Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tandplak  (gelezen 672 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sabine
AdviesRaad
Gravertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 30, 2009, 23:27:24 »

Bericht door: Dogsfriendly

wat de DA zei is dat Chucky teveel tandplak heeft voor zijn leeftijd.

Nochtans krijgt hij de laatste tijd Dentastix, aangezien hij bullepees niet moet hebben ( te hard)

Bericht door: els

is sterk afhankelijk van hond tot hond : Zohra heeft spierwitte tanden en Borus heeft al van zijn 1 jaar last van tandplak - zelfde voeding, zelfde snoepjes etc...
we hebben een tijdje zijn tanden gepoetst maar da's toch ook niet alles  :roll:

Bericht door: Isabelle

Filou zijn tanden zijn wit... geen last van tandplak hier. Allé, een heel klein beetje maar, kortbij de wortel :hihi

Bericht door: binno

Dentastix helpt weinig of niks, heb dat vroeger ook een tijdje gegeven.
Het hangt inderdaad wel van hond tot hond af, dat merk ik hier ook heel goed. Maar sinds ze hier zelf samengestelde maaltijden krijgen en dus regelmatig stukken karkas, poten, vleugels e.d. moeten kraken of een lekker bot krijgen om te kluiven, is bij onze oudste alle tandplak verdwenen.
Snowke heeft er helaas nog wel last van, maar die kluift ook een stuk minder en heeft blijkbaar ook veel aanleg om tandplak te ontwikkelen.

Bericht door: Dogsfriendly

dixtje is 10.5 jaar en voor zijn leeftijd amper tandplak te bespeuren. Beiden krijgen dezelfde voeding en snoepjes...

dus ik denk eerder dat het aan de hond zelf ligt, in dit geval... ook rekenen dat mr Chucky ni graag kauwt... zo'n mergbeen (met vlees) neemt hij wel mee naar de tuin en gaat er van beginnen kauwen, maar vanaf hij ziet dat Dixtje gedaan heeft, stopt hij ook...

Bericht door: rostje

Niet alleen de eetgewoonten, maar ook de samenstelling van het speeksel bepaalt mee of een hond al dan niet gevoeliger is voor het ontwikkelen van tandsteen.

Bericht door: Sofie

Ik heb eens ergens gelezen dat je hun tandjes met een nylonkous kan poetsen en dat dat de tandplak er goed afhaalt.  Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dus of het waar is  :kweetnie:

« Laatste verandering: Januari 08, 2010, 15:34:43 door dogsfriendly » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: