bij mij zitten de honden los in de auto
maarja als je tegen 80 a 120 ergens tegen aan botst is de weerslag waarschijnlijk heel groot
en krijg je dingen zoals hieronder
een hond aan een te lange gordel (of los) die achteraan zit kan makkelijk de chauffeur of bijrijder zijn rug breken bij inslag door de kracht waarmee die naar voor schiet (om te zwijgen over de toestand van de hond zelf....)
als hij de stoelen mist vliegt hij, zonder gordel of bench, door de ruit en zal niet beter af zijn.
het gebeurt dat een hond die los in de auto zit en het ongeluk overleeft toch afgemaakt moet worden indien de mensen vastzitten.
de hond is oftewel in paniek en zal om deze reden de hulpdiensten proberen te bijten, of hij wilt zijn baasjes beschermen en hierdoor kan hulp voor de mens te laat komen. hulpdiensten hebben niet altijd de tijd om de hond te kalmeren.
ook dit heeft mogelijke nadelen bij een ongeluk, dat weet ik, maar gezien naar alles, is het voor hun het veiligste.
ik wilde een soort busje waar de honden in benchen konden zitten
veel veiliger en gemakkelijker vond ik , maar man lief dacht daar anders over dus
werd het een VW Touran daar kunnen geen 5 benchen in zeker niet als je 3 berners hebt
ik heb intussentijd er wel gordels ingemaakt , ik zal dat eens gaan trainen dat ze vastgeklikt worden
straks vakantie in duitsland moeten ze vast in de auto , maar vooral
we moeten uitstappen aan een redelijk drukke weg en ik zie ze met 5 al uit de auto vliegen
veel te gevaarlijk en zeker de 2 jongste luisteren nog geen 100%
dus ik weet wat te trainen