tamara
Wriemelkontje
|
 |
« Gepost op: Oktober 06, 2010, 18:39:17 » |
|
zoals jullie weten hebben we sinds een maand een bc pup. Hij is nu 3.5 maand en hij kakt nog steeds binnen... als we thuis zijn staat de deur altijd open en dan gaat hij ook naar buiten. hij doet dan niets binnen. Nu mijn vraag naar jullie toe is wat kan ik nu het beste doen zodat hij snachts niet meer binnen past en kakt? en mss een ideetje zonder bench? owja ik moet er ook bij zeggen dat hij zijn eten ten laatste rond half 7 krijgt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 06, 2010, 21:24:09 » |
|
Laat je hem nadien nog buiten om  ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tamara
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 06, 2010, 21:54:06 » |
|
de deur staat continu open tot 22.30 tot 23.00.. dus das toch wel tijd zat he  en ik beloon hem ook as hij iets buiten doet als ik het zie maar da helpt ook ni echt denk ik 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 06, 2010, 22:00:48 » |
|
Maar dan is hij misschien te druk bezig met jullie? Probeer eens om met hem naar buiten te gaan en als hij het dan doet te belonen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yvy
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 06, 2010, 23:54:44 » |
|
Na het eten buiten laten en meegaan om in de gaten te houden, als hij iets gedaan heeft uitbundig belonen met stem en snoep.
Zelf zou ik de deur niet gans de tijd open laten,want dan zie je niet altijd of hij iets gedaan heeft en heb je er geen controle over. En net voor het slapen zeker en vast buiten laten !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 07, 2010, 00:13:13 » |
|
ivm de deur open laten, ging ik hetzelfde zeggen als van Yvy
Ik begrijp wel dat het handig is, zo in de zomer en zolang het kan... maar in feite helpt dat weinig voor deze winter, want dan ga je dat niet meer kunnen eh.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Oktober 07, 2010, 12:45:27 door dogsfriendly »
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 07, 2010, 11:23:59 » |
|
idem - ik zou er niet op rekenen dat hij/zij uit zichzelf zindelijk is  gewoonte inbouwen ! eten, buitenlaten, slapen, buitenlaten, spelen, buitenlaten...je krijgt snel zicht op wat hij/zij op welk moment 'produceert' en zo blijf je hem/haar voor en blijven ze de rest van de tijd proper
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tamara
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 07, 2010, 16:12:38 » |
|
ja ik ga dat eens proberen bedankt voor de tips
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 08, 2010, 18:54:06 » |
|
Voor 3,5 maand oud is dat eigenlijk vrij normaal. Er zijn pups die al zindelijk zijn maar de meeste niet op die leeftijd. Als hij 's nachts binnen plast en  dan is misschien de nacht te lang om het te kunnen ophouden. Bij sommige pups is het nog nodig op die leeftijd om ergens midden in de nacht nog even op te staan om de pup buiten te laten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 09, 2010, 07:27:28 » |
|
helemaal eens met Els , ik heb hetzelf ook zo met Bamse gedaan als de deur open staat heeft hij waarschijnlijk als hij buiten is andere dingen aan zijn hoofd je moet hem leren plassen en  op comanda das heel gemakkelijk voor later als hij groot is en s'nacht heel laat nog eens mee buiten gaan en s'morgens vroeg extra opstaan hier was het 11 - half 12 laatste keer buiten en s'morgensvroeg liet mijn man hem buiten om 5.30 en dat ging prima idem - ik zou er niet op rekenen dat hij/zij uit zichzelf zindelijk is  gewoonte inbouwen ! eten, buitenlaten, slapen, buitenlaten, spelen, buitenlaten...je krijgt snel zicht op wat hij/zij op welk moment 'produceert' en zo blijf je hem/haar voor en blijven ze de rest van de tijd proper
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tamara
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 11, 2010, 18:51:03 » |
|
ja hier gaan wij pas slapen om half 11 dan gaan ze ook buiten en om kwart oor 6 smorgens laat ik ze ook buiten omdat ik dan gaan werken moet. 2 uur later mogen ze dan weer buiten want dan moet mijn man gaan werken. we hebben ook krantenpapier op de grond gelegt en daar plast en kakt hij wel altijd op. tot nu toe plast hij alleen nog maar binnen dus ik hoop (denk) dat hij het door begint te krijgen maar ik roep nog niet te hard 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 12, 2010, 01:17:41 » |
|
in den tijd met Dixie... hij leerde het ook via krantenpapier... heeft het toch 8 maand geduurd eer hij echt zindelijk was. + soms liet hij nog eens wat vallen als het echt te lang duurde... tegenwoordig kan hij dat redelijk lang uithouden (terwijl wij gaan werken zijn, kan ik niet altijd 's middags naar huis) Ons zeiden ze: je moet langzaam aan minder krantenpapier leggen... de hond legt het enkel daar op... Het is ook aan de eigenaar van de hond om de hond aan te leren dat hij enkel daarop zijn gevoeg mag doen. Bijv elke week een stuk krant minder... en opschuiven naar de achterdeur toe... tot je maar 1 stuk meer over hebt... als hij het enkel daarop doet, altijd flink belonen... en op een dag eens proberen zonder... Lukt dat nog niet meteen, nog eens terugleggen en enkele dagen later nog eens proberen. Tegenwoordig leert iedereen dat aan met een bench... dat zijn de moderne tijden eh
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tamara
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 12, 2010, 18:47:43 » |
|
ja maar het moet ook altijd gaan zonder bench he  we hadden er een van max maar omdat die er ni in ging hebben we die verkocht  ja hij doet dat op het krantenpapiertje en ik leg dat ook altijd voor en aan zijkanten van de muur tot nu toe doet hij het nog steeds op de kranten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 13, 2010, 11:05:12 » |
|
tegen de deur leggen eh... den achterdeur...
en het was geen pleidooi om een bench aan te schaffen hoor, 'k wou daarmee alleen maar zeggen dat niemand nog over 'kranten' wil spreken om er een uitleg rond te geven... ze zeggen meestal meteen: 'schaft u een bench aan'
(en ik vind dat je je eigen keuze moet maken hoe je het aan wil leren)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 13, 2010, 11:14:00 » |
|
de bench heeft er niet veel mee te maken, oplettendheid en aanleren van routine wel...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|