Amaai namen das altijd nogal wat

hier meestal een groot probleem en dan soms ook weer niet
de naam moet ook de hond passen ,,,, soms ziet hij / zij er niet uit als een ....

zelf ben ik liefhebber van Friese , Zweedse , Finse , Noorse namen die passen meestal bij die stoere berner sennen honden , maar ook dit lukt me niet altijd en soms verzin ik zelf een naam
Ik weet nog toen ik Gino ging kiezen onze eerste Australian shephard , een klein bruin mopke liep daar rond
de stamboomnaam moest met een A beginnen dus wij op zoek , maar vonden niets dat deze kleine rakker paste
de fokker noemde hem Digger omdat hij zo graag putten graafde , maar dat zag ik niet zitten , Gino was al een aantal dagen in huis maar we hadden voor deze pup nog geen naam , dus het meisjes en jongens namenboek erbij gehaald toen had ik nog geen pc en Gino was voor mij de enigste naam die bij dit lief klein actief hondje paste , ik heb er nooit spijt van gehad , de naam past hem volledig , het is een Italiaanse naam en hij is een groot verleider de meeste mensen worden verliefd op Gino omdat hij gewoon een hele lieve hond is , zijn stamboom naam werd tenslotte Adventure
Dannouella moest met een D natuurlijk en we noemen haar Dannou maar spreken het uit als Dannoe , Dannou klinkt niet zo , deze heb ik ergens in een boek gelezen komt uit Hongarije of die kanten
Cedi mijn Sheltie tja die naam moest met een C beginnen , ik hoorde wel graag Cedric ,Cedi is een koosnaampje voor Cedric ergens op internet gevonden
Siebe onze adoptie berner heete op papier GiniZidane , die mensen noemde hem Zidane maar ik ben absoluut geen voetballiefhebben dus thuis gekomen op zoek gegaan naar een passende naam voor Zidanne , na lang zoeken had ik een lijstje met Friese namen en uiteindelijk werd er voor Siebe gekozen omdat de eerste 2 letters een beetje op elkaar trokken zodat de verandering voor de hond niet te groot was
en toen kwam er terug een berner pup in huis , jaren geleden had ik ooit Bamse op een stamboom gezien en ik was daar direct verliefd op geworden dus die naam werd opgezocht en uiteindelijk betekende die naam Teddybeer in Zweden dus heb ik nu een Bamse