Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Staart laag houden!  (gelezen 297 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Astra
Speelkontje
**

Geslacht: Vrouw

Een hond koop je met verstand maar hou je met je h

« Gepost op: December 09, 2010, 10:41:00 »

Ik heb geen idee waar ik dit moet onderbrengen dus zet ik het hier maar!
Een vraagje voor de echte showmensen! Ik ben niet echt een showmens maar ik loop wel een paar shows per jaar. Ik weet hoe ik mijn hondjes moet voorbrengen enzo maar er is 1 probleempje waar ik altijd commentaar op krijg! Namelijk het feit dat ze tijdens het lopen hun staart veel te hoog dragen! Als ze stil staan hangt hij mooi ontspannen naar beneden. Maar als we beginnen lopen gaat hij omhoog. Alleen bij Djinny heb ik geen problemen. Ik heb hier al eens tips voor gevraagt aan de mensen die echt veel show lopen en dan komt het altijd op het zelfde neer: Op de staart slaan, aan het haar trekken aan de staart aanzet en dat soort dingen! Als dat de enige manieren zijn om het te leren dan blijven ze maar met hun staart omhoog lopen voor die paar shows per jaar! Er moeten toch meer hondvriendelijke manieren bestaan om zoiets aan te leren! Wie kan mij tips aan de hand doen?!

Een hond koop je met verstand maar hou je met je hart!
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: December 09, 2010, 22:08:05 »

Jong geleerd is oud gedaan  grijns
Dat was het eeuwige probleem op shows met Kobbe; zijn happy tail  ojee

Ik heb het geprobeerd met klein rukje aan de staart te geven tijdens het lopen, iemand die achter Kobbe en mij liep en met een lat zijn staart tegen zijn achterste hield.
Het commando staart aan te leren, kon ik tijdens een rondje lopen dan wel 10 keer moeten roepen.
Met een wasspeld het haar van zijn staart vast te maken aan het haar van zijn broek tijdens oefenloopjes  krab
Een goede mep of ruk geven aan zijn staart heb ik ook nooit gedaan en wilde ik ook niet laten doen door bereidwillige 'helpers'.
Het resultaat was voorzichtig gezegd, wisselvallig  fluit
Je leert ermee leven en stiekem vond ik hem zo schattig met zijn staartje parmantig in de lucht.  hihi

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: