Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Cavalier King Charles - 2 jaar - reu (gecastreerd)  (gelezen 680 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Januari 23, 2011, 12:51:27 »

Beste allemaal,

Sinds gisteren heb ik een hondje in noodopvang.
Wij zoeken dringend een nieuwe thuis voor hem.

Sloeber is een rasechte Cavalier King Charles Spaniel, geboren 20/10/08.
Hij is gecastreerd.

Sloeber leefde op een appartement alleen met zijn baas die hem doodgraag ziet, maar – voor het goed van de hond – heel moedig beslist heeft een nieuwe thuis voor hem te zoeken omdat hij door omstandigheden en ziekte niet meer goed voor hem kan zorgen.

Om de 14 dagen in het weekend en soms de  woensdagnamiddagen kwam de zoon van de baas (momenteel 8 jaar oud) met hem spelen.

Hij is lief en heel aanhankelijk. Ik vind hem ook wel onderdanig: gisteren op wandeling kwamen we iemand tegen die hem ‘goedendag’ wilde zeggen;
hij wilde ook echt wel geknuffeld worden, nam een heel lage houding aan, en liet zich daarna de knuffels welgevallen.
Ik vind hem niet angstig. Hij is zelfs nieuwsgierig, snuffelt graag.

Toen ik hem bij zijn baasje ging halen kwam hij naar mij toegelopen met een speeltje in zijn bek. Hij is een heel blije hond.

Hij geniet duidelijk van een wandeling. Voorlopig maken we die nog niet te lang, want hij heeft wel wat overgewicht (laatste tijd veel alleen gezeten en niet meer gewandeld). Bij het wandelen trekt hij niet aan de lijn.

Hij is niet gewend aan andere honden.

Op straat is het geen probleem: hij trekt zich van de andere hond die je tegenkomt niets aan.

Bij ons thuis is het anders: daar loopt een kleine poedel rond die gewoon is van te ‘cheffen’ tegen onze (recent overleden) Balou.

Nu is er weer een hond om tegen te ‘cheffen’: Sloeber schiet niet in paniek (hij zal wel wennen). Hij trekt zich gewoon terug.

Sloeber verblijft nu bij ons, maar we zoeken snel een definitieve nieuwe thuis voor hem.
Hoe sneller hij bij de juiste mensen zit, hoe beter voor hem.
Voor onszelf: wij hebben tegen 5 februari een reisje geboekt, en zouden zeker graag tegen dan een oplossing hebben.

Indien jezelf interesse hebt om Sloeber een nieuwe thuis te geven, of indien je iemand kent die hem zou willen adopteren, aarzel niet mij te bellen of te mailen.
We kunnen altijd iets afspreken om met hem kennis te maken.

meer info: bruinebeer@skynet.be

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 01, 2011, 20:19:20 »

hopelijk vind hij snel een mandje  duim omhoog
Tommelein
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 02, 2011, 07:59:25 »