Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hond hoger dan grond  (gelezen 306 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Augustus 23, 2010, 15:00:21 »

Nav topic hondenslaapplaats:
Els schreef daarin dat ze in theorie haar honden niet toelaat hoger te komen dan de grond.

Waarop ik haar pb'te

'wat zeg je dan tegen de keurders op een wedstrijd?'

waarop zij mij terugberichtte dat dat iets anders is, net zoals bij de DA en de trimster

dat er een verschil is tussen 'zelf erop springen' en 'erop geplaatst worden'

en dan ging ik normaal dit naar haar terugzenden... maar ik vond het aangenamer daar een topic van te maken, dus zet ik mijn antwoord even hier:

in beide gevallen staan ze hoger

als jij ze hoger zet, geef je hen het recht en voelen ze zich - mijn inziens- zelfs nog sterker omdat je hen de toelating geeft, als roedelleider...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 23, 2010, 15:11:21 »

Toch is er een verschil. Op een trimtafel en op een wedstrijd moeten ze alsnog luisteren zeg maar. Als ze bij je op bed komen liggen of op de bank dan "mag dat" zonder dat ze verder iets moeten. Je geeft een hond bvb geen commando "blijf"en "stil" (om maar iets te noemen) als hij gezellig bij je komt knuffelen.

En bij de meeste honden hoef je ook gene bang, maar er zijn uitzonderingen en daar moet je dan ook strenge grenzen trekken.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 23, 2010, 15:24:22 »

op HS of wedstrijden geef jij het commando dat ze hoog moeten, dus jij bepaalt wat waar en wanneer,
thuis in de zetel of op bed zitten/liggen doen ze, of proberen ze te doen, op eigen initiatief, en jij besluit of ze dat mogen of niet

vind ik inderdaad iets heel anders ja

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 23, 2010, 20:39:49 »

Als ik in de zetel zit mogen ze erbij als ik ze het teken geef. Komen ze signaal teken dan vliegen ze terug op grond.
Op de trimtafel en bij de DA (en vroeger op de tafel bij shows) moeten ze  grijns
Als ik niet in de living ben dan kunnen ze in de zetel en doen ze dat ook maar het is eruit als ik terug binnen kom.

Voor mij is er dus wel degelijk een verschil tussen uit zichzelf in de zetel springen als ik er ben of het mogen erin springen als ik het zeg.
Het is een voorrecht dat ze mogen, dat kan dus ook terug ingetrokken worden als ze geen oren meer hebben.  wink

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: