Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koppen reportage  (gelezen 928 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #15 Gepost op: September 02, 2010, 12:48:18 »

In de VS is het zo, dat een hond waarvan de eigenaar binnen de 3 dagen niet reageert ingeslapen wordt.
Eigenlijk is het door die mensen die voor de dieren gezorgd hebben dat er nog zoveel leven. Zal je dan die mensen die het leven van je hond gered hebben dwingen om hem terug te geven ?
Het is een heel moeilijk gegeven . Hij (zij) dankt zijn leven aan hen. Moesten die mensen hem (haar) niet opgevangen hebben dan zou ik hem (haar) misschien nooit meer terug gezien hebben . Dat zijn allemaal vragen die ik me stel .
Maar, mijn hart doet ook pijn als ik eraan denk dat ik hem (haar) na mn zoektocht niet mee naar huis zou kunnen nemen.
Maar, ik begrijp ook de mensen die hen opgevangen hebben.
Moest ik bvb een hond opgevangen hebben van mensen die in zo'n situatie gezeten hebben dan zou ik hem terug geven. Ook al zou het met pijn in het hart zijn , maar, die mensen hebben ook heel wat doorstaan om te overleven, net zoals hun dieren en dan vind ik het maar normaal dat je hen hun huisdier terug geeft. Voor sommigen zal het misschien een middel zijn om verder te kunnen gaan met hun leven.
Ik zou wel vragen of ze nog contact willen houden en of ik hem (haar) nog zou kunnen (mogen ) zien of er ,als het nodig is, voor zou mogen oppassen.

Het kan vriezen, het kan dooien . Maar, als je op je bek gaat hebben ze vergeten te strooien .
Fiep
Kwijlbakske
**

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #16 Gepost op: September 02, 2010, 16:42:21 »

Maar waar het in feite om ging is toch dat men geen rekening houdt met het lot van alle dieren tengevolge van rampen en oorlogen. Men steunt en toont begrip voor de menselijke slachtoffers maar wat gebeurd er met al die honden, katten en weet ik veel wat nog allemaal? Die lijden ook onder de omstandigheden. Daar denk ik wel eens aan als ik die verschrikkelijke beelden op TV zie. Dan besef ik maar al te goed dat mijn huisgenoten met hun gat in de boter zijn gevallen. Zelfs de "sukkelaars" en " verstotenen" in het asiel zijn dan te benijden.
*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

Geslacht: Man

« Antwoord #17 Gepost op: September 02, 2010, 20:37:55 »

ik ken asielen genoeg die niets controleren...

voorbeeldje?

alé...

Hondje wordt door een man binnengebracht aan de balie van het asiel... hij zegt: "mijn moeder is overleden, ik moet de hond niet."

Asiel aanvaardt de hond... wast en verschoont en kijkt na op alles waar ze moeten op nakijken... behalve op de chip.

Ze herplaatsen de hond na dag 1 al, want hij werd afgestaan na overlijden, waarom zou je daar dan 14 dagen dat hondje moeten laten zitten?

Ondertussen zit de eigenaar met de handen in het haar. Hij had vlak na de verdwijning van zijn hond overal affiches opgehangen in de regio, alle asielen opgebeld met de mededeling: 'als je hem binnenkrijgt, wil je mij dan verwittigen?' Hij zegt hoe z'n hond heet... hij zegt hoe hij eruit ziet.

Na enkele dagen belt ie terug naar de asielen, of er al nieuws is...

nee geen nieuws

het bewuste asiel besluit in alle toonaarden te zwijgen over het feit dat ze zijn foontje uit het oog waren verloren... dat ze die hond meteen na dag 1 al hebben herplaatst...

tja... pech voor die eigenaar dan maar, dat ie zich een nieuwe aanschaft...

sorry hoor, maar ik blijf je mening niet delen...

IK vind: het is JOU eigendom, jij hebt er recht op. De ander moet je hond teruggeven... punt uit.

stel nu dat dat met Barney gebeurt... jij zou er dus akkoord mee zijn dat je hem kwijt bent?  eek

Stel dat dat met mijn Dixie gebeurt... dan steel ik hem gewoon terug grrr

daarbij miss XT, een asiel mag niet zomaar jou adres doorspelen... dus gaan ze die eigenaar al zeker niet zeggen waar ie zit...

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

« Antwoord #18 Gepost op: September 02, 2010, 21:43:44 »

Al moet ik er niet aan denken dat het zou gebeuren. Mijn mening blijft. Kan alleen maar hopen dat het nooit gebeurt. Ik zou zelf trouwens nog liever opbranden/verdrinken dan mijn hond achter te laten.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #19 Gepost op: September 03, 2010, 07:48:42 »

Ik haal koste wat het kost mijn honden terug. Zoals DF zegt, ze zijn MIJN eigendom.
tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #20 Gepost op: September 03, 2010, 09:43:26 »

mja het is zo dubbel allemaal...
het liefste zou ik ze ook terug willen maar stel dat de hond daar al enkele maanden zit dan vind ik het zonde om hem daar weg te halen denk ik.
Tenslotte heeft hij zich wrs al gehecht en aan het feit dat hij een nieuw baasje heeft...
maar aan de andere kant het is jou hond waar je al zoveel tijd mee hebt doorgebracht , waar je zoveel geld aan hebt gegeven enzo dat ja die ook  wel  terug wilt. En idd het is jou eigendom maar als het in een asiel  terrect komt dan denk ik niet dat er nog veel aan te beginnen is..
*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

« Antwoord #21 Gepost op: September 03, 2010, 10:25:06 »

ik vind niet dat een asiel zomaar iets kan gaan eisen of beslissen... maar das een andere kwestie.

Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #22 Gepost op: September 03, 2010, 10:43:47 »

ik vind niet dat een asiel zomaar iets kan gaan eisen of beslissen... maar das een andere kwestie.

Moest een asiel eisen dat hij daar zo blijven, wat ik me moeilijk kan voorstellen, dan schakel ik een advocaat in om mijn hond ( en ) terug te krijgen. Staat zwart op wit in koopcontract dat ze mijn eigendom zijn en ook ik heb ze gekocht. Is jammer voor de nieuwe baasjes maar het zal voor hen dan toch iets makkelijker zijn een andere hond te kiezen dan voor jezelf die al jaren voor de hond gezorgd heeft en die van pups af aan heeft. Het is ook te zien hoe iemand zijn hond aanziet. In mijn geval zijn het mijn allerbeste vrienden en niemand neemt die weg. Als de hond voor het baasje een andere positie heeft ( bv. enkel als waakdier ) denk ik dat die misschien minder zal doorzetten omdat voor hem misschien de hond gewoon minder waarde heeft.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #23 Gepost op: September 03, 2010, 13:31:10 »

Maar waar het in feite om ging is toch dat men geen rekening houdt met het lot van alle dieren tengevolge van rampen en oorlogen.

Ik heb het niet gezien, dus wist ik het niet  lach.
Maar, het is inderdaad zo. Er wordt vanuit gegaan dat ze soepel genoeg zijn om er zich over te zetten.

Citaat
Als de hond voor het baasje een andere positie heeft ( bv. enkel als waakdier ) denk ik dat die misschien minder zal doorzetten omdat voor hem misschien de hond gewoon minder waarde heeft.

Dat denk ik niet. Een waakhond zorgt voor de mensen hun have en goed. Dus zullen ze blij zijn dat ze hun waakhond terug hebben.
Een hond die opgeleid aangekocht wordt als waakhond kostte in de tijd van de Belgische franken al gemakkelijk 120 000 BF.
En, ik denk ook dat mensen die hun hond als waakhond kopen daarom niet minder om hun hond geven. Ze vervullen gewoon een andere functie dan alleen maar huishond zijn.

Het kan vriezen, het kan dooien . Maar, als je op je bek gaat hebben ze vergeten te strooien .
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #24 Gepost op: September 03, 2010, 13:48:45 »

Ik heb het dan meer op landen waar men de hond enkel aanziet als waakhond en niet als huishond, bv. op bepaalde plaatsen in Hongarije hebben we dat gezien. Misschien op die manier die jij aanziet GBOF kan dat inderdaad ook, zo ver had ik nog niet gedacht. Mensen die honden gaan laten opleiden tot waakhond zullen er wel geld of middelen voor inzetten om die terug te hebben. Ik had de honden in gedachte die ik buiten had zien liggen in Hongarije, die zowel zomer als winter ( tot - 31 ° ) buiten liggen. Die mensen gaan daar bedenkelijk niet zo'n spel van maken, die kopen ander en beter denk ik. Is natuurlijk maar mijn gedachte hé
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #25 Gepost op: September 03, 2010, 14:00:47 »

Ik had de honden in gedachte die ik buiten had zien liggen in Hongarije, die zowel zomer als winter ( tot - 31 ° ) buiten liggen. Die mensen gaan daar bedenkelijk niet zo'n spel van maken, die kopen ander en beter denk ik. Is natuurlijk maar mijn gedachte hé

Ja, dat zal inderdaad wel zo zijn.

*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

« Antwoord #26 Gepost op: September 03, 2010, 14:33:37 »

ik vind eigenlijk dat XT zichzelf tegenspreekt

eerst zegt ze: ik zou er achteraan springen om bij hem te zijn

duidelijk is dat ze echt van haar hondje houdt

maar dan schrijft ze: Ach ja... laat die maar daar... ik neem wel een ander

ik vraag me af, mocht Barney dat lezen... krab Of hij wel zo blij zou zijn...

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #27 Gepost op: September 03, 2010, 15:52:39 »

Dogsfriendly, je verhaal van die hond die ter adoptie aangeboden wordt na overlijden is toch fictief hoop ik? Moet de dierenasiel niet via de chip controleren of de eigenaar werkeleijk overleden is?
Nu om voort te gaan in de discussie, sorry hé mensen maar ik vind het verschrikkelijk klinken 'die hond is mijn eigendom'.  Het is natuurlijk wel zo maar, als ik extrapoleer naar mijn kinderen, zijn ze ook mijn eigendom? Ik wens voor zij die ik liefheb het beste en als ik zie dat MIJN hond na maanden opgevangen te zijn in een leuk gezin, met veel beweginsruimte en speelse soortgenoten supergelukkig is, zou ik mij toch de vraag stellen "wat doe ik het best voor het welzijn van mijn hond?" Ga ik dan zeggen: "die hond is mijn eigendom, geef terug"? of ga ik mezelf wegcijferen en zeggen "ik zie dat mijn hond gelukkig is bij die mensen, ik zal hem toch maar niet weer van leven doen veranderen".
Dat zijn de vragen die ik mij stel, ik weet echt niet hoe ik zou handelen in zo'n situatie hé, maar zeggen :"het is mijn hond, ik pak hem terug" nee, dat denk ik niet.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

« Antwoord #28 Gepost op: September 03, 2010, 18:09:51 »

ik vind eigenlijk dat XT zichzelf tegenspreekt

eerst zegt ze: ik zou er achteraan springen om bij hem te zijn

duidelijk is dat ze echt van haar hondje houdt

maar dan schrijft ze: Ach ja... laat die maar daar... ik neem wel een ander

ik vraag me af, mocht Barney dat lezen... krab Of hij wel zo blij zou zijn...
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Ik zou nooit mijn hond alleen laten als zoiets is, maar zou hij wegkomen en ik zou me niet genoeg moeite doen (of te laat gaan beginnen zoeken) om hem terug te vinden en ondertussen is de tijd om dat de asielen de honden daar houden, en hij zou herplaatst zijn dan zou ik mij aan de regels houden en hopen dat de jongen heel goed terecht gekomen is. Nogmaals, ik heb een asielhond en de vorige eigenaars konden de dag dat ik hem officieel adopteerden echt naar hem fluiten met welke stappen ze ook zouden dreigen te ondernemen. Ik denk niet alleen aan mezelf in zo'n situatie, maar stel me ook in plaats van die ander. En als iemand geheel rechtmatig een hond adopteerd dan heeft hij/zij daar gewoon recht op klaar.

Inderdaad Zorrathello zo zou ik ook proberen denken:

Citaat
ik zie dat mijn hond gelukkig is bij die mensen, ik zal hem toch maar niet weer van leven doen veranderen".

En wat Barney ervan denkt? Die weet dat ik hem nooit zal achterlaten, die hoeft zich over deze discussie dus weinig zorgen te maken.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #29 Gepost op: September 04, 2010, 09:42:42 »

ik heb een asielhond en de vorige eigenaars konden de dag dat ik hem officieel adopteerden echt naar hem fluiten met welke stappen ze ook zouden dreigen te ondernemen.
[/quote]

Stel, ik zeg wel stel... dat je drie weken op verlof bent en je hond is toevertrouwd aan een derde die hem helaas laat ontsnappen, de hond geraakt in het dierenasiel, wordt geadpopteerde juist de dag dat je terug bent uit verlof... zou je je hond gewoon aan de adoptanten laten?

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: