Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Plassen in huis  (gelezen 1346 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: September 18, 2010, 13:40:27 »

We schrijven donderdagavond, 16 september 2010

Moeder kwam me halen omdat ik in het gips zit, om te gaan wandelen met de hondjes. Wandeling ging niet snel vanwege de gipsperikelen rond m'n rechtervoet.
Na de wandeling besloten we nog wat te gaan drinken en daarna brengt moeder mij terug naar huis.
Moeder stopt aan de achterzijde van ons huis, waar ik ondertussen uitstap (met krukken) en het poortje van de tuin openzet. Mama laat mijn hondjes eruit springen en ze lopen naar de achterdeur. Nuka moet blijven zitten, want mama had niet de intentie te blijven. Ondertussen zijn mijn honden naar binnen gelopen, vol genot wachtend op hun avondmaal. Hans vraagt aan m'n moeder of zij niet wil blijven eten? Ze hapt toe en laat Nuka in volle spurt naar de achterdeur lopen, alwaar ze naar binnen loopt... en een plasje achterlaat in de gang. Hans had het gezien en heeft de boel opgeruimd.
Wij dachten: achja... van de snelheid naar binnen, de tijd niet genomen om te plassen, vliegt het er binnen dan maar uit. Geen nood.

Later, kijken ma en ik naar ons geliefdkoosde zeepserie Thuis... Bij ons aan de zetel op het tapijt, ligt aan elke kant van de salontafel een pluchen mat waar de hondjes op slapen. Ik streel Dixie, terwijl ik in de zetel zit- lekker met de voetjes de lucht in - en Chucky drentelt elders wat rond... plots zegt mijn moeder: "Ah godverdomme, nu heeft ze toch wel op de mat geplast?" ze jaagt Nuka weg, loopt zelf naar de keuken... dept het kussen en laat Nuka naar buiten.

Moest ze nu zo dringend?
Of... was ze 'kwaad' omdat zij pas als laatste naar binnen mocht. Heeft zij haar stempel willen drukken op dat feit?
Heeft zij willen laten weten aan mijn honden dat het ook HAAR woonst is en dat zij dus rekening moeten houden met haar?

"Mij zomaar in de wagen achterlaten... en als laatste pas naar binnen, terwijl ik toch wel meer ben dan jullie twee samen, ouwe bokken..."

zoiets?

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
yvy
Snuifdooske

« Antwoord #1 Gepost op: September 18, 2010, 18:17:16 »

Heel goed mogelijk,want anders doet ze dat wel niet bij jullie(denk ik toch) en het is toch niet de eerste keer
dat Nuka bij jullie komt veronderstel ik.
Ofwel wil ze haar stempel drukken,is ze zenuwachtig of gestresseerd,maar 'kga toch voor het eerste.
Aleja,da's toch mijn bescheiden mening erover en wie ben ik.......... weetniet

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Zorrathello
dikkopske

Geslacht: Vrouw

ik hou van jou

« Antwoord #2 Gepost op: September 18, 2010, 19:05:44 »

Ik denk toch niet dat een hond met vertraging wraak gaat nemen hoor en zelfs niet dat ze überhaupt wraak nemen. Ben je zeker dat ze fysiek niets mankeert? Baarmoederproblemen, urinebuisproblemen of andere?
Het zou ook kunnen dat de hond last heeft van een "te slappe afsluitspier" in de blaas. Dat komt nl.wel eens voor bij gesteriliseerde teven op hogere leeftijd.
Ik weet niet of de hond last heeft van overgewicht maar dat zou ev. ook een oorzaak kunnen zijn.
« Laatste verandering: September 18, 2010, 19:10:01 door Zorrathello » Gelogd

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #3 Gepost op: September 18, 2010, 21:30:23 »

ze is hier al vaker geweest en heeft het nog nooit gedaan...

ofwel gaat ze mee met ons, meteen naar binnen
ofwel komt mama langs met Nuka, komt ze meteen naar binnen

We hebben haar nog nooit achtergehouden zoals nu...

Ze zou dan toch wel vaker een plasje laten in huis, als ze met zo'n gezondheidsproblemen zat? denk

Nuka is 4 jaar.

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #4 Gepost op: September 19, 2010, 10:25:03 »

Ach, het is mss eenmalig en had ze net die dag wat irritatie aan haar loodgieterij.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: September 19, 2010, 20:08:08 »

Kan ook wat stress zijn inderdaad. Even in het oog houden.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: September 19, 2010, 22:00:04 »

Afwachten of het een eenmalige gebeurtenis is of niet.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #7 Gepost op: September 21, 2010, 15:44:22 »

Citaat
Wij dachten: achja... van de snelheid naar binnen, de tijd niet genomen om te plassen, vliegt het er binnen dan maar uit. Geen nood.

Denk toch ook dat het zoiets is - in 2 keer misschien omdat ze ergens ook wel wist dat 't niet helemaal juist was  weetniet

benieuwd of het nog gaat voorvallen  denk

Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #8 Gepost op: September 28, 2010, 14:32:45 »

Gewoon afwachten of het nog eens gebeurd.

tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 11, 2010, 18:51:34 »

en hoe is het hier gesteld?
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 12, 2010, 01:14:33 »

awel, intussen heeft ze het verleden week weer gedaan... plasje op een kussen... ander kussen dan de vorige maal...
En toen hebben wij haar bij haar thuis opgehaald omdat Nuka's baasje niet kon gaan wandelen.
Dus toen kwam ze ook gewoon bij ons thuis binnen (via de voordeur)...

wat we wel raar vonden is dat ze haar plas terug oplikte... denk

vandaag is ze hier terug geweest... samen met haar baasje (Rita opt forum) en nu deed ze niets...

ze sprong mee met de andere hondjes uit de wagen, recht naar binnen...

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: