Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Poll
Vraag: Onze hond is (als pup) gewoon 's nachts in gesloten bench te slapen. Laat je 's nachts de bench van je (oudere) hond op slot?
Ja, altijd. - 5 (27.8%)
Soms. - 1 (5.6%)
Een enkele keer als... - 3 (16.7%)
Nooit meer sinds... - 9 (50%)
Totaal aantal stemmen: 18

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bench gesloten houden?  (gelezen 1736 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Trobken
Puppedup
*

Geslacht: Man

« Gepost op: Augustus 21, 2010, 00:51:26 »

Illy, onze Airedaleterrier is inmiddels bijna 10 maanden.

Illy is gewoon om 's nachts in de bench te slapen.  Deze gaat op slot.  We letten erop dat ze 's avonds nog voldoende heeft kunnen drinken en buiten heeft kunnen plassen of "'r ding" kunnen doen heeft.
Inmiddels is ze ook al geruime tijd zindelijk.  We vragen ons dus af of het nog nodig of anders zinvol is om de bench nog op slot te doen.

Hierbij dus de vraag (betreffende haar opvoeding):
Laat je de bench van je oudere hond op slot 's nachts?
- Ja, altijd.
- Soms. (bv. wanneer je uit werken bent, (klein-)kinderen op bezoek,...)
- Een enkele keer als (bv. het onweert, vuurwerk, ...)
- Nooit meer (bv. ze is nu toch zindelijk, rustig 's nachts, ...)

Thx voor de nuttige antwoorden alvast.
Misschien is er goede reden om de bench wel of niet op slot te doen.
Misschien hangt het ook af van hond tot hond, van ras tot ras, van situaties...

Dus vertel het mij eventueel uitgebreider waarom je een bepaald antwoord gekozen hebt.
Thx

Groetjes

Trobken
« Laatste verandering: Augustus 21, 2010, 05:18:20 door Trobken » Gelogd
Tommelein
Blaffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 21, 2010, 10:55:40 »

Wij hebben geen benches. De honden (Labrador en Berner Sennen) slapen 's nachts gewoon in de living op hun matje of op een deken in de zetel. Ze zijn zindelijk en blijven 's nachts rustig liggen.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 21, 2010, 11:01:47 »

Wij gebruiken ook geen bench. Barney slaapt bij ons op de slaapkamer en kan vrij door het huis lopen en via het hondenluik vrij buiten en binnen. Hij is zindelijk  duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 21, 2010, 12:37:11 »

Hier slaapt geen enkele hond in een bench.
Ze kunnen vrij kiezen waar ze slapen en kunnen binnen en buiten door een schuifraam die op een kier staat in de zomer.
Tegen dat het weer kouder gaat worden komt er een hondenluik in de buitendeur.

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 21, 2010, 13:56:58 »

Charlie heeft als pup nooit een bench gehad, Kobbe was dat al gewoon van bij de kweker.
Charlie heeft uiteindelijk zelf voor een bench gekozen de dag dat er eentje naar haar formaat hier stond.
Dat wil zeggen een bench waar je een rottweiler in kunt steken voor mevrouw Charlie, Jack Russel.  grijns
Ze gaan regelmatig in hun bench liggen maar s'nachts kunnen ze overal in de living slapen.
De bench gaat alleen nog maar toe en op slot als ik Kobbe borstel, anders probeert Charlie hem op de grond te krijgen.
Als ik dweil, kwestie van geen verlengstuk (Kobbe) aan mijn dweil te krijgen en wanneer nog  krab
Als er mensen binnen komen tot ze gekalmeerd zijn en gaan begroeten zonder de mensen omver te springen.
Als er één van beide honden iets voor heeft waardoor ze moeten rusten.
Om te slapen s'nachts dus nooit.

Je stelt interessante vragen, jammer dat we niet weten wie je bent, of heb ik je voorstelling over het hoofd gezien?

Ilero
Ravotterke

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 21, 2010, 15:14:15 »

Hier slapen ze boven op het bed. Ze gaan alleen de bench in als ze alleen moeten blijven en dat gebeurd niet zo vaak. Maar ze maken daar ook geen problemen van.

els
AdviesRaad
Kwispelstaartje

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 21, 2010, 19:41:23 »

Met 5 honden is bench-slapen onmogelijk of ik zou ze moeten stapelen  hihi

Ik heb 1 bench en een varikennel. De pup (5 maand) zit nog in de bench 's nachts wegens tanden wisselen en alles opeten. Maar zo snel als mogelijk plooi ik die weer dicht en wordt ze enkel nog gebruikt op weekend voor Borus. Ik zie eerlijk gezegd het nut niet in van een open bench  weetniet 
Als er thuis bezoek is gaan de lastige gevallen in de keuken - of alles in de tuin ofzo...
Overdag, als we allebei werken zijn, zitten ze in een buitenren.

Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 22, 2010, 10:46:36 »

hier gaat elke pup in het begin in de bench, afhankelijk van het karakter laat ik op latere leeftijd het deurtje overdag eens open.
De pup die hier nu is is niet van ons, maar we zijn er gastgezin voor. Zij zal tot t einde van haar verblijf hier snachts in de bench slapen. Overdag indien we weg zijn is ze vaak los, soms nog in de bench. Ze is een heel rustig braaf niet-slopend karakter. Wanneer ik zou merken dat ze ergens haar tanden in zet zal zou ze weer met een gesloten deurtje alleen blijven.
Ook hou ik rekening met de andere 2 honden. Moest het een heel uitdagende hond zijn die wel eens wat amok wil maken met de ouderen zou het ook een njet zijn.

De 2 volwassen honden zijn altijd los. Enkel met verbouwingen bleef Ravasz in de bench als wij gingen werken. De werkmannen moesten hier passeren en half opgegeten zouden ze niet veel kunnen doen  grijns
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 22, 2010, 15:50:27 »

Lotje heeft nooit in een bench geslapen, ze slaapt op mijn slaapkamer soms op bed soms in nylon hondenhuisje of onder bed, ze kan gewoon vrij kiezen. Kai slaapt in een bench met gesloten deur onder de trap in de hal en dan een laken erover. Dino slaapt ook in een gesloten bench, momenteel nog op mijn slaapkamer. In de toekomst misschien ook ergens in de hal, zal van Dino afhangen. Kai heeft een hele tijd ook in de garage geslapen (in de bench) toen hij een puber was. Bench is gesloten om ongelukken te voorkomen, Kai zou anders gewoon de trap opkomen naar de slaapkamers en dat geeft problemen met Lotje en Dino is nog een pup, hij zou alles kapot bijten, maar eens volwassen blijft het deurtje ook gesloten, hij hoeft niet vrij rond te lopen, de nacht dient om te slapen niet om te spelen of te verkennen of wat dan ook. Beiden zijn de bench zo gewoon dat ze op een bepaald uur aan de hal gaan staan om te mogen gaan slapen, Dino moet je wel op tijd tegenhouden want anders gaat hij gewoon alleen naar boven en hij kan de trap nog niet goed nemen als 13 weken oude pup tonge Ze gaan dan zelfstandig in de bench en hebben er compleet geen problemen mee dat ze dicht is.
*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 22, 2010, 23:20:45 »

Dixie nooit met een bench opgevoed

Chucky wel... enkel maar toen ie pup was eigenlijk... tot hij zindelijk was. Daarna hebben we de bench weg gedaan.

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 23, 2010, 06:26:16 »

ze hebben hier allebei nog wel een bench
die van Gian gaat 's nachts of als we weg zijn nog wel dicht, anders gaat hij bij het minste geluid blaffen
die van Binno dient enkel nog om in te slapen en staat altijd open

ximmeke
Bolletje Wol

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 23, 2010, 06:39:01 »

Hier slapen de honden ook gewoon in de living

ik heb wel een bench in huis maar die was vooral voor Bamse (pup) als ik ging werken
maar nu is hij 9 maandjes oud en hoeft hij er niet meer in

nu zit daar vooral Siebe mijn adoptiehond in als ik ga werken ,
hij bij graag vanalles kapot als ik er niet ben

s'nachts staat de bench open en meestal slaapt Dannou daar in
*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 23, 2010, 14:39:34 »

mijn vraag naar jou is eerder van: 'waarom sluit je de bench 's nachts?'

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 23, 2010, 14:57:40 »

mijn vraag naar jou is eerder van: 'waarom sluit je de bench 's nachts?'
was dat aan mij gericht?

die van Gian gaat dus dicht omdat hij dan wel stil is
het blaffen overdag heeft wel een andere reden, hij voelt zich gewoon "beter" als hij in zijn bench zit als ik weg ben (is nooit uren aan een stuk)
's nachts ben ik normaal gezien altijd thuis maar als hij dan gaat rondtrippelen en blaffen als hij iets hoort (hij denkt namelijk dat hij een waakhond eerste klas is fluit)
maar 'k zou het 's nog weleens kunnen proberen of het deurtje open kan blijven en zien hoe het nu gaat denk

*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 23, 2010, 20:09:08 »

niet meteen eigenlijk, naar de topicopener...

maar aangezien je het ook doet... vind ik het geen probleem dat je er wat op schrijft.

ik was maar aan 't denken (puur practisch dan)... stel dan dat er brand uitbreekt... ga je het dan niet nog moeilijker hebben om je hond te redden?

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: