Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: samen wandelen met andere hondeneigenaars  (gelezen 1411 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 30, 2010, 11:12:56 »

Ik denk dat je een hele goeie reden hebt om niet meer met die dames mee wandelen te gaan
ten eerste is het verboden om honden los te laten wandelen
eucchhh  dat staat zo in de wet hé , de mijnen wandelen ook los hoor ,
maar ik zou het ook niet leuk vinden dat er een bende honden komt afgelopen naar mijn honden
want als ik mensen zie in de verte zet ik mijn honden in zit aan de kant dat we beide veilig kunnen paseren
en dat er niet gebeurd met mijn honden

enne als jouw honden verschoten van die harde knal / bliksem / donder of wat dan ook en zo staan te beven
dan moet je terug keren naar een veilige thuis ,,,
het zou heel cru zijn om je honden verder te laten wandelen in deze situatie
enne ja hoor als ik tot op het been kletsnat ben ga ik ook naar huis ik wil niet ziek worden

Ik denk het beste dat je niet meer met die dame gaat wandelen ,
de honden gaan ook jouw onbehaaglijkheid / stress  voelen en worden zo ook onzekerder

Ik zou het ook niet leuk vinden dat er een boel honden komt afgestormd, zelfs niet op plaatsen waar honden los mag, dus ik overdrijf dan toch niet door dit te willen tegen gaan ook al zegt die dame van wel

Ik zal wat meer op men strepen moeten staan denk ik, maar heb ondertussen al gezegd dat ik nog maar 2 keer per week ga wandelen samen, vanmorgen lekker met die van mij alleen geweest en het was een zeer ontspannende wandeling, honden vonden het leuk, heb eens een andere bos genomen wat anders ook niet meer er van komt want maja en schelsey kunnen maar paar lange wandelingen per week aan, dus elke keer ik hen meeneem naar datzelfde bos hier met de dames kan ik met hen nergens anders naartoe
Fiep
Kwijlbakske
**

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 30, 2010, 14:36:55 »

Amai zeg, wat lees ik hier allemaal. Ik begrijp niet dat je met zulke mensen om wil gaan. Mensen achterna lopen om uit te schelden en ronduit te bedreigen!

Ik wandel alleen of samen met manlief. Ik ben één keer met het forum gaan wandelen en dat viel goed mee. Maar iedere keer als er een wandeling in de buurt is dat komt er iets tussen, dus 't is spijtig genoeg niet meer gelukt om mee te gaan.
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 30, 2010, 18:42:27 »

Amai zeg, wat lees ik hier allemaal. Ik begrijp niet dat je met zulke mensen om wil gaan. Mensen achterna lopen om uit te schelden en ronduit te bedreigen!

Ik wandel alleen of samen met manlief. Ik ben één keer met het forum gaan wandelen en dat viel goed mee. Maar iedere keer als er een wandeling in de buurt is dat komt er iets tussen, dus 't is spijtig genoeg niet meer gelukt om mee te gaan.

Ja, en ze is al fel verminderd hoor, echt een viswijf met momenten hahahaha

Ik ga eerlijk gezegd alleen met deze dame wandelen omdat mijn honden haar honden zo leuk vinden
*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

Geslacht: Man

« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 30, 2010, 21:21:20 »

Ximmeke...

Citaat
ten eerste is het verboden om honden los te laten wandelen
eucchhh  dat staat zo in de wet hé , de mijnen wandelen ook los hoor ,

ge liegt tonge

dat staat niet in de wet

dat staat enkel in de gemeentelijke reglementen...

en ik heb al weet van 3 gemeentes waar honden WEL los mogen...

geheel terzijde hoor (en sorry naar Sonja toe dat ik ff haar topic leen daarvoor)...

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #19 Gepost op: September 01, 2010, 16:03:05 »

Ik zit in een hondenwandelclub en we wandelen elke zondag met een 15 à 20 loslopende honden. Wij gaan zowat overal in België en ook wel naar Nederland (waar er speciale hondenlosloop gebieden) zijn.
Voor de rest hebben mijn honden genoeg vertier, wij hebben een relatief grote tuin en hier wonen 6 honden. (3 van mij, 2 van mijn zoon en 1 van zijn vriendin)

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Gittje
Puppedup
*

« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 16, 2010, 07:57:04 »

Ik lees dikwijls dat het  belangrijk is dat de honden contact hebben met andere honden en probeer daarom 4 a 5 keer per week af te spreken met andere hondeneigenaars maar het begint me wat op te breken, die verplichtingen die daar onder staan, het vaste uur, de plaats en ook de aantal uren die men mee moet alsook de commentaren.

Het begint meer en meer als een verplichting te voelen en ik ga soms echt tegen men zin mee maar de honden vinden het zo leuk!
Amaai, zou niet voor mij zijn hoor.  Vrijheid, blijheid is m'n principe.  Ik wandel bovendien graag op m'n eentje en nog het liefst bij ochtendgloren zodat ik het bos schier voor mij alleen heb.  Voor mij gaat de gezegde "hoe meer zielen hoe meer vreugd" niet echt op  grijns

In het geval ik andere hondenbaasjes tegenkom en ik merk dat zij hun hond niet angstvallig bij zich houden, laat ik mijn 2 woefers met met hen kennismaken.  Nu & dan ga ik ook naar de hondenweide, maar die in Brugge stelt niet zo veel voor en ligt er dijkwijls verlaten bij.

Ik zit natuurlijk ook met probleem dat er 2 honden geen uren mee kunnen en soms ga ik daar te ver in omdat ik niet moeilijk wil doen.
Ik zit ook met dit probleem, maar zou ofwel rechtsomkeer doen als ik zie dat er ze over hun grenzen gaan ofwel zou ik enkel de hond(en) meenemen die gans de wandeling aankan (-kunnen).

Ik ben op een punt gekomen dat ik mijn oudste hond van bijna 11, die last heeft van artrose, zelfs voor de normale boswandelingen niet dagelijks meer mee kan nemen en ik dan met de puber alleen op stap ga.

sonja
Snuffeltje

« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 29, 2010, 19:20:06 »

Ik lees dikwijls dat het  belangrijk is dat de honden contact hebben met andere honden en probeer daarom 4 a 5 keer per week af te spreken met andere hondeneigenaars maar het begint me wat op te breken, die verplichtingen die daar onder staan, het vaste uur, de plaats en ook de aantal uren die men mee moet alsook de commentaren.

Het begint meer en meer als een verplichting te voelen en ik ga soms echt tegen men zin mee maar de honden vinden het zo leuk!
Amaai, zou niet voor mij zijn hoor.  Vrijheid, blijheid is m'n principe.  Ik wandel bovendien graag op m'n eentje en nog het liefst bij ochtendgloren zodat ik het bos schier voor mij alleen heb.  Voor mij gaat de gezegde "hoe meer zielen hoe meer vreugd" niet echt op  grijns

In het geval ik andere hondenbaasjes tegenkom en ik merk dat zij hun hond niet angstvallig bij zich houden, laat ik mijn 2 woefers met met hen kennismaken.  Nu & dan ga ik ook naar de hondenweide, maar die in Brugge stelt niet zo veel voor en ligt er dijkwijls verlaten bij.

Ik zit natuurlijk ook met probleem dat er 2 honden geen uren mee kunnen en soms ga ik daar te ver in omdat ik niet moeilijk wil doen.
Ik zit ook met dit probleem, maar zou ofwel rechtsomkeer doen als ik zie dat er ze over hun grenzen gaan ofwel zou ik enkel de hond(en) meenemen die gans de wandeling aankan (-kunnen).

Ik ben op een punt gekomen dat ik mijn oudste hond van bijna 11, die last heeft van artrose, zelfs voor de normale boswandelingen niet dagelijks meer mee kan nemen en ik dan met de puber alleen op stap ga.

Ondertussen is het wandelen met andere naar 2 tot 3 keer week gegaan want het was toch wat te veel soms 5 keer per week.

De dame waar dit topic over ging zie ik slechts 1 keer per week nog maar en dat is beter

sonja
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 29, 2010, 19:28:19 »

duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #23 Gepost op: November 08, 2010, 11:33:52 »

Heb vanmorgen toch weer iets minder leuk gehoord, had afspraak met dame om te wandelen met nog een vriendin, ik had op gsm even laten weten via sms dat ik mijn neefje zou meebrengen en of dit kwaad kan, blijkbaar niet dus want kreeg geen reactie maar  nu kom ik dus te weten dat die dame toen gewoon tegen mijn vriendin zei, had ik geweten dat dat jongetje mee kwam was ik niet geweest, oke, Gio heeft asperger en doet wat anders dan andere kinderen maar dit krengde me toch wel erg hoor ook al is het mijn zoon niet.

Zo raar dat sommige mensen kunnen reageren

En hij was dan zo braaf, giovanni! vroeg amper aandacht en heeft gewoon met de honden mee gelopen.

2 weken geleden heb ik ertussen moeten komen omdat ze bijna iemand en slag in gezicht gaf, reden was gewoon dat die man zei, wil je je honden vasthouden want mijn hond is half verlamd en wil niet dat ze erop spingen, niets erg  maar  ze begon al direct te schelden en dreigen en dit op een plaats waar honden normaal vast moeten, waarom reageren sommige mensen zo fel op simpel dingen, begrijp dit niet

Nu twijfel ik weer, soms zo moeilijk om met haar om te gaan, maar ja, mijn honden vinden die van haar zo leuk en zijn altijd zo vrolijk, dit maakt het dus extra moeilijk om te stoppen
ximmeke
Bolletje Wol

« Antwoord #24 Gepost op: November 08, 2010, 11:54:24 »

om eerlijk te zijn ,,,,
ik zou niet meer met haar wandelen , je komt steeds ten schande te staan als zij daarbij is
en ikzelf heb toch het gevoel dat jij je daar niet gelukkig mee voelt ofwel
breek je met haar ofwel zeg je haar eens goed de waarheid ,,,,

je vind waarschijnlijk wel weer iemand anders waar je mee kan gaan wandelen en
waar ook je hondjes zich goed meevoelen
cherish
Speelkontje
**

they're more than just a dog

« Antwoord #25 Gepost op: November 08, 2010, 11:56:26 »

Ik ga hier af en toe in groep aangelijnd wandelen..
Sanne heeft door alles wat ze al heeft meegemaakt een wat raar karaktertje en ik wil geen jammerlijk voorval meemaken.. (Aan zee had ze een onaangename confrontatie met 3 loslopende honden die niet onder appèl stonden)

Als ik met haar alleen op stap ben haalt ze de eerste 5-10 minuten uit naar bijna iedere hond die ze tegenkomt.. zot In het begin frustreerde me dat enorm maar nu weet ik hoe ik op haar gedrag moet anticiperen en in plaats van een volledige wandeling, heb ik er enkel in het begin last van en ik hoop dat er opnieuw volledig uit te krijgen..

In groep gedraagt ze zich echter beter dan ik verwachtte, ze weet dat de groep in meerderheid is en houdt zich flink. Hoe meer ze ook de honden begint te kennen hoe meer ze er van verdragen kan. Ik weet nog de eerste wandeling die ik deed dat er een lieve boxer haar uitnodigde voor te spelen maar dan zinde madam niet zo, nu negeert Sanne de boxer, ze gaat er niet meer op in. Ik merk ook dat ze er veel meer plezier aan heeft dan een wandeling alleen met mij  hmpf

We hebben geduld met haar en het is fijn om verbetering te zien. Het doet mezelf deugd mensen te kennen die er begrip voor hebben dat Sanne nu eenmaal niet de makkelijkste is met andere honden, maar dat we eraan willen werken  bid
« Laatste verandering: November 09, 2010, 12:54:46 door cherish » Gelogd
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #26 Gepost op: November 08, 2010, 13:54:23 »

om eerlijk te zijn ,,,,
ik zou niet meer met haar wandelen , je komt steeds ten schande te staan als zij daarbij is
en ikzelf heb toch het gevoel dat jij je daar niet gelukkig mee voelt ofwel
breek je met haar ofwel zeg je haar eens goed de waarheid ,,,,

je vind waarschijnlijk wel weer iemand anders waar je mee kan gaan wandelen en
waar ook je hondjes zich goed meevoelen

Vind ik ook helemaal
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #27 Gepost op: November 08, 2010, 14:22:02 »

Als je het niet leuk vindt dan ga je er toch niet meer mee wandelen ?  weetniet
Is een vlugge en heel gemakkelijke oplossing  hihi

Het kan vriezen, het kan dooien . Maar, als je op je bek gaat hebben ze vergeten te strooien .
els
AdviesRaad
Kwispelstaartje

« Antwoord #28 Gepost op: November 09, 2010, 12:07:26 »

Je zal zelf moeten beslissen of het totaalplaatje positief of negatief blijft hé  weetniet

Ik bedoel... we ergeren ons allicht al eens aan andermans gedrag... 't mag alleen niet overheersend gaan worden.

Borderfan
Bolletje Wol

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #29 Gepost op: November 09, 2010, 15:17:18 »

Als die dame zo doet, zou ik niet meer met haar afspreken en een nieuw wandelmaatje zoeken.
Hinta ziet vaak andere honden op de club en ook daarbuiten ziet ze regelmatig andere honden.
Als Fun4dogs een actviteit heeft georganiseerd bv. wandeling of Gekke hondenrally is ze ook steeds samen met andere honden. Regelmatig spreek ik af met m'n beste vriendin en haar BorderCollie reu.
Hinta en Boy, zoals de Border heet, komen heel goed overeen.

Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: