Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: aan de lijn lopen  (gelezen 1564 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
christelbalou
Kwijlbakske
**

« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 31, 2010, 16:39:47 »

balou loopt altijd naast mij!

enkel als ze los is mag ze lopen waar ze wil maar aan de lijn is het altijd links naast mij

ik zou het niet kunnen verdragen als ze zou trekken

als ik sommige mensen over straat zie gaan, die volgen allemaal hun hond of hanger er aan,
kan het niet zien ojee

Ziggy
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

www.dogvision.be

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 31, 2010, 18:38:27 »

hier mogen de doggies niet trekken aan de lijn en ik bepaal de looprichting.
meestal is dat ravasz aan de buitenkant, en dan afwisselend zigje of eclips naast me.
een beetje voorop is geen probleem. aan de flexi heb k zelfs liefst dat ze voorop lopen.

steeds voorop willen lopen kan een indicatie zijn van een rangorde probleem, maar voorop lopen op zich hoeft geen probleem te zijn. veel gedrag dat honden vertonen is ook aangeleerd.
een beetje zoals de honden op de zetel. als je met een probleemsituatie zit is het niet verstandig je hond boven je uit te laten komen. maar als iedereen zijn plek weet en t in alle rust kan gebeuren is t gwn gezellig.
*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

Geslacht: Man

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 31, 2010, 21:46:26 »

ik moest Chucky mooi leren wandelen aan de lijn, door een snoepje in m'n hand te houden...

in 't begin deed hij dat niet... later wel. Vanaf hij doorhad dat er daar een snoepje was... man man man... wat liep ie elegant  lol

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #18 Gepost op: September 01, 2010, 18:27:02 »

Ik gebruik de snoepjes op de HS alleen om te belonen en nooit om te motiveren (om te kopen). Op de wandelingen lopen mijn honden los, Zorra loopt bijna altijd op mijn hielen en Sloeber(ke) loopt een beetje overal rond mij, nooit verder dan een m of 10

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #19 Gepost op: September 01, 2010, 21:01:21 »

Dayco moet nog leren aan de lijn te lopen.. gisteren voor de rit naar  de DA had ik het hem eens aangedaan.
En man het was net een varkentje dat geslacht werd tonge maar we gaan het dikwijls doen zodat ie weet dat het hem geen kwaad kan doen.
Max loopt vaak voorop en in het begin had ik een gewone halsband. Met die halsband trok die heel hard ook als ik hem dan eens corrigeerde.
Nu ben ik voor hem een stropketting gaan halen en wat een wereld van verschil...het is terug leuk om te gaan wandelen.
In de bossen enzo daar laat ik max altijd los hij komt ook altijd mooi terug als ik hem roep en hij wacht ook altijd op een afstand.

Zodra Dayco wat ouder is gaat dat net hetzelfde gaan en de viervoeters vinden dat prima  dus zijn wij ook tevreden wink
els
AdviesRaad
Kwispelstaartje

« Antwoord #20 Gepost op: September 02, 2010, 11:32:28 »

De onze trekken afzonderlijk niet - aangeleerd door te stoppen en/of terug te keren als ze in de lijn gaan hangen.

In groep is Fifi echter niet tot rede te brengen en trekt ze constant, Elbee durft ook maar kan onder appel gezet worden mààr da's dan nog niet stressloos wandelen natuurlijk - dus ik laat hem dan nog liever trekken  hihi
Borus en Zohra trekken niet - vallen wel uit naar vreemde honden die kruisen (in groep - afzonderlijk gaat het veel beter)
en Jussi moet het nog leren - dat zal hetzelfde worden als Elbee veronderstel ik

Fifi in groep is dus een ramp - maar om nu telkens met haar alleen te gaan wandelen ontbreekt ons de tijd. Het hangt toch wel af van het temperament van de hond ook denk ik.

*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

« Antwoord #21 Gepost op: September 02, 2010, 21:53:44 »

mijn honden trékken aan de lijn, daarom dat ik liever los wandel  hihi

alcoppe
pikkediefje
**

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #22 Gepost op: September 09, 2010, 20:40:36 »

Die van mij lopen bijna altijd los. Mijn stem zijn de teugels die ze in bedwang houden.
Horen ze niets, dan moeten ze wachten.

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: