Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vraag i.v.m. voeding: kan verschillende voeding geven kwaad?  (gelezen 459 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sabine
AdviesRaad
Gravertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 30, 2009, 21:02:29 »

--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Vraag i.v.m. voeding: kan verschillende voeding geven kwaad?
Bericht door: Emmanuelle op Oktober 29, 2008, 10:51:29
--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben zojuist begonnen met onze hondjes ook Carnibest te geven.  Daarbuiten krijgen ze ook nog Pro Plan brokjes.
Ik hoorde daar toch veel goeds over die Carnibest, en ja ik had zoiets van: gevarieerde voeding, dat zal wel geen kwaad kunnen zeker  weetniet
We doen het wel zo dat ze een aantal dagen per week carnibest krijgen en een aantal dagen per week brokken.
De ene week zouden we Carnibest willen geven, en de andere week Duck. Van maandag tot woensdag of donderdag steeds vers en het weekend brokken.
Maar nu vroeg ik mij af: is daar iets mis mee?  Kan dat ergens voor kwaad?
Ik wil altijd wel het beste doen, en het is absoluut niet bekend wat het beste is. Mensen die brokken geven vinden brokken het beste en diegenen die Carnibest geven Carnibest.  Maar 'k vroeg me gewoon af of dat nadelen heeft van verschillende voeding te geven  weetniet
Ik zie er wel het voordeel in dat ze tegen wat tegenkunnen, dat we brokken kunnen geven als er niets uit de diepvries ligt, ...
Graag jullie mening  wink

Titel: Re: Vraag i.v.m. voeding: kan verschillende voeding geven kwaad?
Bericht door: Riet op Oktober 29, 2008, 10:54:48

Ik zie daar geen graten in  wink
Mijn principe is dat je je honden het eten geeft binnen je eigen mogelijkheden (grote diepvries of niet, tegen bloederig vlees kunnen of niet...).
het enige wat voor mij belangrijk is, is dat ze gezond zijn.

Bericht door: Emmanuelle op Oktober 29, 2008, 10:57:41

Citaat van: Riet op Oktober 29, 2008, 10:54:48
Ik zie daar geen graten in  wink
Mijn principe is dat je je honden het eten geeft binnen je eigen mogelijkheden (grote diepvries of niet, tegen bloederig vlees kunnen of niet...).
het enige wat voor mij belangrijk is, is dat ze gezond zijn.

Ja we hebben niet zo'n grote diepvries, vandaar dat we ook zeker brokken willen blijven geven anders moet ik om de 5 voeten winkels aflopen en voor Carnibest is dat niet zo simpel.
En ik weet ook zo dat ik het zeker eens ga vergeten uit te halen, dan wil ik ook graag nog brokken willen blijven geven.
Dat bloed, mja, zo smakelijk vind ik dat ook niet maar dat went wel denk ik dan  grijns

Maar daarmee vroeg ik me ook af of dat wel zo gezond is om verschillend voer te geven. Dat hoor je toch niet veel  hihi

Bericht door: Riet op Oktober 29, 2008, 11:00:35

Ik denk dat er hier meer zijn die én brokken én duck of zoiets geven.
Maar het zijn alleen de mensen die overtuigend voor- of tegenstander zijn van iets die veel lawaai maken  wink

Bericht door: Emmanuelle op Oktober 29, 2008, 11:15:25

Citaat van: Riet op Oktober 29, 2008, 11:00:35
Ik denk dat er hier meer zijn die én brokken én duck of zoiets geven.
Maar het zijn alleen de mensen die overtuigend voor- of tegenstander zijn van iets die veel lawaai maken  wink

Ja da's waar  hihi

Bericht door: binno op Oktober 30, 2008, 09:36:40

Heb dat vroeger lange tijd gedaan, zowel brok als versvlees, en nooit problemen mee gehad.
Nu krijgen ze al een paar jaar enkel vers (vroeger Duck, tegenwoordig Carnibest) en zelf samengesteld, behalve Snow die de laatste tijd heel moeilijk wordt met eten.
Hij krijgt nu 's morgens geregeld terug brokjes omdat hij soms anders helemaal niks wil eten, en 's avonds vers en da's geen enkel probleem.

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 30, 2008, 10:13:33

Ik vind als ge mengelt dat het effect van uw voer verdwijnt ... dan heeft het gene zin dat je dit of dat koopt...

Bericht door: binno op Oktober 30, 2008, 10:30:43

Citaat van: Sheltiefun op Oktober 30, 2008, 10:13:33
Ik vind als ge mengelt dat het effect van uw voer verdwijnt ... dan heeft het gene zin dat je dit of dat koopt...

daar ben ik het ook wel mee eens!

Bericht door: NiQi op Oktober 30, 2008, 10:40:54

wat bedoel je hier met effect? bedoel je dan het voorkomen van huidproblemen, darmproblemen en die dingen of?

Bericht door: biegel op Oktober 30, 2008, 10:50:34

zou dat effectief zo zijn? ze hebben dan toch van allebei de voedingsstoffen  weetniet

als je nu bv 's morgens Duck zou geven en 's avonds brokken (of andersom) is dat dan bv beter?
of om de dag  weetniet

Bericht door: binno op Oktober 30, 2008, 10:58:37

Ik zie het eerder zo...
Als je vers geeft omdat je dat gezonder vindt, vanwege bvb weinig of geen granen, omdat het niet verhit is, geen toevoegingen enz...
-al dan niet omdat je hond daar problemen mee ondervond of gewoon omdat je daar zelf achterstaat-
dan doe je die voordelen grotendeels teniet door toch nog deels brok te voeren weetniet

Bericht door: biegel op Oktober 30, 2008, 10:59:27

ja, da's wel waar ja, als je het voor een specifiek doel geeft zou ik het ook niet mengen  neen

Bericht door: els op Oktober 30, 2008, 11:02:22

Ik merk dus weinig aan onze honden navenant hun voeding hoor  weetniet

Heb eens een periode 'High Energy' gegeven aan Elbee omdat daar toch redelijk intensief mee getraind wordt ... zag geen verschil.

Ik wissel bij Zohra en Fifi regelmatig van brok omdat ik veel eten won met Elbee ... zie geen verschil (hooguit wat meer of minder stoelgang)

Ons vader had voor Laika onlangs iets meegebracht van de Colruyt - dat heb ik wel weggekieperd want ze gaf dat over ...

Maar anders ?

Onze honden zijn allemaal gezond en fit - ik zie geen enkele reden om iets aan hun voedig te veranderen zolang ze geen specifieke behoeftes hebben (medisch gezien).

Bericht door: biegel op Oktober 30, 2008, 11:05:49

ja, zo redeneer ik feitelijk ook
bij Dancer zijn we moeten overschakelen op light omdat ze te zwaar geworden was door de castratie
en Frenchman krijgt extra grote brokken omdat die anders te snel eet
maar het blijft wel bij hetzelfde merk  thumbsup

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 30, 2008, 11:27:59

Ik bedoel als je twee soorten geeft, hoe weet je dan op welke soort jouw hond het goed doet ?

Voor de rest volg ik Binno ...

Bericht door: els op Oktober 30, 2008, 11:29:15

Awel bij ons doen ze 't goed op hun brokken met als dessert een snee Duck  hihi

Bericht door: greatballsoffire op Oktober 30, 2008, 01:12:57

Bij ons krijgen ze brokken en dan wordt daar ook soms Nature Diet bijgedaan.
Of, we bakken paardenvlees of kip en voegen dat erbij.
Tot nu toe geen problemen ermee.
Wel houden we ons aan ons merk brokken . Als we tevreden erover zijn .Ttz : onze honden doen het er goed op dan veranderen we niet.
Veranderen de producenten hun produkt en zien we dat de honden het er niet meer goed op doen dan gaan we op zoek naar een ander merk.

Rita heeft jaren aan haar honden een mengeling geven van Duck, Advantage Brokken en rijst met groenten van Duck.
Ze hadden daar geen problemen mee.
Alleen haar Rottweiler mocht geen brokken hebben en kreeg alleen Duck en die rijst met groenten van Duck erbij.

Doe je het om medische redenen dan is dat anders.Zoals bvb Rita met haar Rottweiler.

Geef je het samen en doen ze het er goed op dan is er vgs mij geen enkel probleem.
Doen ze het er niet goed op dan is het kwestie van uitzoeken op wat ze het wel goed doen.

Bericht door: Zorrathello op Oktober 30, 2008, 04:48:52

Dit is mijn reactie in een anderen topic over hondenvoer :Ik heb al meer dan 30 jaar honden. Geef de ene keer dit dan weer iets anders de brokken of Dinner van de Aldi of tegenwoordig Brekkies Excell rund en groenten van Colruyt, vroeger de Witte Produkten van de GB of merk van de Delhaize. Zij  die mijn honden kennen weten dat ze supergezond, levenslustig en aktief zijn zelfs mijn oudje van bijna 15 jaar is nog nooit naar de DA gemoeten (voor ziekte). Ik vraag mij af of al die supplementen en dure voeding eigenlijk wel hun geld waard zijn. Mijn DA probeert mij ook regelmatig Hills te verkopen maar waarom zou ik, ik ben ervan overtuigd dat in de goedkopere merken ook alles zit wat een gezonde hond gezond kan houden. Ik heb het natuurlijk niet over honden die een of ander gezondheidsprobleem hebben. Mijn honden krijgen wel heel regelmatig rauwe groenten, raar of zelden vlees.

Daarbij wil ik nog zeggen dat ik een beetje bang ben om eetproblemen te creëren als ze de ene dag iets krijgen wat ze lekkerder vinden dan de vorige dag. Nu eten ze alle drie goed, ze zijn altijd superenthousiast als het etenstijd is en hun eten is op 5 minuten op . Ik ben van mening dat er in de droge brokken alles zit wat ze nodig hebben en dat, als je honden met een bepaalde voeding fit en gezond zijn, er geen enkele reden is om te veranderen.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: