|
Zorrathello
|
 |
« Gepost op: September 01, 2010, 16:58:32 » |
|
Nog iemand het Koppen reportage gezien over de honden die na het Orkaan Katrina in de VS noodgedwongen achtergelaten moesten worden omdat ze in geen enkel opvangcentrum bij de mensen mochten verblijven van de autoriteiten? Er waren hartverscheurende getuigenissen bij en duizenden honden en katten zijn door "petsrescue-teams" uit de overstroomde huizen gehaald. In tijdelijke en geïmproviseerde opvangcentra gestoken en tegen beter weten in over heel de VS ter adoptie aangeboden. De baasjes waren op zoek naar hun huisdier maar het was eigenlijk onbegonnen werk en van diegenen die hun huisdier terugvonden waren er nieuwe baasjes die de hond niet meer wilden teruggeven. Je zag in de beelden honden die totaal ontredderd hun huis probeerden uit te komen en zwemmend op verkenning gingen en op zoek naar hun baasjes.
|
|
|
|
|
|
  Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: September 01, 2010, 20:47:38 » |
|
Nee, ik heb het niet gezien. Maar als ik dat zo lees, maar goed ook, ik kan daar niet tegen  ik ook niet  Hetzelfde 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: September 01, 2010, 21:54:34 » |
|
ik wel gezien... over honden die een nieuw baasje vonden, terwijl de originele baasjes nog op zoek waren naar hun hond... die uiteindelijk vonden bij de nieuwe eigenaren... maar hem dan niet meekregen "wij kunnen hem niet teruggeven, als hij al bij een nieuw gezin zit, dat doe je niet" zei er iemand... ik was dan aan't denken... Het is wel MIJN hond eh, geef die terug zeg... nog honden genoeg die een thuis zoeken. Ge kunt dan zeggen: "laat UW hond dan daar en neem een nieuwe" maar zou JIJ dat kunnen? Stel nu dat dat hier gebeurt en ik geraak Chucky kwijt... en ik vind hem later bij een nieuw gezin terug... ik wil die terug verdikke... tis mijn eigendom (papieren staan tenslotte op mijn naam)... en zij zeggen mij: er zijn er nog genoeg int asiel mijnheer, pak er daar ene van.  maar zou ik hem wel terug krijgen?
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: September 01, 2010, 22:03:30 » |
|
Wie denkt eraan om die papieren mee te nemen als je moet vluchten voor het water? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: September 01, 2010, 22:04:50 » |
|
Het gaat daar niet over 't gaat over het feit dat je weet waar je hond zit, maar hem niet terugkrijgt wie denkt aan die papieren... de instanties weten uiteindelijk toch van wie de hond is? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: September 01, 2010, 22:07:18 » |
|
Jij hebt die reportage gezien, weet jij hoe het daar gaat met de registratie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: September 01, 2010, 22:12:19 » |
|
nee, dat werd niet getoond...
alleen maar de zoektocht van enkele mensen naar hun hond... die hem vonden, bleek die herplaatst te zijn... maar 'k geloof dat het een goed eind was, op 't eind van de reportage hadden 2 van die zoekenden hun hond toch terug.
150.000 dieren gestorven ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: September 01, 2010, 22:49:29 » |
|
Stel dat na een paar weken/maanden ineens de baasjes van Barney hier gestaan hadden met de papieren van Barney (heeft tat2) om te zeggen dat ze overal gezocht hadden naar hem, maar niet gevonden en plots hem zagen staan bij het asiel bij de hondjes met "goede afloop". Jammer voor hun, maar ik en het asiel hebben de gebruikelijke procedure gevolgd en ze zouden hem echt niet meer terug krijgen zenne 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: September 01, 2010, 22:56:01 » |
|
stel je dan eens in hun plaats jij zou het dus normaal vinden dat iemand jou hond houdt... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: September 01, 2010, 23:00:42 » |
|
Als de juiste procedure gevolgd is, ja. Die mensen kunnen er niks aan doen dat ik mijn hond te laat gevonden heb. Ik zou dan enkel willen weten dat hij het goed had en ik zou me een ander schaapje uitzoeken. Ik zou er de nodige traantjes voor laten hoor en het mezelf nooit vergeven dat ik hem te laat vond, maar die mensen hun geluk terug afpakken, no way.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: September 01, 2010, 23:03:01 » |
|
tja andere mening Zij kunnen ook een andere nemen en die van jou teruggeven ik vind dat al veel meer normaal hoor 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: September 01, 2010, 23:09:12 » |
|
De asielprocedure bestaat net om dit soort discussies te vermijden. Anders zou niemand meer met een gerust hart een asielhond in huis nemen. Ah nee, stel dat die eigenaar ineens aan je deur staat en je je hondje terug af moet geven  Het zou de asielen geen goed doen moest zoiets kunnen en mogen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: September 02, 2010, 12:45:47 » |
|
Niet gezien... Asielhond teruggeven - denk dat de situatie in de VS toch nog anders is dan een verloren of afgestane hond hier... Als je hier je hond kwijtspeelt zou je die op de termijn dat ze ze in een asiel moeten voorbehouden, toch moeten terugvinden 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|