor de persoon die blijkbaar dringend een bril nodig heeft... Voor zover ik weet was het er niet mistig en valt een witte hond veel meer op dan bijvoorbeeld Dixie (die meer de kleur van het zand heeft)
En tot slot: het spijt me voor jou die de leiband als een 'heilig' iets ziet... maar zelfs MET leiband kan je hond overreden worden... Chucky kan het weten!