Borderfan
Deugenietje
Geslacht: 
A woman's best friend is her Border Collie!
|
 |
« Gepost op: September 08, 2010, 16:55:18 » |
|
Situatie op 16 mei 2010 Hinta wil 's morgens niet goed eten. Ze volgt me dan niet tot in de kennel. Ik moet haar dan roepen. Daarnet wilde ik haar eten geven en ze kwam me weer niet achterna. Toen ik haar riep kroop ze direct in haar slaaphok en bleef daar in liggen. Maar toen ik haar riep kwam ze er wel uit, maar dan wilde ze uit de kennel. En ze was heel onderdanig. (Oortjes plat naar achteren en lage houding) Ze had echt zo'n houding die ze altijd aanneemt als ik boos op haar ben geweest. Ik moet wel zeggen dat ik me er al enkele keren druk om heb gemaakt als ze eens niet wilde eten. Het is wel zo dat ik haar geleerd heb van te wachten voor het eten tot ik zeg 'Pak het'. Nu heb ik zo de indruk dat ze twijfelt of ze wel mag eten. Na 10 minuten neem ik het eten weg. Maar ik speel steeds eerst met haar en geef haar dan eten. Nu weet ik even niet goed wat ik moet doen. Het vreemde is dat ze 's avonds zonder aarzelen begint te eten. Ik heb haar toen een tijdje 1x per dag eten gegeven, maar ze werd veel te mager. Situatie 08-09-2010 Hoi Sinds kort at Hinta probleemloos 2x per dag haar eten op, tot vandaag... Gisteren lag ze wel veel in haar slaaphok, maar ze was nog heel levendig. Vandaag ging ik haar echter eten geven en ze kroop in haar slaaphok. Ik riep haar en heb haar gewoon laten doen en ze begon te eten. Hinta was wel eventjes aan 't twijfelen, maar ik ben niet boos geworden. Daarna ging ik kijken of ze alles op had. Maar ze had de helft laten liggen. Ik heb haar dan een beetje verwend door haar wat brokken uit m'n hand te laten eten. En heb, omdat ze ze dan wel at, wat brokjes op de grond gelegd. Maar ze at met lange tanden. Ze krijgt nu ongeveer zo tussen de 100 en 125 gr. per dag bij elke maaltijd. Maar ik durf haar niet goed terug 1x per dag eten te geven. Ze werd toen veel te mager. Wat zou ik nu doen? Ik weet het echt niet meer. Dan gaat het weer weken goed en dan eet ze weer niet. Iemand een idee?
|
|
|
|
« Laatste verandering: September 09, 2010, 17:05:08 door dogsfriendly »
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: September 08, 2010, 17:10:35 » |
|
Ik zou me niet direkt zorgen maken en zien hoe ze de volgende dagen gaat reageren misschien spelen haar hormonen haar parten of voelde ze zich niet goed , iets slecht gegeten of iets anders misschien
als wij ons niet lekker voelen eten we ook minder en als we wat ziekjes zijn kan dit ook wel een aantal dagen aanhouden
Gino , mijn Aussie laat ook wel eens een bak eten staan en meestal ook s'morgens ik pak hem gewoon af dan en hou hem in het oog of hij niet te mager word , s'avonds krijgt hij zijn normale porsie en die eet hij wel netjes op
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tamara
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: September 08, 2010, 18:50:08 » |
|
idd ik denk dat honden altijd wel een paar dagen hebben dat ze zich minder voelen en dan ook mlinder gaan eten.. en anders eens wat natte voeding proberen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: September 08, 2010, 20:13:44 » |
|
Het valt soms voor dat Dixie er ook geen zin in heeft. Hebben wij ook al met 'voederen' geprobeerd... dat gaat goed zolang je ze blijft geven...
Dan eens voeding veranderd. Andere brokken... dat ging goed zolang hij daar zin in had. En dan zijn we gewoon over geschakeld naar brokken én Duck samen.
Er zijn er genoeg die op hun achterste poten gaan staan om te zeggen hoe slecht dat wel niet is... maar mijn Dixie eet nu tenminste zijn brokken mee op.
Soms gieten we er es wa soep over... (koud) of mengen we er yoghurt door...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: September 08, 2010, 20:35:43 » |
|
Goed in de gaten houden of ze zich niet goed voelt, kunnen inderdaad opspelende hormonen zijn. Zeker geen druk zetten, Kobbe is ook groot geworden als slechte eter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: September 08, 2010, 20:53:22 » |
|
ja hoe meer aandacht je eraan geeft hoe erger het wordt ik zou het even aankijken, gewoon eten geven, eet ze het niet dan haal je het gewoon weer weg, niet pushen als je er iets anders zou bijdoen, doe dat dan voordat ze het geweigerd heeft, anders gaat ze snel doorhebben wat ze moet doen om iets anders te krijgen ze is niet per toeval schijnzwanger? dan kunnen ze ook wel eens moeilijk doen met eten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Borderfan
Deugenietje
Geslacht: 
A woman's best friend is her Border Collie!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: September 08, 2010, 21:09:15 » |
|
ze is niet per toeval schijnzwanger? dan kunnen ze ook wel eens moeilijk doen met eten  Bij mijn weten is ze niet schijnzwanger. Ik ga het gewoon even aankijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fiep
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: September 09, 2010, 09:51:08 » |
|
Onze Stitch eet ook zo slecht. Wij laten zijn brokken de hele dag staan. Soms eet hij ze direkt op, meestal niet. Dan doet hij er de hele dag mee. 's Avonds krijgt hij Duck en dat eet hij wel direkt op. Ik heb wel de indruk dat hij pas 's middags honger krijgt. Ik heb zo nog een hondje gehad dat pas vanaf 's middags wilde eten. Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken. Je moet je gewoon een beetje aanpassen aan haar ritme.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tamara
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: September 09, 2010, 14:34:27 » |
|
als ze eraan kan en ze heeft echt honger , dan gaat ze wel gaan eten vermoed ik 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: September 09, 2010, 14:46:43 » |
|
Elbee heeft dat soms 's avonds  - eten gaat dan gewoon weg, krijgt ook geen Duck dan. Maar is wel nog nooit in die mate geweest dat hij ervan vermagerde... Dat van pas beginnen met eten na toestemming heb ik hier ook maar afgeschaft - ik vind dat ook meer nadelen hebben dan voordelen. Jussi heeft soms ook niet veel zin in zijn brokjes, we doen er dan een klein beetje water bij...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: September 09, 2010, 17:04:44 » |
|
Bij Chucky was dat aanleren dat hij moet wachten met eten, dan weer wel nodig. Nu doen we het wel niet meer, maar als ie toch nog eens te snel naar zijn pot vlamt, zet ik de rem er wel op.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ziggy
Ploeteraartje
Geslacht: 
www.dogvision.be
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: September 09, 2010, 19:31:22 » |
|
ik laat ze hier ook wachten tot ik de beker netjes in de bak heb gekapt voor ze mogen beginnen. anders vliegen de brokken door de lucht, of zouden ze alles op hun weg mee op hebben ik heb hier 3 zeer goede eters zitten.
momenteel heb ik 1 slechte eter in huis, mijn logé. die wil dan niet eten en er staan 3 hongerige wolven op zijn brokjes te azen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: September 09, 2010, 21:06:14 » |
|
momenteel heb ik 1 slechte eter in huis, mijn logé. die wil dan niet eten en er staan 3 hongerige wolven op zijn brokjes te azen awel, ene keer voorhad dat Dixie merkte dat wolf Chucky stond te azen... at hij snel alles op  Meestal merkt ie dat niet. Hoe vaak wij Chucky niet moeten tegenhouden... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: September 09, 2010, 21:14:54 » |
|
Hier krijgen ze zowieso maar 1 keer per dag eten, eten ze dan niet dan hebben ze die dag geen eten. Maar ze krijgen hier vers, dus 1 dag niet eten kan makkelijk de volgende dag gecompenseerd worden door dubbel te geven, wat met brok moeilijker is natuurlijk. Als je ze 1 maal per dag eten geeft, dan geef je waarschijnlijk de helft minder dan? Ik weet niet hoe het met brok zit, maar als je met vers normaal 2 maal per dag eten geef en dan een dag eens 1 maal dan geef je de hele dagportie op die 1 maal dus afvallen doen ze dan niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alcoppe
pikkediefje

Geslacht: 
Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: September 09, 2010, 21:34:43 » |
|
Indien Ceddie of Danté niet eet, zijn ze dood-, doodziek. Jammer genoeg houden ze ook er van dingen die wij zelf ook graag lusten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|