Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kopschuw  (gelezen 876 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
jelky123
Puppedup
*

« Gepost op: Januari 28, 2011, 14:56:00 »

hoi onze jelky van 6 maand oud is kopschuw wanneer we haar willen aaien trekt ze haar altijd weg . nochthans hebben we een zeer goede band met haar we spelen we wandelen . ze gaat naar de hondenschool luistert zeer goed naar commandos . naar mijn dochter komt ze aangelopen als ze haar ziet . bij mijkomt ze alleen maar met haar bal en dan moet ik spelen . maar als ik haar wil aaien of eens vastnemen trekt ze haar weg . zou ze bang zijn van me? kan iemand me raad geven aub?
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 28, 2011, 15:27:33 »

en zou er een reden kunnen zijn waarom ze bang voor je zou zijn?

Normaal wordt aangeraden de hond altijd te strelen onder de kin... borstkas (ook vreemden)

op de kop is 'bedreigend' (zeker bij vreemden!)

Nuka - hond van mijn moeder - kent mij nu al 3j en toch doet ze dat ook nog altijd... ze slikt ook (dat is een angst-reactie) en toch heb ik nooit wat gedaan om dat zo te krijgen. Nuka werd wat mismeesterd, voordat ze bij m'n moeder terechtkwam, wellicht is daar de oorzaak te vinden...

Ivm uw hondje... heeft ze dat al altijd gedaan of is het nog maar een poos?

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 28, 2011, 16:09:17 »

Mijn vroegere HS-instructeur en zo'n beetje voorbeeld op vlak van honden trainen (wedstrijden dan vooral) zei altijd 'van een border moet je afblijven'  lol

Het is een beetje typisch border eigenschap denk ik. Onze oudste heeft het ook heel fel, die vermijdt zelfs oogcontact - terwijl hij anderzijds goed in mijn armen durft bijten  héhé
Ze spelen ook onnoemelijk veel liever met een bal dan dat ze bepoteld worden  ojee

Ik zou dat niet zien als 'een probleem', elke hond heeft zijn persoonlijkheid...

Ik zal bij mijn border gemakkelijker zijn flank aaien, van zijn hoofd blijf ik af tenzij hij naast mij in de zetel ligt ofzo.

De jongste is dan weer heel anders, da's een kusser  ojee

jelky123
Puppedup
*

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 28, 2011, 17:08:31 »

het is nu nog maar een poosje maar niemand heeft haar iets misdaan hoor . zal wel aan haar persoonlijkheid liggen dan . dank u voor de reacties
desperate housewive
Krullebolleke

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 28, 2011, 18:12:01 »

Kan het niet een beetje de leeftijd zijn ? Onze Martha heeft toen zij rond de 7-8 maanden was ook zo'n periode gehad. Liep ook altijd weg toen wij haar wilden aanhalen. Het is eruit gegroeid. Maar toen heb ik me ook zitten afvragen waarom zij zo schuw deed naar ons.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 28, 2011, 20:24:14 »

Rond die leeftijd begint de angstfase inderdaad, kan zijn dat Jelky daar weer over heen groeit.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 28, 2011, 22:17:20 »

Charlie als pup kon je alleen aanraken als ze doodmoe was, anders kreeg je dadelijk een beet  grijns
Nu is het de grootste knuffelkont die je je kan voorstellen.
Geduld, niks forceren en nog meer geduld  hihi

marijke
Snoepertje

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 28, 2011, 22:44:30 »

hier vind melly het niet leuk om en passent op zijn hoofd geaaid te worden en gaat dan ook even wat achteruit , langs de andere kant kan hij zelf komen flemmen en kroelen en dan is alles wel dik ok  grijns
hij is van natuur eerder een verlegen en ietwat onzeker wezen , ale op sommige vlakken toch  fluit

dus sommige honden zitten gewoon zo in elkaar maar als het plots van de ene dag op de andere komt is het mss een tip om eens in de oren te kijken en te ruiken of hij daar geen pijn of last heeft , je weet nooit natuurlijk  duim omhoog

yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 29, 2011, 01:16:02 »

hier vind melly het niet leuk om en passent op zijn hoofd geaaid te worden en gaat dan ook even wat achteruit , langs de andere kant kan hij zelf komen flemmen en kroelen en dan is alles wel dik ok  grijns
hij is van natuur eerder een verlegen en ietwat onzeker wezen , ale op sommige vlakken toch  fluit

dus sommige honden zitten gewoon zo in elkaar maar als het plots van de ene dag op de andere komt is het mss een tip om eens in de oren te kijken en te ruiken of hij daar geen pijn of last heeft , je weet nooit natuurlijk  duim omhoog

Bij ons Hoska is dat juist hetzelfde,wanneer je op haar kop wilt strelen zal ze altijd eerst achteruit gaan .
Maar we weten dan ook dat Hoska geen echte "feeler" is.
Anders komt ze bij ons "drummen" om gestreeld te worden.
Je zou dus kunnen stellen dat ze het alleen wil als zij wil ..

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: