Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: aan de lijn lopen  (gelezen 1642 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VeganCatgirl
Speelkontje
**

Geslacht: Vrouw

Vive La Fête!

« Gepost op: Augustus 25, 2010, 10:24:13 »

ik vraag me af of belangrijk is dat honden naast je lopen ipv voor je. Omdat als een hond voor je loopt, de positie van roedelleider inneemt.

Maty loopt altijd voor aan en kan het niet verdragen als Boika voor haar komt lopen. Boika zal zelden voor je lopen en zal altijd kijken of je nog meewandelt.

Vive la Fête!
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 25, 2010, 10:38:51 »

Barney loopt altijd aan de flexi, maar in tegenstelling tot wat men leert op de HS heb ik het liefst dat de jongen voor me loopt. Dan kan ik hem beter in het oog houden, moet ik minder bang hebben dat hij "ïets" gaat eten wat niet mag. Heb ik rapper een andere hond gezien dan Barney (met reu-tjes ligt hij graag in de clinch). Kortom hij loopt graag vooruit en ik vind het zelf ook veel aangenamer.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 25, 2010, 11:18:03 »

zolang er geen problemen zijn en zolang de hond niet echt gaat trekken en sleuren zie ik niet in waarom het niet zou mogen
natuurlijk moet hij het wel kunnen vind ik, netjes aan de voet lopen, maar daarom hoeft hij het nog niet de hele tijd te doen, hangt er vanaf waar en wanneer (drukke plaatsen of ontspannen wandeling, heel verschil)
ik heb ook liever dat ze voor me lopen en ik kan zien wat ze uitspoken hihi

dat de ene hond niet kan verdragen dat de andere voor hem/haar loopt is dan nog weer iets anders

VeganCatgirl
Speelkontje
**

Vive La Fête!

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 25, 2010, 11:54:47 »

ze gaat er dan gewoon zo snel mogelijk voor gaan lopen, niet dat ze begint te bijten of zo

ze trekt ook wel hevig, vooral in het begin

Vive la Fête!
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 25, 2010, 13:15:48 »

Dixie trekt, dus die loopt altijd vooraan  hihi ondanks zijn jarenlange hondenschoolervaringen... (9 jaar)

ivm naast lopen of voor lopen... heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 25, 2010, 13:27:12 »

Naast mij lopen is voor op de hondenschool, voor mij lopen is overal behalve op de hondenschool wink Mijn honden lopen dus altijd voorop, soms met wat trekken, maar ze mogen mij niet meesleuren. Netjes naast mij lopen dat is dan enkel op training zodat direct dat verschil duidelijk is voor de honden.
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 25, 2010, 13:40:51 »

ik vraag me af of belangrijk is dat honden naast je lopen ipv voor je. Omdat als een hond voor je loopt, de positie van roedelleider inneemt.
Er word ook gezegd dat je als roedelleider eerst door de deur moet gaan,
wel ik wens de gene die het hier wil proberen veel geluk  hihi

Maty loopt altijd voor aan en kan het niet verdragen als Boika voor haar komt lopen. Boika zal zelden voor je lopen en zal altijd kijken of je nog meewandelt.

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
VeganCatgirl
Speelkontje
**

Vive La Fête!

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 25, 2010, 14:29:00 »

dat eerst door de deur gaan, dat gaat, vooral bij het terugkeren want dan wil ze gewoon niet naar binnen   grijns

Vive la Fête!
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 25, 2010, 18:28:03 »

dat eerst door de deur gaan, dat gaat, vooral bij het terugkeren want dan wil ze gewoon niet naar binnen   grijns
Dat ken ik. Met wandelen gaan gaat Barney als eerste naar buiten, maar met terug naar binnen gaan als allerlaatste naar binnen  hihi

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 28, 2010, 00:47:33 »

Die van ons lopen allemaal voorop  weetniet

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 28, 2010, 12:37:05 »

Gewoon wandelen = ontspanning dus mogen ze lopen hoe en waar ze willen.

Dat voorop lopen is inderdaad nog iets anders.

Door de deur , daar moeten ze wachten tot ik zeg dat ze mogen. Hier wordt er heel veel op het trottoir gereden en ik wil niet dat 1 van mn honden iets overkomt. Maar, dat leren ze vlug .

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 28, 2010, 13:30:30 »

ik kijk daar zo allemaal niet achter... integendeel, met de avondwandeling (of nacht eigenlijk) laat ik ze zelfs eerst naar buiten gaan... en dan sluit ik de deur achter me. Anders zit je daar toch maar te sukkelen en te doen aan die deur... tegen dat ge die dan toe hebt enzo... bweik... kheb da ni graag

buiten en weg... deur achter me dicht en hen achterna.

andere momenten staan wij dan weer, al aan de wagen en komen zij achter...

en hoe doe je dat dan als er 1 mens al buiten is en jij nog binnen bent om enkele dingen te doen... en je laat hen naar de wagen gaan en dan kom jij ook naar buiten. Moet je dan eigenlijk volgens 'de regels van de kunst' eerst naar buiten gaan, hen roepen en dan terug naar binnen

krab

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 28, 2010, 13:45:15 »

en hoe doe je dat dan als er 1 mens al buiten is en jij nog binnen bent om enkele dingen te doen... en je laat hen naar de wagen gaan en dan kom jij ook naar buiten. Moet je dan eigenlijk volgens 'de regels van de kunst' eerst naar buiten gaan, hen roepen en dan terug naar binnen

krab

Dat vind ik ook  krab hoor  hihi.
Als ze mee zijn naar buiten zijn ze buiten vgs mij en dan blijven ze daar ook.Anders geraak je nooit meer weg  tonge haha
« Laatste verandering: Augustus 28, 2010, 13:54:55 door greatballsoffire » Gelogd

Pukkie
Speelkontje
**

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 31, 2010, 12:23:37 »

Vraagje

Zijn er mensen die in een Martin Gaus hondenschool hebben gezeten of er nog zitten?
Zo ja, hoe leert hij de oefening 'wandelen aan de lijn zonder trekken' aan? Naart schijnt lopen alle honden van dergelijke school mooi aan de lijn?
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 31, 2010, 16:44:11 »

Vraagje

Zijn er mensen die in een Martin Gaus hondenschool hebben gezeten of er nog zitten?
Zo ja, hoe leert hij de oefening 'wandelen aan de lijn zonder trekken' aan? Naart schijnt lopen alle honden van dergelijke school mooi aan de lijn?

Op de school zelf waarschijnlijk wel, maar daarbuiten weetniet Heeft niet veel te maken met de manier van aanleren eerder hoe je er zelf mee omgaat. Als je bij ons op de hondenschool (of eender welke) komt kijken naar de les lopen ze ook allemaal netjes aan de lijn tot buiten het poortje dan tonge Ik geloof zeker niet dat alle honden van 1 bepaalde hondenschool altijd mooi naast je lopen, hoe controleert men dat? Zeker met een hondenschool als Gaus waar je een cursus volgt van een aantal beurten en de mensen dan weer verdwijnen.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: