en omdat ik het beter wil doen, dan toen we in 2002 hebben gedaan... ga ik zo soms eens naar een kooikerfokker hun site... om dan eens wat te zitten mailen. Eens nagaan over hoe ze terug reageren.
Via de Nederlandse Kooikervereniging staan alle Nederlandse fokkers die fokken volgens de eisen die de rashondenvereniging vooropstelt. (dat mis ik wel op de Belgische Vereniging hun site...)
Uiteindelijk was er slechts één die me schreef: "Als u eens wilt afkomen om kennis te maken met onze honden..."
waarna ik haar schreef dat een pup nog niet voor meteen zal zijn, maar dat ik wel al wat aan het rondneuzen ben...
Ik had haar gezegd dat ik vond dat Chucky in vergelijking met andere kooikers, redelijk 'gedrongen' was en héél veel meer bruin heeft... Als je dan de kooikers ziet op haar site...
http://www.kytomba.nl/index.htmlHans wil natuurlijk geen pup die teveel wit heeft, want dat is niet mooi. Maar ik vrees dat we een beetje een vertekend beeld krijgen van een Kooiker... normaal is die ook zo bruin niet als Chucky...
De hond op de site hier - Perre - is normaal gezien de standaard % van rode kleur... En Winja (hun teefje) gaat meer in de richting van Chucky qua rode kleur.
Ik vind ze prachtig...