Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Poll
Vraag: Onze hond is (als pup) gewoon 's nachts in gesloten bench te slapen. Laat je 's nachts de bench van je (oudere) hond op slot?
Ja, altijd. - 5 (27.8%)
Soms. - 1 (5.6%)
Een enkele keer als... - 3 (16.7%)
Nooit meer sinds... - 9 (50%)
Totaal aantal stemmen: 18

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bench gesloten houden?  (gelezen 1856 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Binno
Bolletje Wol

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 23, 2010, 21:19:57 »

ik was maar aan 't denken (puur practisch dan)... stel dan dat er brand uitbreekt... ga je het dan niet nog moeilijker hebben om je hond te redden?
goh ik denk het niet
(al heb ik daar ook al over nagedacht, niet zozeer met die bench, maar in het algemeen)

als hij in de bench zit weet je tenminste waar hij zit, anders gaat hij zich misschien ergens wegstoppen uit schrik ofzo weetniet
maar langs de andere kant, als het overdag gebeurt als hij in de bench zit als ik niet thuis ben, dan kan hij nog wel op terras vluchten en nu natuurlijk niet aw (best niet teveel aan denken of ik slaap niet sebiet eehm)

Happyke
Blaffertje

FALCONSWAY LET THIS BE LOVE (Zora)

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 24, 2010, 12:22:21 »

shadow slaapt altijd in zijn bench en de deur is altijd dicht en hij heeft daar (denk ik) geen problemen mee want savond gaat hij er zelf in gaan liggen als het te lang duurt naar zijn gedacht!  tonge
als wij smorgen om 4u opstaan doet hij zelfs geen moeite om zijn ogen te openenen, dan doe ik het slot open maar laat de deur dicht... als we rond 10u thuis komen ligt hij er zelfs nog in lach

tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 24, 2010, 20:34:08 »

in het begin dat we max hadden hebben we hem zo in de berging laten slapen..
ma naarmate hij ouder werd  begon hij te blaffen en te janken alsook  krabben aan de deur enzo.
toen zijn we een bench gaan halen en snachts derin en het deurtje op slot. dat heeft geholpen tot
enkele weken terug. toen heb ik de bench terug  open gelaten snachts en hij doet het nog steeds...
maar ik hoop nu dat we met onze Dayco (nieuwe  border) het gaat beteren die bench blijft daar voorlopig staan zodat er altijd een van de 2 in kan en na verloop van tijd kijken we hoe de situatie ervoor staat wink
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 25, 2010, 17:05:44 »

Hier staan de benchen dacht en nacht open en zowel hond als kat slapen er in. Enkel wanneer een hond ziek is gaat de bench toe s'nachts. Als pup ging de bench ook s'nachts toe tot aan de zindelijkheid.
Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 29, 2010, 10:05:43 »

Als pup slapen ze hier allemaal in een gesloten bench. Ook als ze alleen thuis bleven. Tot ze de leeftijd hebben bereikt dat ze zindelijk zijn en niets meer slopen. Dan gaat de bench weg. Bij de pitbulls duurde dit tot hun anderhalf jaar. Bij onze Stitch kon de bench na zeven maanden al weg.
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #20 Gepost op: September 01, 2010, 19:35:27 »

Alleen Sloeber kent de bench en die gaat ook dicht voor de nacht. Ik durf hem niet los laten s'nachts omdat hij soms wel erg lelijk durft uit te vallen tegen Delilah die, omwille van haar ouderdom (16,5 jaar) s'nachts erg onrustig is, wat in huis doolt en haar slaapplaats niet altijd vindt.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
alcoppe
pikkediefje
**

Geslacht: Man

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #21 Gepost op: September 09, 2010, 21:43:28 »

Omze honden zijn volle huisgenoten en mogen in huis overal komen. Maar moeten zich aan huisregels houden. Dus niet onnodig blaffen, niets stuk maken en niet agressief zijn.

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #22 Gepost op: September 10, 2010, 20:08:54 »

Mijn honden zijn ook volle huisgenoten hoor, het is niet omdat er een in een bench slaapt dat hij minder is dan de anderen. Trouwens, als ze de bench gewoon zijn beschouwen ze het als hun huisje en vinden daar de rust als ze dat nodig hebben.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: