--------------------------------------------------------------------------------
Titel: NIeuwe nagelknipper voor hondjes
Bericht door: Heavenlysaints op September 28, 2008, 06:44:13
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.quickfinderclipper.com/what.htm The new QuickFinder® Clipper is a nail clipper for dogs (up to 75 lbs), cats and small animals, and birds, that utilizes QuickSensor Technology that senses your pet's quick and gives visual cues as to when it is safe and when it is not safe to begin clipping. Red-Yellow-Green. Green means Go! It is fast, safe and easy to use.
Our patented design utilizes sensor technology to detect nail differences between the live blood of your pet's quick, and the dead skin of the nail and claw. QuickSensor senses with a circuit-board precision, when it is safe to cut, when to be cautious, and when it is not safe to cut.
The QuickFinder® Clipper is not designed for high volume usage (e.g. grooming salons, veterinary offices, or animal shelters).
Titel: Re: NIeuwe nagelknipper voor hondjes
Bericht door: muffin en emma op September 28, 2008, 07:35:51
interessant voor de caafjes en konijnen!!!
Bericht door: Heavenlysaints op September 28, 2008, 09:19:07
en de hondjes :tongue:
Bericht door: Christel op September 28, 2008, 09:27:55
Das iets voor mij, dan veroorzaak ik hier geen bloedbad meer.
Ik heb bij Erka ooit een keer in het leven geknipt sindsdien durf ik geen nagels meer te knippen

Bericht door: greatballsoffire op September 28, 2008, 09:41:26
Vind ik een heel goede uitvinding

Ja, nagels knippen... Soms kom je iets tegen hoor.
Zie foto hieronder.Dit waren de nagels die ik geknipt heb van een malthezerke.
Het beestje zal wat blij geweest zijn dat ze eraf waren.
(
http://i159.photobucket.com/albums/t127/greatballsoffirestars/nagelsmalthezer.jpg)
En, dan heb je ook van die klanten die vragen of wij de nagels willen knippen want hun DA wil dit niet doen.
Als je dan kijkt dan zijn die nagels echt afschuwelijk lang.En, de DA wil dit wel doen, maar, dan onder verdoving omdat ze dan het bloeden direkt kunnen stelpen dmv electrolyse en anders zou dit te pijnlijk zijn voor de hond als ze niet verdoofd worden.
Dus zeg ik altijd heel vriendelijk tg zo'n mensen dat ze toch beter nog eens contact nemen met hun DA want dat dit toch DA werk is.
En, soms gebeurt het wel dat een nagel bloedt, maar, we hebben van dat speciaal poeder dat het bloeden stopt en ontsmet tegelijkertijd en dat werkt heel goed en vlug.
In alle eerlijkheid , soms is het wel zweten hoor om sommige nagels te knippen.
Ik heb het liefst witte nagels, daarvan zie je het leven beter zitten dan van die zwarte nagels .

Bericht door: Riet op September 28, 2008, 10:30:43
Ik heb ook het liefst witte nagels

maar Charlie heeft er nogal veel zwarte.
Vraag me af of dat dat er ook goed voor zou zijn.
Nu is het met angst en zweten knippen :roll:
Bericht door: Xtreme Taz op September 28, 2008, 10:46:56
Fredje (mijn maltezertje) ging elke 3 maanden naar de hondenkapster en die deed dan ook de tandjes, teennageltjes en kliertjes verzorgen.
Barney gaat nu ook ongeveer iedere 3 maanden naar de hondenkapster, maar die hoeft enkel de haartjes en de tanden, zijn nagels houdt ie kort met graven

. Ik heb het zelf dus nog nooit moeten doen.
Op 2 november gaan we naar een cairndag daar leren ze ons zelf de honden verzorgen en daar leren we de nagels van de honden bij te houden door middel van vijlen.
Moet er niet aan denken dat ik zou moeten knippen

Bericht door: Riet op September 28, 2008, 10:55:20
Vijlen heeft Charlie ook iets tegen.