Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: opvanggezin gezocht  (gelezen 1100 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
patje
dikkopske

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: November 04, 2010, 21:24:48 »

hoi

ik heb vandaag van een doggeneigenaar een mail gekregen met de vraag of ik niemand ( liefst gezin ) weet die een 12 tal dagen in het voorjaar , voor hun duitse dog reu willen zorgen.
zij gaan naar amerika en hij kan niet mee.
vorige keer hebben ze hem naar een kennel gedaan maar daar treurde hij enorm.
het liefst ergens met een grote afgesloten tuin waar hij kan in rondlopen
of een heel goede hondenpension in de buurt van zedelgem - brugge

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: November 04, 2010, 22:05:00 »

zelf kan ik niet meteen iemand die zo'n grote hond in huis kan houden of tis te zeggen... ik ken wel iemand, ze had vroeger zelf Doggen, maar ik weet niet of ze het ziet zitten... en ik zag haar net vandaag... ik zou hen eens moeten bellen... al vrees ik er wel voor. Ze 'voelen' zich te oud om nog een hond te hebben...

Ken je die mens? Anders - ik passeer morgen aan hun deur, laat ik eventueel een briefje achter in de bus met de gegevens...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
patje
dikkopske

« Antwoord #2 Gepost op: November 05, 2010, 00:34:47 »

van facebook
de reu is wel nie heel sociaal met andere honden maar die mensen zouden al blij zijn als hij in huis kan zijn en kan lopen in de tuin.
zelf zou ik het niet vertrouwen om zo'n hond van da kaliber aan vreemden te geven en ze ermee te laten wandelen
no way ,  neen

kwammekikkie
Puppedup
*

« Antwoord #3 Gepost op: November 05, 2010, 11:54:46 »

Een dog is heel eigen aan zijn baasje en een reu is een zware jongen, die je niet van de ene dag op de andere onder controle krijgt. Als hij niet sociaal is met andere honden, totaal af te raden om hem bij hondenvrienden te plaatsen.
Het kan na enkele dagen nefast uitdraaien, hoe lief hij ook is.

Hij zal altijd treuren ergens anders, tenzij hij kind aan huis is sinds heel lange tijd.

De enige oplossing is volgens mij toch een goed pension te zoeken.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #4 Gepost op: November 05, 2010, 12:04:55 »

Mij lijkt dat ook het veiligst - of iemand laten inwonen terwijl ze weg zijn maar dan moet hij naar mensen toe helemaal geen probleem hebben natuurlijk  weetniet

Best wel moeilijke situatie, wij hebben ook een zwaargewicht (alé iets minder zwaar maar toch 50 kg hihi) die niet zonder ons kan  zucht

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #5 Gepost op: November 05, 2010, 14:38:05 »

die mensen waarover ik het had, heeft geen hond... (meer)

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #6 Gepost op: November 06, 2010, 21:23:47 »

Kan de fokker de hond niet opvangen voor die dagen ?

cherish
Speelkontje
**

they're more than just a dog

« Antwoord #7 Gepost op: November 06, 2010, 21:49:23 »

Mij lijkt dat ook het veiligst - of iemand laten inwonen terwijl ze weg zijn maar dan moet hij naar mensen toe helemaal geen probleem hebben natuurlijk  weetniet

Best wel moeilijke situatie, wij hebben ook een zwaargewicht (alé iets minder zwaar maar toch 50 kg hihi) die niet zonder ons kan  zucht

Ik volg deze mening  wink vooral omdat hij al minder sociaal is, nieuwe omgeving betekent altijd wel iets van stress voor de hond en kan nefast uitdraaien buiten als hij in zen vertrouwde woonst kan blijven..
kwammekikkie
Puppedup
*

« Antwoord #8 Gepost op: November 07, 2010, 00:44:33 »

Zelfs als de mensen een dogje gehad hebben en nu geen hond meer hebben, is het nog af te raden. De dog zal hen niet als roedelleider aanvaarden en ook treuren. Wandelen, spelen.... kan de spanning bij hem niet wegnemen. Doggen zijn heel gevoelig. De eerste dagen is de grond onder zijn voeten weg, zal hij apatisch zijn. Nadien heel onzeker, wat tot ongewenste reacties kan leiden.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: