Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: .Hond dood gereden op het strand van IJmuiden door een kitebuggier!+petitie  (gelezen 4033 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #90 Gepost op: Februari 12, 2011, 22:51:50 »

Bericht van de Buggyclub Holland op Vliegerforum.nl
Citaat
Beste leden van de Buggyclub Holland en sympathisanten,

Op vrijdag 11 februari 2011 heeft een constructief gesprek plaatsgevonden tussen de Buggyclub Holland en de Gemeente Velsen.
Aanleiding voor dit gesprek was een verzoek tot overleg van de Buggyclub Holland naar aanleiding van het ongeval op het IJmuiderstrand, waarop de Gemeente Velsen onmiddellijk en graag inging.

De Gemeente Velsen heeft duidelijk aangegeven dat men vooralsnog geen noodzaak ziet kitebuggyers van het IJmuiderstrand te verwijderen, maar dat dit ongeval wel heeft aangetoond dat er verbeterpunten zijn. De gemeente wil vanzelfsprekend voorkomen dat een dergelijke gevaarlijke situatie zich opnieuw voordoet.
De Gemeente Velsen heeft haar waardering uitgesproken over de opstelling van de Buggyclub Holland in deze situatie en het initiatief om dit gesprek te organiseren. Er is een constructief gesprek gevoerd waarbij van gedachten is gewisseld over verschillende mogelijkheden om het gezamenlijke gebruik van het IJmuiderstrand door alle recreanten veiliger te maken.

Er is afgesproken dat de Buggyclub Holland een advies zal uitbrengen aan de Gemeente Velsen, waarin verschillende maatregelen worden opgesomd die kunnen bijdragen aan een verbeterde veiligheid op het IJmuiderstrand en een beter begrip tussen kitebuggyers en overige recreanten. Uitgangspunt hierbij is dat alle recreanten recht hebben op een veilig gebruik van het strand en dat de veiligheid van een ieder dient te worden gerespecteerd door kitebuggyers en alle overige recreanten.
Dit advies zal een uitwerking zijn van maatregelen die al door het Bestuur zijn voorgesteld en wordt op korte termijn opgesteld en aangeboden aan de Gemeente Velsen.
Het Bestuur hecht eraan Joost Nieskens, die aanwezig is geweest bij het gesprek en waardevolle adviezen heeft gegeven, voor zijn hulp te bedanken. Op de achtergrond zijn meerdere BCH leden het Bestuur behulpzaam geweest. Ook hen willen wij bij deze bedanken.

In het licht van deze ontwikkelingen verzoeken wij alle kitebuggiers de lopende discussies over dit ongeval nu te staken. Verdere discussie dient ons inziens geen enkel doel en zal niet bijdragen aan een beter begrip tussen de verschillende recreanten.

Samen streven we ernaar het gebruik van het IJmuiderstrand voor alle recreanten zo veilig en prettig mogelijk te maken. We rekenen daarbij op jullie aller hulp!

Met vriendelijke groet,
Bestuur Buggyclub Holland

drake311
Speelkontje
**

Geslacht: Man

« Antwoord #91 Gepost op: Februari 13, 2011, 23:54:25 »

maar als en hond op zoon manier word dood gereden.......   Dat moet gwn onmenselijk zijn, het is egt en zielig verhaal, ween maar veel kunnen we er helaas niet aan doen, want de gemeente daar gaat nooit zooiets verbieden omdat dat dat kite hun ook geld opleverd als het goed is helaas kunnen alle acties haar hond niet trug haalen (wrm zetten ze het losloop gebied niet gwn af das en stuk veiliger) pootje

EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #92 Gepost op: Februari 14, 2011, 00:07:53 »

Omdat het een publiek strand is.
En ik denk niet dat de gemeente van plan is om het strand op te gaan delen in stukjes, afgeschermd door metershoge hekken (die dan ook nog eens weet ik hoeveel meter de zee in zouden moeten lopen, anders loop je het gevaar dat surfers het losloopgebied in surfen).

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #93 Gepost op: Februari 14, 2011, 00:24:09 »

Citaat
Het zal in de aard van het beestje liggen dat de hondenliefhebber liever meteen de tanden laat zien.

en aangezien jij je tanden niet laat zien, zoals je het zelf zo mooi zegt... dan zeg je eigenlijk van jezelf dat je geen hondenliefhebber bent...

niet dat ik die mening met je deel wink

maar ik vind dat je moet stoppen met te veronderstellen dat ik denk dat de wereld enkel om mij draait...

---

Als ik vind dat kiters of buggy'ers (mij om het even) gevaarlijk zijn, dan heb ik dat goed recht... en ze zijn ook gevaarlijk. Dat hebben jullie (althans XT) zelf verklaard in eerdere postings...

en toch zit jij hen te verdedigen...

ik heb nog in geen enkele van je posts ook maar één positieve noot gezien richting hondeneigenaar... altijd maar

'de wereld draait niet enkel om jou' en 'de hondeneigenaar droeg zelf geen leibanden (kijk naar het filmpje' en 'hondeneigenaren dit en hondeneigenaren dat...'

en wat dan nog of de hondeneigenaar nu een leiband rond haar hals had of niet... de honden liepen los op het moment van gebeuren...

en of ze nu ver of dicht liepen, zal weinig uitmaken, mijn gedacht... Zelfs als de honden dichtbij liepen, kon ze er nog niet op tijd bij zijn, omdat een kiter sneller is dan een hond.

En ge moet mij niet zeggen dat je als kiter niet ziet dat er een hond loopt en dat je die niet kan ontwijken, zonodig afremmen, uitwijken...

dat is hetzelfde als een kind op uw zebrapad zien staan en met een wagen niet meer willen uitwijken, want zie dat je zelf overkop gaat met je wagen... dan nog liever iets doodrijden om jezelf te redden... rologen

veel sympathie heb ik dus inderdaad niet voor de persoon die blijkbaar dringend een bril nodig heeft... Voor zover ik weet was het er niet mistig en valt een witte hond veel meer op dan bijvoorbeeld Dixie (die meer de kleur van het zand heeft)

En tot slot: het spijt me voor jou die de leiband als een 'heilig' iets ziet... maar zelfs MET leiband kan je hond overreden worden... Chucky kan het weten!

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #94 Gepost op: Februari 14, 2011, 02:43:18 »

Zucht...gaan we weer.

Laat ik over één punt even heel duidelijk zijn. Ik ben óók niet voor extreme sporten op het strand. Dat heb je mij ook nergens zien schrijven.
Waar ik tegen ben is het altijd maar bekritiseren van anderen terwijl we zelf ook heel goed weten dat de hondenbezitter ook bij lang niet iederenn welkom is en ook een gevaar kan zijn.

Op het Ijmuiderstrand is het nu eenmaal toegestaan (gedoogd, en in proeffase) dat er extreme sporten worden beoefend. Eén ongeluk kan nooit een teken zijn dat iets in geen enkele vorm kan bestaan. Dus moet er gezocht worden naar de werking van de huidige en een eventuele aanpassing daar van.
We zijn nu eenmaal niet alleen, of we dat nu leuk vinden of niet.

Maar waar we voornamelijk over gediscusseerd hebben in dit topic is niet zozeer het buggy'en en of dat verboden moet worden, maar over de zorgplicht die je nu eenmaal hebt over je honden.
Schijnbaar gaat dat er niet erg in bij jou (en dan heb ik het niet over de zorgplicht, maar over het feit dat daar het grootste deel van onze discussie ging).

Dus nogmaals;

Van mij mochten ze het kitebuggy'en vandaag nog verbieden. Maar we leven wel in een democratie waarin iedereen gelijke rechten heeft. Iemand een openbaar terrein afjagen omdat ie een andere mening heeft hoort daar niet bij.
En het argument dat iets gevaarlijk is lijkt heel sterk, maar is het jammer genoeg niet. In woonwijken mag ook geen 80 gereden worden. Toch gebeurt het. Maar er is nog nergens een algeheel rijverbod ingesteld wegens 1 ongeval.

Trouwens, op meerder fora en eveneens op de site van depetitie werd al eens aagehaald dat die petitie zich ook tégen de hondenbezitter kan zetten. Want wat gebeurd er als straks het buggy'en word verboden dankzij deze petitie, en volgende zomer word er een kind dood gebeten? Of dat nu in of buiten de losloopzone zou gebeuren, zeg maar dagdag met je handje naar de losloopzone. En binnen de kortste keren naar alle losloopzones.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #95 Gepost op: Februari 14, 2011, 13:05:30 »

Citaat
Waar ik tegen ben is het altijd maar bekritiseren van anderen terwijl we zelf ook heel goed weten dat de hondenbezitter ook bij lang niet iederenn welkom is en ook een gevaar kan zijn.

vriendelijk dat je ons daar constant wenst op te wijzen... maar denk je dat wij dat zelf niet weten?  hmm
« Laatste verandering: Februari 14, 2011, 13:14:14 door dogsfriendly » Gelogd

EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #96 Gepost op: Februari 14, 2011, 13:14:32 »

Citaat

vriendelijk dat je ons daar constant wenst op te wijzen... maar denk je dat wij dat zelf niet weten?  hmm

Op allerlei hondenfora zie ik anders constant opmerkingen en discussies die het tegendeel doen vermoeden.
Dus, was het maar waar dat iedereen dat beseft.
En dus wijs ik af en toe op het gegeven dat wij als hondenbezitters niet de enige op de wereld zijn.
Want veel van onze gelijkgezinden lopen maar al te graag op deze wereld rond alsof ie alleen van ons is en alle anderen zich naar onze mening hebben te schikken.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #97 Gepost op: Februari 14, 2011, 13:20:06 »

Citaat
allerlei hondenfora

dan moet je dat daar gaan verkondigen...

EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #98 Gepost op: Februari 14, 2011, 13:59:51 »

Schattig hoe jij altijd precies het verkeerde in een bericht kiest om in je oren te knopen en daarop reageert.
Dacht je nu echt dat dit forum buiten de aanduiding 'allerlei fora' viel?

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #99 Gepost op: Februari 14, 2011, 14:15:30 »

Evilfredje, als je het niet schrijft, kan ik er niet op reageren wink

EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #100 Gepost op: Februari 20, 2011, 00:49:37 »

Zaterdag 19-2-201

Dit is de 3e nieuwsbrief omtrend de ontwikkelingen rond de veiligheid op het strand van IJmuiden.

Vorige week heeft de Christen Unie vragen gesteld aan het college over de kwestie. Onderstaande quote is van de site van de CU:

Citaat
Vragen CU aan College n.a.v. doodrijden witte herder op strand
woensdag 09 februari 2011 21:20 Raadslid Frits Korf heeft n.a.v. een incident op het strand, waarbij een witte herder is doodgereden door een kite-buggy, vragen gesteld aan het college...

Onderwerp: Het doodrijden van de witte herder Dyami door een kitebuggy op vrijdag 4 febr.

Naar aanleiding van:

Publicaties in de IJmuider Courant van 7/2, 8/2 en 9/2 betreffende bovengenoemd ongeval wil de ChristenUnie helderheid hebben in de regelgeving, de gevaren die de kitebuggy met zich mee brengt en de tegengestelde berichtgeving van betrokken partijen.

Wil ik graag van het college het volgende weten:

Vraag 1

Is het college het met de ChristenUnie eens dat de protestactie die gaande is niet gestoeld is op lucht maar op onveiligheid die door de strandbezoekers als zodanig ervaren wordt en serieus genomen dient te worden door het college? Krant 7/2

Vraag 2

In de berichtgeving wordt gesproken dat de reddingsbrigade en politie bij adhoc controles geen serieuze overtredingen of problemen hebben geconstateerd, krant 8/2. De wereldkampioen gaf aan in de krant dat hij zich regelmatig het leplazerus (citaat) geschrokken is van loslopende honden!!, krant 9/2 Dit is tegenstrijdig!!!

Kan het college een uitleg geven over deze tegenstrijdige verklaringen?

Vraag 3

Is het college het met de ChristenUnie eens dat indien het een kind zou zijn geweest de gesprekken anders zouden worden gevoerd? Moet eerst een mens betrokken zijn bij een ongeluk voordat actie ondernomen gaat worden door de gemeente Velsen om de veiligheid op het strand voor strandtoeristen en honden te garanderen?
(honden nemen binnen het gezin een belangrijke sociale functie in)

Vraag 4

De regelgeving betreffende de kitebuggy’s wordt niet gehandhaafd zoals in de krant van 8/2 wordt weergegeven. Gaat de gemeente Velsen als nog handhavend optreden zoals hoog in het vaandel staat van dit college?

Vraag 5

Snelheden tot ongeveer 100 km kunnen worden gehaald op het strand bij bepaalde weersomstandigheden. Is het college het met de ChristenUnie eens dat hier specifiek naar gekeken dient te worden naar de ervarenheid van de bestuurder en een risicoanalyse uitgevoerd dient te worden door de politie? Hierbij ook in ogenschouw nemend het gedrag en ontwerp van het voertuig?

Vraag 6

Samenvattend. Welke specifieke acties gaat de gemeente op korte termijn nemen om de veiligheid en daarmee het plezier op het strand van de strandtoerist met hond terug te brengen en welke acties om de veiligheid te garanderen van de bestuurders van de kitebuggy’s?

Toelichting :

ChristenUnie staat voor recreatie en sportbeoefening op het strand en Velsen mag zich hier ruim in profileren. Doch veiligheid van mens en dier mag nooit in het gedrang komen als ook het plezier om op het strand te zijn. Voortschrijdend inzicht geeft aan dat we een punt hebben benaderd waarbij zaken opnieuw overwogen dienen te worden.

Graag ontvang ik de antwoorden binnen 15 werkdagen via de mail door tussenkomst van de Griffie en wel gepubliceerd op de website van de gemeente Velsen.

Met vriendelijke groet,

Naam:            Frits Korf
Fractie:          ChristenUnie
Datum:           09-02-2011

Op 2 maart zal er een bespreking zijn tussen de initiatiefnemers van de petitie en met de strandbeheerder van de gemeente Velsen, de heer Jacob Rooij.
In de eerstvolgende nieuwsbrief zullen de resultaten van de gesprekken gemeld worden.

mvg. Petitie IJmuiderslag

Borderfan
Deugenietje
*

Geslacht: Vrouw

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #101 Gepost op: Maart 08, 2011, 22:23:56 »

Wat verschrikkelijk.  ween

EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #102 Gepost op: Maart 09, 2011, 00:48:28 »

Ook toevallig dat ik net vandaag, nadat dit topic gebumped werd door Borderfan, ik een nieuwe nieuwsbrief mocht ontvangen over de situatie. lach

Citaat
Dit is weer een nieuwe nieuwsbrief betreffende de ontwikkelingen betreft de veiligheid op het strand van IJmuiden.

Afgelopen week waren er twee agendapunten die gingen over de kwestie.

* · Gesprek met de strandbeheerder, Jacob Rooij en met Conny, mede initiatiefneemster van de petitie en tevens eigenaresse van de dood gereden hond, Dyami

* · Antwoorden van de Gemeenteraad op vragen gesteld door het raadslid F. Korf van de fractie van Christen Unie over de veiligheid op het strand.

Het gesprek met de strandbeheerder:

De klachten betreffende de onduidelijkheid wat betreft de zonering en de nummering bestaan al langer volgens Jacob Rooij, van strandbeheer. De gemeente is al bezig met bebording.

De kosten voor de borden zijn echter behoorlijk hoog omdat deze vanwege de roestvorming van aluminium moeten zijn.

Ook wil de gemeente alleen nummering en zoneaanduiding met de borden aangeven.

Wij zijn echter van mening dat op de borden meer informatie moet komen te staan zoals de regel dat binnen 40 meter vanaf de waterlijn niet gereden mag worden.

Ook heeft Conny de strandbeheerder aangegeven dat bij de strandopgang de daar aanwezige palen vrij moeten blijven en dat deze ruimte niet ingenomen mag worden door kite-clubs die daar willen les geven. De toegang naar het strand wordt hierdoor namelijk gehinderd.

Jacob Rooij heeft toegezegd dat hij contact zal opnemen met de kite- club(s) en dat hij ook bij de strandtent Beach-inn zal langsgaan aangezien vanuit deze strandtent veel word geregeld door de clubs. Ook zou hij zorgen dat de door Conny geadviseerde informatieborden op proef geplaatst zouden worden.

Conny heeft ook het probleem van handhaving aangekaart. Er wordt ondanks dat in het weekend heel veel recreanten te vinden zijn op het strand nauwelijks toezicht gehouden door de politie. Afgelopen zondag was het mooi weer met als gevolg heel veel wandelaars. Echter waren er bij de strandopgang ook crossmotoren en Quads aan het crossen!

Jacob Rooij, van strandbeheer was het helemaal eens dat er meer gehandhaafd en toezicht gehouden moet worden op het strand, echter er zijn voor het strand slechts 2 agenten toegewezen die ook voor andere zaken regelmatig weg geroepen worden. Het strand heeft geen hoge prioriteit.

Jacob Rooij adviseerde ons als laatste nog om onze standpunten op papier te zetten en deze naar het college te sturen om zo te blijven hameren op beter toezicht en handhaving op het strand. Wij zullen dit op korte termijn zeker doen!

Beantwoording vragen van de fractie Christen Unie over het doodrijden van de

witte herder Dyami door een kitebuggy op vrijdag 4 februari 2011

Zoals u hebt kunnen lezen in de vorige nieuwsbrief heeft Frits Korf van de Christen Unie vragen aan het college gesteld na aanleiding van het tragische ongeluk op het strand.

De vragen gingen natuurlijk over het veiligheidsaspect.

Hieronder kunt lezen zoals letterlijk de vragen zijn beantwoord. Bron is de gemeentesite: www. velsen.nl

Raadsvragen 8 van 2011

Datum 01-03-2011

Registratienummer Rs11.00300

Portefeuillehouder R. Vennik

Onderwerp: Beantwoording vragen van de fractie Christen Unie over het doodrijden van de

witte herder Dyami door een kitebuggy op vrijdag 4 februari 2011

Toelichting bij de vragen:

Publicaties in de IJC van 7/2, 8/2 en 9/2 betreffende bovengenoemd ongeval wil de ChristenUnie helderheid hebben in de regelgeving, de gevaren die de kitebuggy met zich mee brengt en de tegengestelde berichtgeving van betrokken partijen.

Geachte leden van de raad,

door het raadslid F. Korf van de fractie van Christen Unie zijn de volgende vragen gesteld:

Vraag 1

Is het college het met de ChristenUnie eens dat de protestactie die gaande is niet gestoeld is op lucht maar op onveiligheid die door de strandbezoekers als zodanig ervaren wordt en serieus genomen dient te worden door het college? Krant 7/2

Antwoord vraag 1

Ja.

Vraag 2

In de berichtgeving wordt gesproken dat de reddingsbrigade en politie bij adhoc controles geen serieuze overtredingen of problemen hebben geconstateerd, krant 8/2. De wereldkampioen gaf aan in de krant dat hij zich regelmatig het leplazerus (citaat) geschrokken is van loslopende honden!!, krant 9/2 Dit is tegenstrijdig!!!

Kan het college een uitleg geven over deze tegenstrijdige verklaringen?

Antwoord vraag 2

Ook het team Toezicht en Handhaving van Wijkbeheer, die ook ad hoc-controles uitvoert op het strand komt tot die conclusie. Het verschil tussen ad-hoc en permanente aanwezigheid verklaart deze tegenstrijdigheid.

Vraag 3

Is het college het met de ChristenUnie eens dat indien het een kind zou zijn geweest de gesprekken anders zouden worden gevoerd? Moet eerst een mens betrokken zijn bij een ongeluk voordat actie ondernomen gaat worden door de gemeente Velsen om de veiligheid op het strand voor strandtoeristen en honden te garanderen?

(honden nemen binnen het gezin een belangrijke sociale functie in)

Antwoord vraag 3

Het spreekt vanzelf dat de veiligheid van mens en dier centraal hebben gestaan bij de beoordeling van de vergunning voor de kitebuggyclub, maar ook bij de handhaving op het strand. Er wordt veel aan gedaan om die veiligheid te bevorderen en te bewaken, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Vraag 4

De regelgeving betreffende de kitebuggy’s wordt niet gehandhaafd zoals in de krant van 8/2 wordt weergegeven. Gaat de gemeente Velsen als nog handhavend optreden zoals hoog in het vaandel staat van dit college?

Antwoord vraag 4

Dat doet de gemeente naar vermogen. Er zijn echter meer onderwerpen die moeten worden gehandhaafd en de aandacht kan dus niet anders zijn dan verdeeld over die zaken.

Vraag 5

Snelheden tot ongeveer 100 km kunnen worden gehaald op het strand bij bepaalde

weersomstandigheden. Is het college het met de ChristenUnie eens dat hier specifiek naar gekeken dient te worden naar de ervarenheid van de bestuurder en een risicoanalyse uitgevoerd dient te worden door de politie? Hierbij ook in ogenschouw nemend het gedrag en ontwerp van het voertuig?

Antwoord vraag 5

De ervarenheid van de bestuurder mag worden afgeleid uit het lidmaatschap van de kitebuggyclub:

leden leggen een theoretisch en praktisch examen af alvorens hun sport te gaan uitoefenen. Mensen die niet lid zijn moeten een hesje met rugnummer huren of kopen (en zich daarbij legitimeren) om binnen de aangewezen zone te mogen rijden. Daarop wordt ook gehandhaafd. Het onderhoud van de kites wordt uitgevoerd door de club en die mogen daarom veilig verondersteld worden. Er wordt daarom geen risicoanalyse uitgevoerd door de politie.

Vraag 6

Samenvattend. Welke specifieke acties gaat de gemeente op korte termijn nemen om

daarmee het plezier op het strand van de strandtoerist met hond terug te brengen en

de veiligheid te garanderen van de bestuurders van de kitebuggy’s?

Antwoord vraag 6

Het college zal aanvullende maatregelen treffen om de zonering op het strand beter

maken. Daarnaast zal bij extreme weersomstandigheden het strand gesloten worden

activiteiten. Hiervoor worden op dit moment criteria ontwikkeld. Adviezen van de k

worden hierbij betrokken. Zij zullen nog meer aandacht besteden aan de vaardighei

Het handhavingsaspect wordt hierbij integraal meegenomen.

Garanties op veiligheid kunnen niet worden gegeven. Een kitesurfer dient zich te re

wordt gecontroleerd door de kitesurfclub en door de gemeentelijke handhavers.

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Velsen

EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #103 Gepost op: April 18, 2011, 20:24:23 »

De strandbeheerder Jacob Rooij had petitie-initiatiefneemster Conny geadviseerd een brief met standpunten en adviezen naar de gemeente te sturen.
Deze brief  is dan ook naar de wethouder de heer R. Vennik gestuurd. De ontvangst van brief is zowel schriftelijk als telefonisch bevestigd door de wethouder.
Echter de secretaresse van de wethouder deelde mee dat wethouder Vennik niet diegene was die ging over toezicht op het strand. Uiteindelijk is de brief neergelegd op het bureau van....  Jacob Rooij de strandbeheerder. De bekende ambtelijke molen gaat ook hier weer op.
De strandbeheerder Jacob Rooij vond de brief dusdanig belangrijk en goed onderbouwd dat hij deze zou bewaren in zijn archief zodat er altijd nog op terug gevallen kon worden als er geen oplossing mocht komen op de kwestie.

Het was wel duidelijk dat er geen extra toezicht komt op het strand! Wij vinden dit een kwalijke zaak zeker omdat het strand in de zomer weer druk bezocht word en er heel veel mensen samenkomen om te recreëren en er tevens risicovolle sporten worden beoefend.
Jacob Rooij heeft wel weer een gesprek gehad met de blowkart en vliegerlesclubs en hun nogmaals duidelijk gemaakt dat zij tussen de zonepalen moeten blijven en bij overtreding daarvan hun licentie wordt ingetrokken.

Wat komt er nog meer?

De borden voor op de zonepalen zijn bijna klaar en worden dan geplaatst. Er zijn nog steeds gesprekken gaan met de buggyclub en zij komen met een heel scala aan oplossingen/aanpassingen die nog bekeken en toegepast moeten worden.

Ondertussen zijn ze bezig om registratie van alle strandsporters te gaan regelen. Dit moet gaan gebeuren middels vestjes/hesjes met nummer. Via identificatie moeten sporters zo een hesje huren of kopen. Als een recreant dan overlast ondervindt van iemand is via dat nummer zo te achterhalen wie het betreft. Afhankelijk van de overtreding krijgt diegene dan eerst een waarschuwing en bij nogmaals overtreding volgt inlevering van het hesje en verbod van sporten op het strand. Dit duurt nog wel even voor het helemaal rond is en zal waarschijnlijk pas eind van de zomer in werking treden. Hopelijk dus wel mooi op tijd voor het herfst/winter seizoen wanneer juist door heftiger weer,gevaarlijkere situaties van toepassing zijn.

Het blijft dus zaak dat iedereen zelf op let en bij gevaarlijke situaties aan de bel trekt door politie te bellen!!

*laatste update*.... de nieuwe borden zijn ondertussen geplaatst zie onderstaande foto's. En we hebben geconstateerd dat Jacob Looij nu ook regelmatig zelf handhaaft en de kiters al een paar keer heeft aangesproken en gesommeerd!

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #104 Gepost op: April 18, 2011, 21:32:31 »

Is in ieder geval al een hele stap vooruit  duim omhoog

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: