Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koppen reportage  (gelezen 931 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #30 Gepost op: September 04, 2010, 11:32:28 »

Ik zou hem nooit bij 3den laten en zou als dat moest gebeuren zowiezo gelijk uit verlof terug komen. Maar zou hij herplaatst zijn, ja. Ik zou hoogstens 1 keer vragen aan die mensen en de situatie uitleggen, maar willen zij hem houden dan probeer ik daar alle begrip voor op te brengen. Ik heb tenslotte mijn hond hier achter gelaten en moet daar dan de gevolgen ook maar van dragen.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #31 Gepost op: September 04, 2010, 18:57:25 »

Da's allemaal nogal zwart wit bekeken vind ik. Als het om je eigendomsrecht gaat... hoe zit het met een gestolen wagen. Als die verder verkocht is en je komt erachter, wie heeft er dan recht op die wagen? Jij, de rechtmatige eigenaar of de goedgelovige koper die in goed vertrouwen een gestolen wagen heeft gekocht?

Zelfs op emotioneel vlak is het moeilijk. Denk maar aan dat kindje van die draagmoeder enkele jaren geleden. Dat kind werd verder verkocht aan Nederlandse ouders terwijl de biologische vader zijn kind werd ontzegt. Wat heeft het Nederlandse gerecht beslist? Ik dacht dat het kind bij de adoptie - ouders is gebleven. Ook al heeft de vader hemel en aarde bewogen om zijn kind terug te krijgen.

Ik denk dat als het nog maar pas gebeurd is, de hond zit nog maar een dag of zo bij de nieuwe baasjes, dan valt er misschien nog over te praten. Als er kinderen in het spel zijn wordt hel wel weer moeilijker praten want die hechten zich direkt aan een hond. Maar als die hond er al maanden, of misschien al wel langer zit en ik ben er zeker van dat hij een goede thuis heeft gevonden, dan zou ik hem denk ik wel afstaan, met bloedend hart.

Ik denk dat het een situatie is die je geval per geval moet bekijken. Niemand heeft gelijk of ongelijk. Ieder reageert op zijn manier en naar zijn eigen gevoel. Ik zou in de eerste plaats voor de beste optie voor de hond kiezen.
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #32 Gepost op: September 04, 2010, 19:05:08 »

Als mijn paard gestolen wordt en doorverkocht aan een derde die niet weet dat het om een gestolen paard gaat moet ik het terugkopen wil ik mijn paard terug. Tegenwoordig moeten de paarden wel gechipt worden maar het boekje is geen bewijs van eigendom, gelukkig is er nu wel een mutatiedocument die ingevuld moet worden door de eigenaar/verkoper en ondertekend door de nieuwe eigenaar/koper en doorgestuurd naar een centrale. Maar tot voor kort gold de regel die ik bij het begin van mijn reactie heb aangehaald.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: