Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Belgische Kooikervereniging in opspraak!  (gelezen 1488 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Januari 15, 2011, 17:26:24 »

edit: het mailadres van de voorzitster van de vereniging werd verwijderd nav de reactie die zij toezond naar een forumlid. Deze info kan u lezen in het blauw onder de naam van Xtreme Taz.

De Belgische Kooikervereniging telt 2 bestuursleden die hun Kooiker hebben laten inslapen.

Ze hebben 'slechts' 14 dagen gezocht naar een geschikte herplaatsing...

Ze kregen het aanbod van het Kooikerforum om de hond over te nemen, tot er een geschikte adoptant werd gevonden.

Citaat
2 bestuursleden (een koppel) hebben enige tijd geleden hun 9-jarige kooiker Bentley laten inslapen na slechts 14 dagen gezocht te hebben naar opvang.  

Er werd hen opvang aangeboden, maar ze namen de beslissing om hem toch te laten inslapen "omdat hij het nergens zo goed zou kunnen hebben als bij hen". Hoe egoïst kan je zijn om een gezonde hond te laten inslapen.

Vind jij ook dat de bestuursleden van de Belgische Kooikervereniging het recht niet meer hebben om nog langer als bestuurslid te zetelen?

Citaat
En dan op de site blijven staan met een big smile en met de hond die ze hebben laten doodspuiten. Ik heb hen tot het laatste moment nog gebeld, we (het Ned. Kooikerforum) hadden opvang aangeboden en ik had een adres gevonden waar hij definitief welkom was, maar neen, toch Bentley laten doodspuiten

...

« Laatste verandering: Januari 31, 2011, 14:57:15 door dogsfriendly » Gelogd

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 15, 2011, 18:48:01 »

Het principe dat ook mijn grootmoeder hanteerd dus. Ze is haar hondje nu beu en denkt er ook aan hem te laten inslapen. Herplaatsen is uitgesloten, ze gunt het dat beestje niet.  zucht

Ik schrijf  duim omhoog

En verstuurd
« Laatste verandering: Januari 15, 2011, 18:51:24 door Xtreme Taz » Gelogd

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 15, 2011, 19:23:01 »

Heb antwoord terug gekregen van Anja. Nog wat mailtjes heen en weer gestuurd, heel vriendelijke meid trouwens.

Hallo Veerle,

Hierbij de tekst die ik gestuurd he naar de mensen die van Nina een mailtje gekregen hebben:

Hallo allemaal,

Ik wil even op reageren op de mail die Nina rondgestuurd heeft.
Blijkbaar doen er van alle verhalen de ronde en laat mij hierbij even het verhaal doen hoe het gebeurd is:

Bentley had vorig jaar uitgehaald naar het kindje binnen het gezin en nu dit najaar heeft hij nogmaals uitgehaald naar het zoontje.
Doordat er een tweede kindje op komst was wilden de eigenaren geen risico nemen en wilden ze de hond overplaatsen wat volledig terecht was.
Een hond die zich niet op zijn gemak voelt bij kinderen gaat alleen maar agressiever reageren.
Onze club en ook de Nederlandse club heeft mensen kunnen voorleggen om de hond te plaatsen maar de eigenaren hebben samen met hun dierenarts besloten om de hond te laten inslapen
omdat ze geen garantie konden bieden naar de nieuwe eigenaren over het gedrag van de hond.
Dit is een persoonlijke keuze geweest waar ook wij als bestuur buiten staan.

Dit is een pijnlijke beslissing geweest ook voor de eigenaren en het had misschien gelukt bij een nieuw gezin, misschien ook helemaal niet.
Wij gaan op basis van wat er gebeurd is en op onze verstandhouding met deze bestuursleden NIEMAND uit ons bestuur gooien en wij blijven achter deze mensen staan als persoon.
Wij leven nog altijd in een democratisch land waar mensen hun eigen beslissingen mogen nemen en ook ieder mag er zijn eigen mening op nahouden.
Ik ga dus ook NIET tolereren dat er mensen persoonlijk aangevallen worden en dat onze club ten schande gebracht wordt door woekerverhalen die nu de ronde doen.
Er gaan mailtjes rond dat wij zouden aanmoedigen dat er in onze club honden zouden vermoord worden .... ASJEBLIEF ZEG !!!!!!

Er worden regelmatig honden ingeslapen door mensen die niet in het bestuur zitten en daar wordt geen gehoor aan gegeven, nu zijn wij open en eerlijk en proberen eerst een overplaatsing voor te stellen
en worden wij zo hard aangepakt. Was het misschien beter geweest te zwijgen en te zeggen dat hij ziek was of doodgereden was????????? Ik weiger om dergelijke praktijken te gebruiken.
Stel dat de hond geplaatst was en daar ook zo reageerde op een kind, dan kregen we waarschijnlijk mails en acties van hoe is het mogelijk dat zo een hond nog geplaatst wordt ???????????????????

Ons bestuur en ook de eigenaren van de hond werken al jaren mee aan de vereniging en doen alles vrijwillig voor jullie allemaal, laat je niet inpakken door een verhaal dat niet helemaal klopt.

Nina, mag ik u vragen nogmaals op een beleefde manier om te stoppen met dergelijke mails en stormen in een glas water rond te sturen.
Vooral het feit om mensen bijna te dwingen om een tekst te schrijven die ze dan nog zelf niet gekozen hebben getuigd van manipulatie en dat is een strafbaar feit.
Ik zou het ten zeerste apprecieren mocht je je gedrag eens goed bekijken en te pogen om hier als een volwassene mee om te gaan.

Als er nog vragen zijn kan iedereen op een deftige volwassen manier bij mij terecht met alle vragen.

Groeten,

Anja Vandenbergh
Voorzitter

Als u hierover nog vragen of een eigen mening hebt mag u mij steeds contacteren.

Groeten,

Anja

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 16, 2011, 01:57:07 »

voila, bij deze weten we dan het ganse verhaal...

Maaike
Puppedup
*

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 16, 2011, 20:54:02 »

Als lid van het kooikerforum, benoemd in eerste bericht ook van mij een reactie.
Allereerst wil ik jullie even voorstellen aan Bentley:

Als volgt even de vraag: als ik jouw eten af pak, zeg je daar dan iets van? Waarom mocht Bentley dit dan niet? Het hebben van een hond in combinatie met kinderen vergt opvoeding van zowel de hond EN de kinderen!

Verder ga ik er van uit, dat bij de vereniging de belangen van het kooikerhondje hoog staan. Waarom laten deze betreffende bestuursleden dan toe dat een GEZONDE reu, die nog vele jaren voor de boeg had, ingeslapen wordt? Er werden van diverse kanten opties geboden voor tijdelijke opvang, maar ook voor permanente opvang. Wil je zulke mensen in je bestuur hebben? Die er zulke gedachtes en principes op na houden?

Mevrouw Anja Vandenbergh kan haar verhaal mooi maken, maar ik lees eigenlijk alleen maar een hoop gebla...

Ik sta vierkant achter Nina en haar mail! Als ik een Belg was geweest, had ik daar bij die ledenvergadering een hoop stampij gemaakt...! Het is al erg genoeg als een zieke hond ingeslapen moet worden, laat staan een gezonde hond!
« Laatste verandering: Januari 16, 2011, 21:09:17 door Maaike » Gelogd
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 16, 2011, 22:13:19 »

Het is altijd goed om beide verhalen eens te lezen (in dit geval). Ik denk niet dat het aan mij  "van horen zeggen" is om te oordelen wie nu gelijk heeft en wie niet.

Maar ik apprecieër het wel altijd als ik beide verhalen ken.  duim omhoog

EvilFreD
Blaffertje

Kandanou?

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 16, 2011, 23:28:54 »

De waarheid zal misschien in het midden liggen.
Maar wat er ook van waar is of niet. Het is duidelijk dat hier een heksenjacht aan de gang van hetzelfde soort dat het dierenasiel van Maasmechelen gedwongen heeft de poorten te sluiten.

Richt je pijlen liever op mensen die écht beestachtig met dieren omgaan. En ga in ieder geval niet blindelings mee in een heksenjacht zonder de feiten te kennen.
« Laatste verandering: Januari 17, 2011, 04:13:42 door EvilFreD » Gelogd

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 17, 2011, 00:48:15 »

In ieder geval bijt een hond niet zomaar...

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 31, 2011, 15:01:44 »

en toch volg ik het standpunt van de voorzitster niet hoor...

als je een nieuwe plaats hebt gevonden voor die hond, ga je eerst die nieuwe plaats proberen. Lukt het toch niet, kan je alsnog teruggrijpen naar de meest drastische manier die er maar bestaat: euthanasie

En niet zeggen van: "Mijn hond kan het nergens anders beter hebben dan bij ons, dus gaan we hem maar een spuitje geven"

Ik vind dan net dat hij het elders wel beter zal hebben, als je zo redeneert.

Ik vind tevens dat je als bestuurslid van een vereniging van een bepaalde rashond een voorbeeldfunctie hebt... dat is trouwens vooral de reden waarom bepaalde kooikereigenaren op hun achterpoten staan.

En hebben ze daar geen reden toe dan...

een bestuurslid besluit zomaar ff zijn hond om te brengen 'omdat hij het toch nergens anders beter kan hebben'... dat is nogal een reden om een dier te doden...  rologen

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 31, 2011, 18:20:55 »

Da's volgens mij gewoon "Grootheidswaanzin",zo van ik ben de beste,de slimste enz..

Lukt het bij mij niet dan lukt het nergens.

Dus maw ik volg Df in z'n redenering

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: