Hallo,
Ik ben Charline. Momenteel nog hond-loos maar daar willen ik en mijn vriend
in de toekomst verandering in brengen. Momenteel moeten wij beginnen aan de
renovatie van ons huisje. Dus een hond kan er pas in na de renovatie (als we daar
slapen). Dus van een overhaaste beslissing is er absoluut geen sprake,
renovatie duurt wellicht een dik jaar of mssn wel 2 jaar. Maar ik wil ondertussen
gewoon rustig op zoek gaan naar de geschikte hond + fokker.
Situatieschets: Huisje (rijwoning) + tuin, vriendelijke buurman met honden, rondom de woning
zoveel velden zover ja maar kan kijken, dichbij een zwemvijver waar iedereen zijn hond in laat zwemmen,
Wij zijn overdag meestal niet thuis, maar 's avond hebben we zeeen van tijd en in het weekend ook.
Voor mij is de keuze niet moeilijk, ik droom al jaaaaaren van een border collie en weet ook al waar ik
hem halen wil. Maar nu is "mijn probleem" mijn vriend

.
De border past kwa karakter wel, maar hij zou liever een hond hebben met wat korter haar.
Mijn vriend zou me wel een border collie gunnen, maar dan zou hij dat volledig doen uit het feit
dat ik zo graag zo'n hond wil.
Onze eisen: een actieve, speelse leuke hond, kindvriendelijk, makkelijk overal mee naartoe te nemen,
niet te klein (min of meer kniehoogte graag).
grote hond hebk niks op tegen, maar word al lastiger in het huisje en ook niet zo makkelijk om overal
mee naartoe te nemen. (met grote hond denk ik bijvoorbeeld aan een weimaraner, wat ik persoonlijk
een heel interrassant ras vind, maar ze zijn gewoon te groot in onze situatie)
Iemand een voorstel voor een ras waar ik én mijn vriend overeen in zouden komen?