Ons Zohra haar haar staat al een hele poos 'wild' - hoog tijd om te laten trimmen dus ... maar we hadden al gemerkt dat er precies weinig nieuw haar onder zat. Altijd maar gewacht ... maar vorige zondag zag ik de trimster op een wedstrijd en we spraken af dat ik na haar verlof onmiddelijk zou bellen voor een afspraak.
Gisteren zijn we met al de honden gaan wandelen, en ze zaten flink onder de modder. Dus Dirk probeert de schade wat te beperken, veegt de pootjes, gaat eens door hun vacht met een borstel - en plots heeft hij een hele pluk haar in zijn handen, van ons Zohra haar hals

Een echt kale plek van toch wel een vuist groot. Het is de plek van haar halsband, maar da's al jaren dezelfde en ze draagt die enkel op wandeling.
Compleet geen zicht - maar wat erger is, haar haar is effectief plukrijp (of zit los om een andere reden ?) en er zit nog steeds niks nieuwe vacht onder

Slecht van geslapen - ze zag er echt als een verwaarloosd geval uit. Ik heb haar dan vandaag met schaar en tondeuze gewoon een eind korter gezet, zodat het er nu weer netjes uitziet.
Maar dat lost het probleem niet op natuurlijk - maandag zou ik naar de DA gaan - maar misschien heeft iemand hier al een idee ?
Ons Zohra is 10 jaar en neemt per dag 1 cortisonepilleke (prednisolone).
Voor de rest krijgt ze al 10 jaar eukanubabrokken en duck en sporadisch iets te snoepen.
Ik moet wel zeggen - ook Borus zijn vacht is heel dunnetjes, bij hem achteraan op zijn rug.
Geen van beiden krabt of heeft jeuk, en de huid ziet er ook niet geïrriteerd uit.