Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De reden van de hondennaam die jou hond nu draagt (of toen droeg)  (gelezen 2264 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dafkapin
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #15 Gepost op: November 02, 2010, 12:51:22 »

Onze vorige hond heette Lucy, toen we haar kregen wou ik haar als kind Laika noemen, maar ons moeder wou dat niet, der waren al te veel Laikas of zo, en dan maar op Lucy gekomen, wat later wel luske werd

Onze woef nu noemt Martha, omdat we een oudere naam wilden, onze poes noemt Baziel en onze wilde kattin noemt Julia (Jules) en we wilden de lijn voortzetten, dus op zoek naar een oudere naam die niet te lang was (zie je al Begonie, Eufrazie, ... roepen in de hondenschool) en met het prachtige nummer van Tom Waits in gedachten, Martha gekozen

Shiba
Jankertje

« Antwoord #16 Gepost op: November 05, 2010, 19:07:53 »

ik ga ze niet allemaal zeggen, zijn in totaal 13 namen dus zijn we even bezig.

dus de hondjes die hier nu in huis zijn.

Shinju omdat ze mijn pareltje is, mijn langverwachte droom (14 jaar wachten kan tellen)
Shinju is japans voor parel.

Ryu (Ryuu) omdat de draak een deel van mijn leven is, de draak staat voor wijsheid, oudheid,... en vanaf de eerste foto's gaf Ryu mij een gevoel van "dit is niet mijn eerste leven, ik draag de wijsheid van de wereld mee"
Ryuu is dus japans voor, jaja  draak grijns

Foxy..... Foxy haar officele naam is Fudehime (japans weer) Fude is penseel en Hime prinses
samen geeft dit dus... penseelprinses
vreemd? ik weet het

Foxy is de eerste Shiba dame geboren onder het "Yama no Kami" vaandel
Zijn is gebleven en omdat zij onze bloedlijn verderzet, "schrijft ze" onze toekomst.
Ikzelf ben ook kunstenaar en om deze reden koos ik voor het penseel ipv pen of zo

Uiteindelijk was deze dame een echt Foxy lady als pup en geweldig om bezig te zien
zo is ze aan haar roepnaam gekomen

cherish
Speelkontje
**

they're more than just a dog

« Antwoord #17 Gepost op: November 07, 2010, 19:08:26 »

Beide honden hadden al hun naam van bij de vorige eigenaars...
In het begin vond ik hun namen foeilelijk maar na een tijdje went het wel  grijns

Sanne was 7.5j toen ze hier aankwam, ik wou op zo een leeftijd haar geen nieuwe meer aanleren.
In principe konden we dat bij Rex wel omdat hij 2jaar is maar officieel is het mijn pa z'n hond dus
kunnen we er niet zoveel op zeggen! (al verkoos de meerderheid in het gezin voor een andere naam) ;)
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #18 Gepost op: November 09, 2010, 16:20:35 »

Ik heb Hinta gekozen, omdat ik Hinto, Indiaans voor blauw, een mooie naam vond.
Maar omdat het een teefje is verving ik de O door een A wat ik wel heel vrouwelijk vindt.
En ik wilde altijd al een Labrador met de naam 'Emmy' en daarom had ik nog geluk dat het in 2008 met de E moest beginnen.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #19 Gepost op: Januari 13, 2011, 23:43:22 »

Jayden: We waren op zoek naar een uitspreekbare Keltische naam met een leuke betekenis. Jayden betekend dankbaar. En dat zijn we wel over de komst van ons manneke.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: