Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vaste plaats in de tuin voor kakje  (gelezen 810 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
huguette
Puppedup
*

« Gepost op: Januari 02, 2011, 13:23:18 »

Hallo hoe kan ik mijn twee cockers aanleren dat ze op dezelfde plaats (eventueel een zandbak of iets dergelijk) hun kakje  kakje moeten doen ? Nu ze met twee zijn ligt er soms wel erg veel  kakje kakje ... en met dit slechte weer schiet het er al eens bij in om het regelmatig weg te doen.
Bedankt voor uw advies.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 02, 2011, 14:51:06 »

mijn honden gaan hun eigen kakje uit de weg en leggen die elders... dus ik stel voor dat je - ondanks het vieze weer - toch regelmatig de strontjes opruimt... tenslotte zit je ook niet graag in je eigen uitwerpselen hé winkt

Hoe je het kan aanleren... tja, met veel geduld. Een plaatsje maken in je tuin kan helpen - bijv enkel met zand of afbakenen, zodat je je hondje naar daar kan leiden en hem/haar vragen daar een 'kakje' of een 'plasje' te doen.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 02, 2011, 17:31:33 »

Wilde hetzelfde zeggen als DF. Baken een hoekje af, begeleid hen tot daar, blijf erbij tot ze een  kakje gedaan hebben en beloon onmiddelijk.
Maar ook in zo'n hoekje moet je toch gelijk opruimen. De kans tot zieke hondjes is groot als de kakjes niet snel geruimd worden.
Succes ermee  duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Christel
Grommertje

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 02, 2011, 18:24:45 »

Hier hebben de hondjes een zandbakje waar ze hun behoeften in kunnen doen als het nodig is.
Ik heb dit vooral gedaan voor de reuen, ik wil niet dat ze overal hun poot tegen opheffen.
Ze plassen er alleen maar in, kakjes worden meestal gedaan tijdens de wandeling. Erka (teef) plast er nooit in.De bak is echt voor de reuen.
Als je reuen hebt niet vergeten een paal in het midden van de bak te zetten.

Je leert ze dat aan met veel geduld en een heel grote beloning als het plasje of kakje in de bak beland. Hier ging dat vrij snel.
Kakjes worden natuurlijk direct opgeruimd hier.

Voordeel van een zandbak is dat je elk jaar het zand kan verversen.(is werk voor Leo  grijns)

huguette
Puppedup
*

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 02, 2011, 18:50:45 »

Hey, bedankt alvast voor de raad. Het is natuurlijk de bedoeling om de kakjes dadelijk op te ruimen, op zo een kleine plaats zijn ze ook snel gevonden en weggedaan. Maar in de grote tuin is dat altijd een zoekwerk met de kans dat je dan toch in eentje getrapt hebt... twister
Dus... zandbak maken en af en toe het zand verwisselen !
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 29, 2011, 19:16:10 »

Hoi
Hier hebben de honden ook een plasweide.
Daar doen ze hun grote en kleine behoefte op.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: