Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: trekken aan leiband  (gelezen 2333 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jelky123
Puppedup
*

« Gepost op: Januari 12, 2011, 22:05:01 »

jelky is nu 5 maand en ze doet het zeer goed .juist terug van hondenschool en ze heeft haar oefeningen uitmuntend gedaan . juist 1 probleem het trekken aan de leiband leert ze niet af ook niet met snoepjes met een speeltje ze vervloekt het om dicht te lopen .weet iemand een goede manier om haar dicht te laten lopen? hopend op veel reacties .groetjes caroline
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 12, 2011, 22:33:38 »

je mag niet vergeten dat het een pup van 5 maand is eh... rustig aan werken...

ze is nergens megazot van?

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Moozer
Springertje

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 12, 2011, 23:27:58 »

Zora, mijn zwarte cocker, was ook zo'n geval.
Inderdaad, heel veel geduld hebben.
Ik liep iedere keer de andere kant uit dan waar zij naartoe wou...iedere keer.
Korte wandelingen maken dat ze het niet beu wordt. Liever meerdere keren daags dan 1 keer.
Altijd dezelfde handelingen: rukje aan de leiband en 1 woord volstaat al (hier of dicht)
Nu wandelt ze zonder leiband en met 'hier' 'dicht' wandelt ze naast me.
Altijd dezelfde woorden gebruiken.
Veel belonen wanneer ze het goed doet. Een aai of een lief woordje is al genoeg in vele gevallen. Ik doe dat nu nog.
« Laatste verandering: Januari 12, 2011, 23:29:41 door Moozer » Gelogd

krissy
Puppedup
*

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 31, 2011, 21:24:32 »

mijn beauke is 7 maandjes oud en ze trekt ook heel erg aan de lijn. Met een wurgriem helpt het ook wel ietsje beter maar ze blijft trekken veel geduld hebben dan lukt het wel denk ik zomaar :d
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 31, 2011, 21:44:43 »

veel werken met beloning... af en toe eens terugdraaien vanwaar je komt

zorgt ervoor dat je hond op jouw blijft letten... Want dat is tenslotte de bedoeling...

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 06, 2011, 08:46:43 »

wat je ook kan belonen is en dit start je al thuis is als zij oogcontact maakt met je dat je dat gaat belonen
je roept wel niet haar naam zij moet uit haar eigen oogcontact maken en dan komt er een snoepje of een bal aan een touwtje wat zij leuk vind

ik had ook dat probleem ik zat in Duitsland alleen met 4 honden en die dan uitlaten was nie simpel vooral omdat mijn berner Dannou mij ook nooit in het oog hield , ik was constant haar aan het roepen en zij eiste alleen bijna alle aandacht op , tot  de instructrice me in het oog had gehouden en me zegde dat ik totaal verkeerd bezig was met  Dannou en dat Dannou nog maar een jaar oud was en al die negatieve aandacht die ze kreeg niet goed was en de verkeerde richting uit ging ,,,toen zegde ze dat Dannou mij moest in de gaten houden en als ze maar een beetje mijn richting uitkeek ik moest klikken en belonen de eerste uitlaatbeurt heb ik misschien maar 3 x kunnen klikken  maar na 2 dagen had ik een Dannou die los kon en mij in het oog hield  niet omdat ik zo'n prachtige baas was maar blijkbaar was haar eurocent gevallen ,,,,  als ik naar het baasje kijk krijg ik klik en een snoepje
ik heb dit wel moeten blijven oefenen en belonen tot ze bijna 2 was  dus probeer het maar een keertje
huguette
Puppedup
*

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 14, 2011, 19:54:16 »

Ik gebruik een U-lead, dat is een tuigje dat het trekken tegengaat. Het doet geen pijn bij de hond. Ik heb alles geprobeerd, mijn schouder hangt uiteen, niks hielp. Dit wel...
Ice Dragon Tyco
Krullebolleke

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 14, 2011, 20:13:13 »

zwaaibeen
Aangezien onze Malamute een trekker-in-genen is, kreeg mijn vrouw ook last van haar armen en schouders. Rekende dat onze Tyco 45kg weegt en dat ik op het internet bij weightpulling heb gezien dat Malamutes tussen de 200 en 2500kg op wielen kunnen voortrekken (navenant de ondergrond), is dat ook een beetje normaal.
Een 2 weken geleden heb ik dus een "Wacky Walk'r" gekocht via "petprofessionals.nl". De Urban kost daar nog geen €30 (verzendingskosten inclusief) terwijl ze in België €50 vragen. Ontvangst na 10 dagen in grote enveloppe in brievenbus.
Gisteren voor de eerste keer mee weest gaan wandelen. Een heel andere ervaring dan met een gewone leiband:
Het trekken wordt rekken, d.w.z. dat bij het minste dat je weerstand voelt op de lijn efkes lichtjes aan de leiband trekt zodat de hond terugveert. Het vergt een beetje training om die automatisme aan te kweken. Heb ook de ervaring gehad dat Tyco plots uitvliegt naar een andere kant en stantepede terug bij mij stond met een gezicht van "hoe kom ik hier plots zo vlug terug?"
Conclusie: minder schokken in de arm, wel meer het gevoel van rekoefeningen gedaan te hebben. Wel opgevallen dat Tyco het na een tijdje opgaf en al begon in te houden als hij weerstand voelde.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 14, 2011, 20:20:35 »

een foto is aangenaam  hihi

Ice Dragon Tyco
Krullebolleke

« Antwoord #9 Gepost op: Februari 14, 2011, 20:23:19 »

Nog ter aanvulling:
In de HS gebruikt mijn vrouw de "gentle-leader", het enigste die mag gebruikt worden naast de gewone leiband.
Dit gaat zeer goed omdat je met weinig kracht de hond kan corrigeren.
Let wel: bij agressieve of veel uitspringende honden niet gebruiken want door de ruk kunnen ze hun nek breken.

@DF: een foto van...?

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #10 Gepost op: Februari 14, 2011, 20:25:18 »

Tyco met Waky Walk'r... tiens  wink

Ice Dragon Tyco
Krullebolleke

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 14, 2011, 20:27:51 »

Nog gene  foto komt nog wel ....... wink

tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 13, 2011, 09:10:10 »

een vriendin haar hond had dit ook , hond trok enorm dat het wandelen geen aangename zaak meer was..
gentle leader gekocht en het probleem is opgelost blij
patje
dikkopske

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 17, 2011, 00:05:18 »

Nog ter aanvulling:
In de HS gebruikt mijn vrouw de "gentle-leader", het enigste die mag gebruikt worden naast de gewone leiband.
Dit gaat zeer goed omdat je met weinig kracht de hond kan corrigeren.
Let wel: bij agressieve of veel uitspringende honden niet gebruiken want door de ruk kunnen ze hun nek breken.

@DF: een foto van...?

ik gebruik ne halti bij mijn oudste , die durft al es uithalen naar dominante reu's op zijn territorium en met zelfs slipketting is 70kg nie te houden.
dus hij heeft al talrijke schokken aan zijn kop/nek gehad door die halti maar daardoor heeft hij nog niet eens pijn .
maar wel super systeem voor zo'n zwaargewichten !!!!!

patje
dikkopske

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 17, 2011, 00:10:30 »

http://www.youtube.com/watch?v=VFgrnNQzAKk

filmpje van wacky walk'r

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: