Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De reden van de hondennaam die jou hond nu draagt (of toen droeg)  (gelezen 2264 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: September 04, 2010, 15:42:40 »

Aan hondennamen hangen betekenissen...

bijv Jussi is een rockzanger of is de hond uit Wallander

of Dixie is een jazz-genre...

maar je gaf de hondennaam niet altijd 'daarom'. Meestal heb je een eigen reden om die hond zo te noemen...

Waarom heette Fredje Fredje en heet Barney Barney
Waarom heet Kai Kai en Lotje Lotje
Waarom heet Zita Zita en Hoska Hoska?

...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
yvy
Snuifdooske

« Antwoord #1 Gepost op: September 04, 2010, 16:26:59 »

Ja jong wij hebben onze Hoska en Zita gewoon zomaar een naam gegeven.

Alhoewel bij Hoska was het wel een andere reden.
Met name dat Hoska een stamboom heeft en wij hadden via Hubertus gezien dat het nu met de beginletter H
moest zijn.
Daarom wij zitten zoeken voor een hondennaam met de "H" en zo zijn we gewoon bij Hoska terecht gekomen.
Maar nu zijn we er nog niet;zoals jullie weten hebben wij Hoska opgehaald in Duitsland en is ze dan ook van daar afkomstig,maar wat we wel niet wisten,dat daar de hondsnaam gekozen word met de letter volgens het aantal worpen dat de moeder reeds heeft gedaan.
En omdat Dana Von Oranienstein haar 5e worp was,moest het dus met de letter "E" zijn en zo zijn we akkoord
gekomen met de fokster dat zij de naam "Estelle" zou krijgen(officieel dan wel).
Alé om het verhaal kort te houden hihi noemt Hoska in feite  "Estelle-Hoska",maar wij hebben dan ook gevraagd aan de fokster om onze pup,voor de tijd dat ze daar was,aan te spreken met Hoska.

'Khoop da ge het een beetje begrijpt  krab

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #2 Gepost op: September 04, 2010, 17:54:25 »

Lotje noemde al Lotje en dat is dan zo gebleven. Kai komt van Kai zijn stamboomnaam, vond ik makkelijke naam en dus ook zo gebleven. tonge Dino is genoemd naar Dino van de Flintstones omdat het mij altijd aan een leeuwhondje doet denken en die naam past echt perfect bij hem tot het keffende van de Flinstones Dino toe bang Ik noem hem meestal trouwens niet Dino, maar Dientje of Dien. tonge
tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #3 Gepost op: September 04, 2010, 18:04:36 »

de naam max is gegeven oor mijn wederhelft wink het was kort maar krachtig winkt
en Dayco die naam  kwam zo in me op
altijd leuk hondennamen zoeken blij
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: September 04, 2010, 18:18:40 »

Fredje was een klein venteke maar met een heel grote mond. Als die iets wilde hoorde ge het wel. Van dag 2 (dag 1 was ie nog te bang) af al was dat karakterke te merken. En hij deed me daardoor denken aan Fred Flinstone, dus heb ik hem Fredje gedoopt.
Daarna kregen we ons cairntje die in het asiel de naam Terrie gekregen had (Terrie van Terrier), maar die luisterde totaal niet naar die naam. Na een beetje zijn doen en laten bekeken te hebben zag ik daar wel een Barney Rubble in. Rustig, niet jagen en een gevoel voor humor. Dus om in de Flinstones-sfeer te blijven hebben we hem Barney gedoopt  hihi

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #5 Gepost op: September 04, 2010, 19:35:16 »

Bij ons Faith moest dat jaar de naam met een F beginnen en Faith vond ik wel mooi.
Quorton is naar een Heavy Metal zanger genoemd (manliefs idee).
Vinnie naar Vinnie Terranova van "Wise Guy", waar manlief toen gek op was.
Teuntje vond ik gewoon mooi klinken en het paste wel bij haar.
Toen ik ons Phoebe voor de eerste keer zag wist ik helemaal niet hoe ze heette. Die nacht voor we haar in huis hebben gehaald probeerde ik me haar gezichtje voor te stellen (ik had haar die middag voor de eerste keer gezien) en telkens moest ik aan Phoebe uit Friends denken. Dus toen is het Phoebe geworden, afgekort Fiep.
En Stitch, dat was een naam waar manlief al jaren mee in zijn hoofd zat. Lang voor Lillo en Stitch dus daar komt hij niet vandaan.

Maar mijn allereerste hondje heette Koosje. Dat was een klein kruisingetje met lange zwarte haren met een karakter om u tegen te zeggen. Toen ik haar voor de eerste keer zag had ze net een satijnen vachtje. Zwarte bekjes die blonken in de zon. Die haren deden me denken aan het kapsel van een toenmalige vriendin. Die heette Nicole maar haar Nederlandse moeder noemde haar Koosje.
Christel
Grommertje

« Antwoord #6 Gepost op: September 04, 2010, 20:16:30 »

Erka is erka geworden omdat dat jaar de naam van de hondjes voor de stamboom met een E moesten beginnen. Namen beginnen te zoeken met een E en Erka vonden we wel mooi.

Skye betekend hemels en dat vond ik wel iets hebben (is ook een hemels hondje  liefde1)

Neal is Keltisch voor kampioen dus hij zal moeten bewijzen dat hij zijn naam waardig is  lol

Het malthezertje dat we hadden voor de shelties noemde Femke. Het was een elegant vrouwtje dus die naam paste wel bij haar.

VeganCatgirl
Speelkontje
**

Vive La Fête!

« Antwoord #7 Gepost op: September 04, 2010, 22:44:45 »

Onze honden heetten al zo en ze kenden hun naam, dus hebben we die behouden  winkt

Vive la Fête!
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #8 Gepost op: September 04, 2010, 23:40:37 »

Chucky door te zoeken op internet... we hadden elk een naam (ma en ik) en we vonden hem van elkaar niet leuk klinken
Dixie een afgeleide van Twixie, iemand zocht een naam voor haar teefje...

en ik vond Twixie wel schoon, maar wou dit mannelijk voor mijnen hond

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #9 Gepost op: September 05, 2010, 08:02:46 »

Amaai namen das altijd nogal wat  krab
hier meestal een groot probleem en dan soms ook weer niet
de naam moet ook de hond passen ,,,, soms ziet hij / zij er niet uit als een .... hihi

zelf ben ik liefhebber van Friese , Zweedse , Finse , Noorse namen die passen meestal bij die stoere berner sennen honden , maar ook dit lukt me niet altijd en soms verzin ik zelf een naam

Ik weet nog toen ik Gino ging kiezen onze eerste Australian shephard , een klein bruin mopke liep daar rond
de stamboomnaam moest met een A beginnen dus wij op zoek , maar vonden niets dat deze kleine rakker paste
de fokker noemde hem Digger omdat hij zo graag putten graafde , maar dat zag ik niet zitten , Gino was al een aantal dagen in huis maar we hadden voor deze pup nog geen naam , dus het meisjes en jongens namenboek erbij gehaald toen had ik nog geen pc en Gino was voor mij de enigste naam die bij dit lief klein actief hondje paste , ik heb er nooit spijt van gehad , de naam past hem volledig , het is een Italiaanse naam en hij is een groot verleider de meeste mensen worden verliefd op Gino omdat hij gewoon een hele lieve hond is , zijn stamboom naam werd tenslotte Adventure

Dannouella moest met een D natuurlijk en we noemen haar Dannou maar spreken het uit als Dannoe , Dannou klinkt niet zo , deze heb ik ergens in een boek gelezen komt uit Hongarije of die kanten

Cedi mijn Sheltie tja die naam moest met een C beginnen , ik hoorde wel graag Cedric ,Cedi is een koosnaampje voor Cedric ergens op internet gevonden

Siebe onze adoptie berner heete op papier GiniZidane , die mensen noemde hem Zidane maar ik ben absoluut geen voetballiefhebben dus thuis gekomen op zoek gegaan naar een passende naam voor Zidanne , na lang zoeken had ik een lijstje met Friese namen en uiteindelijk werd er voor Siebe gekozen omdat de eerste 2 letters een beetje op elkaar trokken zodat de verandering voor de hond niet te groot was

en toen kwam er terug een berner pup in huis , jaren geleden had ik ooit Bamse op een stamboom gezien en ik was daar direct verliefd op geworden  dus die naam werd opgezocht en uiteindelijk betekende die naam Teddybeer in Zweden dus heb ik nu een Bamse
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #10 Gepost op: September 06, 2010, 09:04:50 »

Xkippy komt van de stamboomnaam Xkippy from Shamrock River. Oorspronkelijk wou ik haar Saphira noemen naar de blauwe draak uit Eragon en de saffierblauwe kleur ( blue merle ) maar Xkippy klonk ook wel leuk en is apart, dus gehouden.

Whisper is zo genoemd door de kennel, hem hebben we pas op zijn 6 maand gehaald en de naam behouden. Kennelnaam Why Not from Shamrock River.

Cayenne hebben we zelf gekozen, Derrick naar de Porsche Cayenne en ik naar de Cayennepeper, een pittig hondje en een beetje gelijkend qua kleur. Kennelnaam Chelsea of Atocha. Maar ik ken al een Chelsey en daarmee in de letter C verder gezocht naar een andere mooie naam en zo op Cayenne uit gekomen.

Alle drie dragen ze sowieso de eerste letter van hun stamboomnaam.

( Sarah werd gekozen door July destijds en Serenity door Derrick vanwege de sf-film Serenity. )
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #11 Gepost op: September 06, 2010, 21:58:17 »

Charlie haar naam bij adoptie was Fleur, maar ze was nogal een stekelig bloemetje en omdat Tine een nogal stekelig meisje kende met de naam Charlie ...  hihi
Kobbe, als stamboom naam moest die een naam met een E hebben, Eternity is dat geworden. Maar dat zag ik mij niet roepen op één of ander HS-terrein. Als roepnaam Kobbe, hij was zo beweeglijk dat je amper de tijd had om te zien hoeveel pootjes hij had  hihi

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #12 Gepost op: September 17, 2010, 17:17:18 »

Sloeber(ke) heette al zo bij zijn adoptie en hij heeft zijn naam niet gestolen.
Toen Zorra pas uit het dierenasiel was had ze echt een maskertje rond haar ogen. Mijn schoondochter vond het een echte Zorro-masker, Zorra is een teefje, vandaar...

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #13 Gepost op: September 19, 2010, 20:43:10 »

Samuga kreeg haar naam van Mateo,
haar reddende engel.
Omdat ik die naam nog nooit eerder gehoord had en mooi vond klinken ben ik haar Samuga blijven noemen.

Sinds vorige week zaterdag weet ik eindelijk wat Samuga wil zeggen.
Samuga word in Spanje wel eens gezegd tegen een asociaal of ver weg iemand.

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #14 Gepost op: November 02, 2010, 11:55:10 »

pootje Onze Berner heet Emma: Vriend wilde de naam laten beginnen met 'E' zoals de honden met stamboek van dat jaar. Emma heeft geen stamboek.
Wij vonden Emma een mooie naam.

pootje Onze chocoladelabrador heet Tristan: naam niet zelf gegeven, hondje uit het asiel. Tristan luisterde naar zijn naam, dus zo gelaten.

pootje Onze vorige hond, een pikzwarte labbie heette Laika:
Genoemd naar de Russische hond Laika.
wat info:
De Russische hond Laika (Russisch: Лайка) was het eerste wezen dat levend rond de aarde cirkelde. Al eerder waren er zowel door de Sovjet-Unie als door de VS dieren de ruimte ingeschoten maar die hadden geen omloop volbracht.

De naam Laika betekent "blaffer". Laika was in Moskou van de straat gehaald; ze reisde met de Spoetnik II die op 3 november 1957 vanuit Bajkonoer werd gelanceerd. Spoetnik II was niet ontworpen om weer te landen en verbrandde bij terugkeer in de atmosfeer op 14 mei 1958, maar Laika was lang voor dat moment al dood. Het plan was geweest haar voor die tijd door een vergif in het voedsel te laten sterven maar in oktober 2002 werd bekend dat Laika al na een paar uur in de ruimte was overleden aan oververhitting en stress, voordat de vierde omloop ten einde was.
Wel triestig voor dit hondje  ween

Onze Laika werd 12 jaar.

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: