--------------------------------------------------------------------------------
Titel: moeilijke slaper
Bericht door: Jasperke op Januari 31, 2008, 08:31:44
--------------------------------------------------------------------------------
Onze cocker spaniel heeft nooit problemen om te gaan slapen ... tegen tien uur savonds ligt ie soms al op zijn mat te snurken ... maar smorgens vroeg is hij er bij het krieken van de dag al bij .. soms om vier uur, soms om vijf uur .. als we geluk hebben om zes uur ... hem laten blaffen is niet onmiddellijk een oplossing want echt ... twee uur later zit ie nog te blaffen ... opstaan en kwaad zijn op de hond heeft slechts een half uur effect ... hem in zijn bench laten liggen en zelf in de zetel liggen is de meest doeltreffende oplossing, maar niet ideaal voor ons ... bijna alle mensen rond ons heen (vrienden, mensen van de hondenschool, da, ...) raden aan om hem in zijn bench bij ons op de kamer te leggen ... maar dat zien wij echt niet zitten ... slapen er dan zoveel honden op de kamer ?
Titel: Re: moeilijke slaper
Bericht door: alessandraak op Januari 31, 2008, 08:34:55
Mijn hondje eigenlijk wel. Ik heb hem gewoon graag bij mij. :love5: 'k zou niet weten hoe je dat kan oplossen, eigenlijk..
Bericht door: Riet op Januari 31, 2008, 10:14:16
Die van mij zijn meestal zo vriendelijk van te wachten tot ik op ben vooraleer ze lawaai maken

Bij mij slapen ze niet op mijn kamer anders krijg ik te horen dat ik ze teveel verwen

Bericht door: greatballsoffire op Januari 31, 2008, 10:37:24
Hier slapen er ook op de kamer.Maar, omdat we het willen ,niet omdat ze teveel lawaai maken.
Wij raden de mensen met een pup ook altijd aan om de pup de eerste weken bij hen te nemen, in een bench .Zo hoor je altijd als de pup moet en voelt hij zich niet alleen en verloren .
Persoonlijk zou ik liever de hond bij me nemen en een nachtje doorslapen dan er iedere dag van 4 uur uit te moeten. Vroeger moest ik er iedere dag om andere redenen om 5uur uit en,had ik die reden in een bench in mn kamer kunnen plaatsen om eens wat langer te slapen had ik het gedaan.

Je kan altijd proberen en naargelang hij rustiger wordt de bench beetje per beetje verder te plaatsen om hem dan daar te laten staan waar je hem eigenlijk wil.
Ja,ik heb zoiets van:wat vind je het belangrijkste ? Je slaap of het principe van je hond niet op de kamer te willen houden.

Bericht door: Dogsfriendly op Februari 01, 2008, 07:28:49
hoe heb je hem als pupper de pup opgevoed?
telkens hij jankte/blafte opgestaan en uitgelaten? ... alé, dat is ergens wel normaal, maar op een bepaald moment zal de klik er zijn geweest => ik maak lawaai => baasje komt

dus zou je die klik nu moeten wegkrijgen... door er bijv in je verlof aan te werken ...
Door hem bijv te laten blaffen, ook al doet hij dat twee uur lang... maar dan opbouwend... hem leren dat blaffen niet het gewenste resultaat geeft... door dus niet meteen op te staan en hem meteen zijn gedacht te geven.
Bericht door: binno op Februari 01, 2008, 10:44:11
Helemaal eens met DF.
En als je ongeveer weet wanneer hij begint te blaffen, probeer hem dan vóór te zijn en laat hem er eventjes uit voor een plasje en een kakske.
En probeer dat tijdstip dan stilaan wat op te schuiven tot hij stil blijft tot het 'normale' uur dat je zou opstaan.
Bericht door: Petalouditsa op Februari 01, 2008, 12:48:28
Ben het ook eens met DF en Binno..
Even doorbijten, zal wel lukken hoor!
Bericht door: greatballsoffire op Februari 01, 2008, 04:49:25
Citaat
telkens hij jankte/blafte opgestaan en uitgelaten? ... alé, dat is ergens wel normaal, maar op een bepaald moment zal de klik er zijn geweest => ik maak lawaai =>
Iedere pup die hier binnen komt komt op de slaapkamer te staan. In een bench .Als hij jankt eruit en er mee naar buiten gaan.
En, neen, geen enkele van al onze honden (en het zijn er toch wel wat

) heeft een blafgedrag ontwikkeld op die manier.
Beetje bij beeje werden de periodes voor ze jankten langer en werden de nachten beetje bij beetje langer voor ons .Tot ze een nachtje door sliepen. En, verder nooit geen problemen gehad en met de pups van onze puppekopers zijn er ook geen problemen.
Misschien is hij bang voor iets ?
Radio laten spelen kan hem een gerust gevoel geven. Hij hoort stemmen en voelt zich niet alleen.
Een DAP verdamper of halsband gebruiken om hem rustig te laten worden. Te verkrijgen bij apotheek of dierenarts.
Bericht door: biegel op Februari 02, 2008, 12:17:31
onze fokker raadt haar "klanten" niet aan de hond mee op de slaapkamer te nemen, ze laat er natuurlijk iedereen vrij in maar vaak moet de hond als hij eenmaal te groot wordt toch apart of buiten en dan weet het dier niet wat er gebeurt, of komt er een tweede hond bij en dan is de slaapkamer te klein

Dancer heeft direct doorgeslapen tot wij opstonden, Frenchman niet, dat heeft veel langer geduurd. Heel vervelend, maar we hebben het gedaan zoals DF zegt: langzaam de tijd verschoven, elke dag een beetje langer en nu maken ze geen van beiden er een punt van hoe laat wij opstaan, of het nu 6 uur 's morgens is of 10 uur in de voormiddag, je hoort ze niet :winkthumb:
Bericht door: greatballsoffire op Februari 02, 2008, 07:18:34
Met aanraden om mee te nemen op de kamer bedoelen wij niet dat de hond voor de rest van zn dagen op de kamer moet slapen hé.
Zou hier ook moeilijk zijn moesten ze allemaal op de kamer blijven slapen hebben dan konden wij er zelf niet meer in.

Wij raden het aan tot ze het gewoon zijn en dan kan de bench verplaatst worden.Of kan de hond op zn plaatsje te slapen gelegd worden waar het baasje het wou. Dit is hoop en al 3,4 ten meeste 5 dagen .En, dan kan de hond met zn bench op zn nieuwe plaatsje staan of slapen op het plaatsje die de mensen voor hem gekozen hebben.
Dat doen wij ook en dat geeft geen moeilijkheden , maar, is wel makkelijk zowel voor de hond als voor het baasje. Geen jankende pup de eerste dagen, of een ongelukkige pup. Als hij begint te janken dan wordt hij gesust (niet uitgehaald hé)en weet hij dat er iemand is en voor het plasje en het hoopje ben je ook altijd op tijd. En, het pupje is heel vlug proper.Ik zeg niet dat het moet, maar, het geeft wel goede resultaten.
Het pupje voelt zich veilig en slaapt vlug door.
Ieder doet natuurlijk wat hij wil, maar, voor de pup vind ik het beter, heb het van mn 1ste hondje gedaan, ook op aanraden van de fokster en naar wat ik gelezen had.En, we geven de tip door.Doen de mensen het niet , dat is dan ook hun vrijheid.
Zelf ben ik van mening.Wat je zelf als iets goeds hebt ervaren dan kan je dat meegeven aan de mensen, en, de mensen zijn nog altijd vrij om het te doen of niet.
1 vrouw zei dat ze het niet wou.Hij moest beneden blijven.Resultaat.Hij heeft er wel mogen slapen en mag nu doen en gaan waar hij wil 's nachts.Ze laten hun sk deur open en heeft hij zin om bij hen te slapen dan doet hij dat en anders slaapt hij wel ergens anders in het huis.

Deze die nu bij ons op de kamer slapen ruien niet , dus geen haar van hen in de kamer. :handjes:
Bericht door: Ziggy op Februari 07, 2008, 03:28:15
in het begin bij onze pup sliep ik naast de bench en liet hem uit wanneer hij zachtjes piepte. Het is nooit zover gekomen dat hij blaftte of janktte.
enkel smorgens als hij wat ouder werd. In het weekend werden we dan rustig wakker, Ziggy lag bij ons, we babbelden wat enz... en de jongste dan alleen in zijn bench op de gang... dat zag hij niet zitten. En begrijpelijk.
We hebben hem dan ook in een mand laten slapen en sindsdien geen kik meer.
Nu slapen ze beiden waar ze willen, in 1 van de manden, op de zetel of bij ons op bed. (wel enkel op 'hun' stuk.)
Ivm jullie cocker...misschien savonds meer activiteit geven dat hij langer slaapt?
Verder zou ik op dat blaffen ook niet ingaan. Volgens mij dooft dat gedrag uit als het niet beloond wordt
Een hond is en blijft een roedeldier, dus gescheiden zijn van de roedel kan angstaanjagend zijn.
Misschien kan je proberen de bench eerst op je kamer te zetten, vervolgens op de gang terwijl de deur openstaat, dan met de deur toe en vervolgens nog verder?
Bericht door: marij op Februari 07, 2008, 07:28:29
melly heeft zijn eerste nachten ook in een bench naast ons bed doorgebracht en werd om de paar uur buiten gezet kreeg een beetje eten (beetje brood in warm water)en dan weer in de bench met warm kersepitkussentje en speeltje dat nog van bij de kweekster kwam ;hij had dus niet de kans om veel te janken want wij maakten hem eigenlijk wakker en niet omgekeerd

de tijd dat wij hem wakker maakte verlengden we altijd wat en na ongeveer een kleine week hebben we de bench in de woonkamer gezet en kon hij al ongeveer vier uur doorslapen, hij heeft nooit drama's verkocht en was dat heel snel gewoon.
hij heeft ook 'nachts nooit in zijn bench gedaan (en maar een paar keer overdag in heel zijn loopbaan)
ik daarintegen heb het er nog elke avond moeilijk mee om hem achter te laten.

mijn vorige hond sliep in bed onder de lakens want die had altijd koud maar echt handig was dat niet;ik ben dikwijls wakker
geworden van de pijn in mijn rug of omdat ik echt in een onmogelijke positie lag, een slapende hond van die grootte (was een dobbervrouwtje)kan nogal wat terrein veroveren

om dan nog maar te zwijgen van de manier waarop ze me elke ochtend wakker maakte

ze haalde het donsdeken weg en ging dan aan onze benen krabben al blaffend :roll:
dus om bovenvermelde situaties en andere te voorkomen en ook om de rangorde te bevestigen slaapt mijn melleke dus beneden alleen in zijn benchke maar hij heeft daar geen probleemkes mee want als we wat langer opblijven dan anders trekt hij zelf zijn bench in met zo'n smoel van "doet licht nu maar uit ze " :saywhat?
Bericht door: Linsey op Februari 17, 2008, 12:01:58
In het begin sliep Kai ook op mijn kamer in een bench, telkens hij jankte liet ik hem naar buiten. Op 9 weken oud sliep hij al de hele nacht door, soms was dat zelfs langer dan 8uurs.
Toen hij wat ouder was heb ik hem eerst in de garage gezet met bench, maar omdat het daar in de winter te koud werd is hij met de bench naar de gang verhuist.
Als ik wat langer opblijf, dan begint Kai al aan de deur van de gang te janken om in zijn bench. Hij slaapt ook heel lang door. En als hij heel vroeg uit zijn bench moet zoals vrijdags soms om 4.15u, dan moet ik hem er bijna uittrekken. Als ik dan om 5u ben vertrokken, gaat hij weer aan de deur janken om terug in zijn bench te willen. Mijn moeder laat hem er dan terug in en dan slaapt hij meestal terug door tot 10u zoiets. Dus Kai is altijd een goede slaper geweest

Het was met Kai de bedoeling dat hij op mijn kamer bleef, Lotje slaapt op mijn bed en Kai zou dan in zijn bench op mijn kamer slapen. Maar daardoor was de rangorde wat verstoort, Kai aanvaarde niet dat ik hoger stond en Lotje aanvaarde niet dat Kai op mijn kamer sliep. Dus daarom dat Kai beneden slaapt en de problemen werden minder.
Kai heeft wel een tijdje gejankt toen hij overdag in zijn becnh moest toen hij wat ouder al was, heb ik gewoon genegeerd en hem dan beloont als hij stil was. Hij had snel door dat hij met janken niets bereikte en dat gedrag doofde al snel uit