ik ken asielen genoeg die niets controleren...
voorbeeldje?
alé...
Hondje wordt door een man binnengebracht aan de balie van het asiel... hij zegt: "mijn moeder is overleden, ik moet de hond niet."
Asiel aanvaardt de hond... wast en verschoont en kijkt na op alles waar ze moeten op nakijken... behalve op de chip.
Ze herplaatsen de hond na dag 1 al, want hij werd afgestaan na overlijden, waarom zou je daar dan 14 dagen dat hondje moeten laten zitten?
Ondertussen zit de eigenaar met de handen in het haar. Hij had vlak na de verdwijning van zijn hond overal affiches opgehangen in de regio, alle asielen opgebeld met de mededeling: 'als je hem binnenkrijgt, wil je mij dan verwittigen?' Hij zegt hoe z'n hond heet... hij zegt hoe hij eruit ziet.
Na enkele dagen belt ie terug naar de asielen, of er al nieuws is...
nee geen nieuws
het bewuste asiel besluit in alle toonaarden te zwijgen over het feit dat ze zijn foontje uit het oog waren verloren... dat ze die hond meteen na dag 1 al hebben herplaatst...
tja... pech voor die eigenaar dan maar, dat ie zich een nieuwe aanschaft...
sorry hoor, maar ik blijf je mening niet delen...
IK vind: het is JOU eigendom, jij hebt er recht op. De ander moet je hond teruggeven... punt uit.
stel nu dat dat met Barney gebeurt... jij zou er dus akkoord mee zijn dat je hem kwijt bent?

Stel dat dat met mijn Dixie gebeurt... dan steel ik hem gewoon terug

daarbij miss XT, een asiel mag niet zomaar jou adres doorspelen... dus gaan ze die eigenaar al zeker niet zeggen waar ie zit...